2016-01-18, 17:15
Medlem
Germanofils avatar
Uli Hoeneß får villkorlig frigivning (heter det så?) från sin fängelsedom och blir en fri man redan den 29:e februari. Skönt för Uli och kanske den positiva injektion som Bayern behöver för att vinna CL i år.

Angående Bremen så är det nu klart att Lennart Thy återvänder till klubben efter en framgångsrik höst i St. Pauli. Dessutom ser man ut att knyta till sig två unga spelare vid namn Jordan Morris och Laszlo Kleinheisler. Försvararen Lukimya lämnar förmodligen klubben för spel i den kinesiska ligan.
2016-01-18, 18:09
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Angående Bremen så är det nu klart att Lennart Thy återvänder till klubben efter en framgångsrik höst i St. Pauli. Dessutom ser man ut att knyta till sig två unga spelare vid namn Jordan Morris och Laszlo Kleinheisler. Försvararen Lukimya lämnar förmodligen klubben för spel i den kinesiska ligan.
Trodde Thy va klar för länge sedan, men nu va det klart. Ingen koll på hur han lyckats i Pauli. Lukimya verkar gå för 2 miljoner €, vilket alla verkar va överens om är ett överpris för honom. Bara man lyckas få in en ok mittback.

Spännande med yngre spelare, men Bremen behöver snarare någon rutinerad och stabil 6a.

Bremen är även i målvaktsproblem, Wolf är sedan innan skadad. Nu är även Zetterer borta i 3-4 månader. Pratas om att akutlösningen blir Michael Langer, inte lätt att hitta en billig reservmålvakt för några månader.
2016-01-18, 19:41
Avstängd
Halloween2s avatar
För er med facebook, https://www.facebook.com/fcbayern.en/videos/997308090340265/ Man måste älska honom, Det är någon aura kring honom..
2016-01-20, 18:09
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Uli Hoeneß får villkorlig frigivning (heter det så?) från sin fängelsedom och blir en fri man redan den 29:e februari. Skönt för Uli och kanske den positiva injektion som Bayern behöver för att vinna CL i år.

Kleinheisler klar men Morris avstod man från att värva. Ser även ut som om man lånar in Papy Djilobodji från Chealsea.
2016-01-21, 06:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Underbara nyheter jag ser mer än gärna att han kommer tillbaka som president i klubben en mer älskad människa finns inte i klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
För er med facebook, https://www.facebook.com/fcbayern.en/videos/997308090340265/ Man måste älska honom, Det är någon aura kring honom..

En dag kvar nu och vi (jag) hoppas att vi får se ett lika snyggt mål av Müller som i premiären.
https://www.youtube.com/watch?v=oUxUpOlEI84
2016-01-22, 12:39
Medlem
cyberkalles avatar
Nu är det bara 8 timmar kvar till matchstart och jag tror att det var länge sedan som jag längtade så till BL.

Kickers laguppställningar inför kvällen

Adler - Diekmeier, Djourou, Cleber, Ostrzolek - Kacar, Holtby - N. Müller, Hunt, Ilicevic - Lasogga

Neuer - Lahm, Javi Martinez, J. Boateng, Alaba - Xabi Alonso, Vidal - Robben, T. Müller, Douglas Costa - Lewandowski

Får vi se lite känslor som i denna film.
https://www.youtube.com/watch?v=DxU5hQveLq8
2016-01-22, 13:52
Medlem
G-spottornados avatar
Riktigt skönt att BL är tillbaka! Var ett tag sedan Bayern kunde ställa upp med ett så starkt lag också. Brukar vara lite seg form direkt efter uppehållet, men 44 mål mot Hamburg de senaste 10 mötena skojar man inte bort!

Tippar 6-1 idag. Mjukstart för FCB
2016-01-22, 16:50
Medlem
Germanofils avatar
Ja fan vad härligt att BL äntligen sätter igång igen! Tror liksom de flesta andra att Bayern tar en relativt komfortabel seger ikväll.

I morgon ska jag till Niedersachsenstadion och se Hannover ta emot Darmstadt. Enligt rapporter så ska det vara bättre stämning i H96-truppen sedan Schaaf tog över. Får hoppas att det ger utdelning direkt. Mycket viktiga poäng på spel då jag ser Darmstadt som konkurrent i nedflyttnignsstriden.

Hannover har tydligen kört träningsmatcher med de båda nya, Szalai och Hugo Almeida, på topp. Ska bli intressant att se om man verkligen ställer upp så i morgon när det är "skarpt läge".
2016-01-22, 22:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Riktigt skönt att BL är tillbaka! Var ett tag sedan Bayern kunde ställa upp med ett så starkt lag också. Brukar vara lite seg form direkt efter uppehållet, men 44 mål mot Hamburg de senaste 10 mötena skojar man inte bort!

Tippar 6-1 idag. Mjukstart för FCB

Ungefär min känsla inför dagen också, men ett oerhört ohotat 1-2 känns verkligen lamt, även om en vinst är tre poäng oavsett marginal.
2016-01-23, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ungefär min känsla inför dagen också, men ett oerhört ohotat 1-2 känns verkligen lamt, även om en vinst är tre poäng oavsett marginal.
Jag var ovanligt nervös inför gårdagens match då Pep haft ett lite annorlunda uppehåll med bara en träningsmatch och riktigt slapp månad medan alla andra haft betydligt hårdare upplägg.

Det var väl aldrig någon fara på taket igår och det var väl tur att det var HSV man mötte.

Skadehelvetet fortsätter och riktigt katastrof för kommande CL om inte Boateng blir frisk nu vet man ännu inte hur länge han blir borta.

VM-guld i bakishet idag.
2016-01-23, 11:00
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag var ovanligt nervös inför gårdagens match då Pep haft ett lite annorlunda uppehåll med bara en träningsmatch och riktigt slapp månad medan alla andra haft betydligt hårdare upplägg.

Det var väl aldrig någon fara på taket igår och det var väl tur att det var HSV man mötte.

Skadehelvetet fortsätter och riktigt katastrof för kommande CL om inte Boateng blir frisk nu vet man ännu inte hur länge han blir borta.

VM-guld i bakishet idag.

Hade varit intressant med en sammanfattning av all skadetid och hur många muskelskador som spelarna ådragit sig under Pep. Bara 5 månader kvar nu. Peppar peppar, eller?
2016-01-23, 11:26
Medlem
csts avatar
Fortfarande ingen som har hört av motvall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in