2016-01-27, 20:43
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Att det ser mörkt ut för Hannover 96 är ju ingen nyhet. Nu har sportchefen Bader gjort klart med det första spelarkontraktet giltigt för Zweite Liga. Det är försvararen Felipe som skrivit under. I dagsläget är han tredje val men jag antar att Marcelo kommer att lämna om det blir nedflyttning och Schulz har ju minst sagt sett sina bästa dagar så det är nog förnuftigt.

Hur ser det ut för Hannover på den fronten? Kan man undvika att göra som Paderborn gjorde senast, eller FCK?

Jag har ingen aning om hur det ser ut med skador framöver, men förutom eran svacka så känns inte bottenstriden poängmässigt jättehård i år, eller har jag fel?
Senast redigerad av QCMAG 2016-01-27 kl. 20:45.
2016-01-28, 06:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Hur ser det ut för Hannover på den fronten? Kan man undvika att göra som Paderborn gjorde senast, eller FCK?

Jag har ingen aning om hur det ser ut med skador framöver, men förutom eran svacka så känns inte bottenstriden poängmässigt jättehård i år, eller har jag fel?
Viktigaste offensiva spelaren Kiyotake är alltjämt skadad. Det sägs dock att han ska vara tillbaka till matchen mot Mainz om 1½ vecka. Vore välbehövligt! I övrigt så suger defensiven och man släpper in billiga mål.

Hannover har förutom Darmstadt och Bremen den sämsta truppen i BL (min åsikt). De båda lagen lyckas dock bättre än vad H96 gör. Eller har åtminstone gjort det hittills.

Självklart är det 16 omgångar kvar och många poäng att spela om så helt kört är det inte. Men det ser som sagt mörkt ut...
2016-01-28, 18:23
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Viktigaste offensiva spelaren Kiyotake är alltjämt skadad. Det sägs dock att han ska vara tillbaka till matchen mot Mainz om 1½ vecka. Vore välbehövligt! I övrigt så suger defensiven och man släpper in billiga mål.

Hannover har förutom Darmstadt och Bremen den sämsta truppen i BL (min åsikt). De båda lagen lyckas dock bättre än vad H96 gör. Eller har åtminstone gjort det hittills.

Självklart är det 16 omgångar kvar och många poäng att spela om så helt kört är det inte. Men det ser som sagt mörkt ut...

Härligt! Dock känns botten som sagt väldigt jämn, eller ja, botten 18-8nde platserna.

Men hur är det med Hannover och deras ledning egentligen? Jag kan ha hört skitsnack, men vad jag har förstått så är de inte så kompetenta.

F.ö är det klart att Lennart Thy återvänder till Bremen, tråkigt att det blev gratis.
2016-01-28, 20:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Men hur är det med Hannover och deras ledning egentligen? Jag kan ha hört skitsnack, men vad jag har förstått så är de inte så kompetenta.
Ja att sparka Schmadke var ett felbeslut, vilket också presidenten Martin Kind erkände nu häromdagen i en intervju. Dufner var ju en smärre katastrof som sportchef. Får hoppas på att Bader kan göra ett bättre jobb och reda upp situationen!
2016-01-29, 11:35
Medlem
Germanofils avatar
Dags för en "Flashback Friday" och då menar jag inte forumet i sig självt utan en tillbakablick på svunna tider. I pappersutgåvan av Kicker var det igår en intervju med tidigare Bochum- och Duisburgspelaren Lothar Woelk som var aktiv under perioden 1977-1992. Han berättar där bland annat om hur annorlunda själva livsinställningen var bland fotbollsproffsen på den tiden.

Citat:
Vi åkte över till Holland och gick på koncerter som Golden Earring och Led Zeppelin. Vi drack whisky-cola. Rökte gräs ibland. Vi kom ofta ibland tillbaka först på söndagsmorgonen strax innan matchstart.

Woelk själv kom inte som ungdomsproffs från någon akademi såsom de flesta proffs gör nu. Han stod vid bandet och jobbade skift på Opelfabriken i Bochum innan han fick sitt första proffskontrakt. Han var hårdrockare och blev vid ett tillfälle straffad av klubben för att han drack whiskey under ett träningsläger. Ja det var sannerligen en annan tid. En skönare tid på sätt och vis, även om fotbollen var sämre.
2016-01-29, 12:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Dags för en "Flashback Friday" och då menar jag inte forumet i sig självt utan en tillbakablick på svunna tider. I pappersutgåvan av Kicker var det igår en intervju med tidigare Bochum- och Duisburgspelaren Lothar Woelk som var aktiv under perioden 1977-1992. Han berättar där bland annat om hur annorlunda själva livsinställningen var bland fotbollsproffsen på den tiden.

Woelk själv kom inte som ungdomsproffs från någon akademi såsom de flesta proffs gör nu. Han stod vid bandet och jobbade skift på Opelfabriken i Bochum innan han fick sitt första proffskontrakt. Han var hårdrockare och blev vid ett tillfälle straffad av klubben för att han drack whiskey under ett träningsläger. Ja det var sannerligen en annan tid. En skönare tid på sätt och vis, även om fotbollen var sämre.

Garanterat var han den Mantafahrer som Stivali eftersökte.

Kul anekdot från den gamla goda och betydligt lugnare tiden.
2016-01-29, 18:30
Medlem
fchansas avatar
Sista helgen med BL på TV för mig på ett tag kanske. Om inte canal digital och discovery kommer överens så släcker de ner ES och ES2 på måndag. Är inte mycket för dator tittande tyvärr.
2016-01-29, 18:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Sista helgen med BL på TV för mig på ett tag kanske. Om inte canal digital och discovery kommer överens så släcker de ner ES och ES2 på måndag. Är inte mycket för dator tittande tyvärr.
Skippa tre öl i månaden och skaffa eurosport player istället samt en chromecast så får du se på tvn.
2016-01-29, 20:54
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Skippa tre öl i månaden och skaffa eurosport player istället samt en chromecast så får du se på tvn.

Har chromecast, funkar den med eurosport player ?

Skippa 3 öl i månaden? Aldrig
2016-01-30, 08:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Har chromecast, funkar den med eurosport player ?

Skippa 3 öl i månaden? Aldrig
Jo det funkar fint.
Då får du skippa alla blommor som du köper till gumman.
2016-01-30, 12:13
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det funkar fint.
Då får du skippa alla blommor som du köper till gumman.

It's a deal!

Svag insats av BMG igår tycker jag även om jag tycker att Hrgota såg pigg ut.
2016-01-30, 19:50
Medlem
Homer96s avatar
När spikas omgång 26 ?
Bokat resa till Berlin men trög som jag är så var jag helt säker på lördagsmatch

Vore jävligt trist om det blir söndagsmatch och barnen missar första BL matchen i deras liv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in