2015-08-27, 18:43
Medlem
Ewrus avatar
Ingen lätt lottning för de tyska lagen, Wolfsburg bör kunna fixa ett avancemang. Mönchengladbach får det riktigt tufft, Leverkusen lär få kampa med Roma om en andra plats. München lär inte ha några problem att gå vidare.

Wolfsburg, PSV, Manchester United, CSKA Moskva
Mönchengladbach, Juventus, Manchester City, Sevilla
Leverkusen, Barcelona, Roma, BATE
Bayern München, Arsenal, Olympiacos, Dinamo Zagreb
2015-08-27, 18:45
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag lyfte lite orosmoln även jag för Tyskland. Samma halvmörka moln som marc0p0l0 lyfte fram här ovanför. I och med Leverkusens tämligen enkla seger igår, så ser det ändå ganska vettigt ut. Laget är i seednings-pot 2, och har en rutin som är nyttig. Bonuspoängen för CL-deltagande kommer också väl till pass. Visst är det möjligt att Gladbach, Augsburg och kanske Wolfsburg får det tufft redan i gruppspelet, men Tyskland har iaf alla sina lag med i huvudturneringarna. England och Italiens kvalmisslyckande straffas ganska hårt. Det är dock ganska tight mellan Tyskland, England och Italien rent rankingmässigt, men Tyskland kommer hålla kvar sin top-3-plats även efter den här säsongen är avslutad. Däremot är det väldigt tight om man ser en säsong in i framtiden. http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

Så det vore välkommet för BL om Gladbach, Augsburg och Wolfsburg går hyfsat bra i år trots dåliga seedningar.

..............................................

Det vore extremt intressant, och för mig glädjande, om Southampton ryker mot Midtjylland ikväll. Då luktar det uttåg ur top-3 för England, och därav en minskning av antalet CL-platser som PL får.

Kan väl följa upp det här inlägget nu efter lottningen. Bayern München tar sig vidare från gruppen, den saken är säker. Leverkusen konkurrerar med Roma om andraplatsen i sin grupp. Tycker helt klart det är en 50/50-match. Knappast så att pillertrillarna är nöjda, BATE ska bara vara 6 poäng dock. Tuff grupp för Wolfsburg, PSV och CSKA är visserligen motståndare de kan slå, men lätt blir det inte. Vågar man tippa en andraplats ändå kanske? Gladbach däremot får vara glada om de tar en tredjeplats, svårt, riktigt svårt. Räknar direkt bort dem från plats ett och två.

All in all får vi nog Bayern och Wolfsburg vidare, Leverkusen vidare eller till EL och Gladbach som bäst till EL.

Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Ingen lätt lottning för de tyska lagen, Wolfsburg bör kunna fixa ett avancemang. Mönchengladbach får det riktigt tufft, Leverkusen lär få kampa med Roma om en andra plats. München lär inte ha några problem att gå vidare.

Ewru var snabbare, verkar dela min uppfatning. Övervärderar jag Mönchengladbach när jag tror de kan utmana Sevilla? Har visserligen sett usla ut i säsongsinledningen, men på en bra dag?

-

Fina resor för Gladbachs massiva bortafölje om inte annat, var väl 10-12k i Rom senast. Alltid stora tyska följen till Manchester också, är lite av en tävling vem som kan briljera mest där bland de tyska lagen.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-08-27 kl. 18:47.
2015-08-27, 18:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

okej..får man väl säga.

Ja..Förutom såklart Bayern...Wolfsburg fick en bra lottning. Får dom bara behålla laget nu med KDB, så ska dom greja en första eller andraplats.

Leverkusen också rätt bra. Roma kan man absolut kunna skaka.

Gladbach...Nej..det ska inte gå. Tyvärr. Dessutom orutinerade i sammanhanget.
2015-08-27, 18:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
okej..får man väl säga.

Ja..Förutom såklart Bayern...Wolfsburg fick en bra lottning. Får dom bara behålla laget nu med KDB, så ska dom greja en första eller andraplats.

Leverkusen också rätt bra. Roma kan man absolut kunna skaka.

Gladbach...Nej..det ska inte gå. Tyvärr. Dessutom orutinerade i sammanhanget.

Bayern ska bara vidare.
För Wolfsburg så hänger det på om dom får behålla Perisic och De Bryune.

Leverkusen har ok chans medan jag inte ser hur Gladbach ska fixa det inte ens en EL-plats ser jag som rimlig.
2015-08-27, 18:56
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Ewru var snabbare, verkar dela min uppfatning. Övervärderar jag Mönchengladbach när jag tror de kan utmana Sevilla? Har visserligen sett usla ut i säsongsinledningen, men på en bra dag?
Bremen slog Sevilla under försäsongen (visst träningsmatch), då imponerade de inte så visst ska Mönchengladbach kunna slå dem, iaf hemma. Men man behöver få ordning på sin form först. Vore bra att avsluta mot Sevilla borta, finns en chans att det blir det som avgör vem som får EL-platsen.
2015-08-27, 19:01
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Bremen slog Sevilla under försäsongen (visst träningsmatch), då imponerade de inte så visst ska Mönchengladbach kunna slå dem, iaf hemma. Men man behöver få ordning på sin form först. Vore bra att avsluta mot Sevilla borta, finns en chans att det blir det som avgör vem som får EL-platsen.

Vi verkar alltså rörande eniga i tråden om att Bayern och Wolfsburg tar sig vidare till slut, Leverkusen står inför en 50/50 och Mönchengladbach får lägga allt krut på Sevilla. Mycket arbete behövs dock av Favre, rädd för att orutinen sänker laget i slutändan. Sevilla kan det här lite bättre.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-08-27 kl. 19:06.
2015-08-27, 19:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern ska bara vidare.
För Wolfsburg så hänger det på om dom får behålla Perisic och De Bryune.

Leverkusen har ok chans medan jag inte ser hur Gladbach ska fixa det inte ens en EL-plats ser jag som rimlig.

Wolfsburg har kapaciteten att slå alla andra lag i sin grupp och vinna den, med de Bruyne. Utan honom -bara ett frågetecken. Lägg så till att jag tycker Hecking är sådär i Europaspelet. Lite av upp till bevis för bilfabriken, nu gäller det - fågel eller fisk.

Glöm inte att Leverkusen bara är Neverkusen i slutspel eller avgöranden, i gruppspelet har de ofta imponerat. För CL som i ligan gäller att de måste förstärka sin backlinje omgående ifall de ska ha en chans. Schmidt är dock en duktig tränare.

Gladbachs tidigare Europaäventyr har inte imponerat på mig. När de nu också är dåliga i BL delar jag din åsikt. Men även Favré är en bra tränare, kan han trolla fram en slutspelsplats? Återigen upp till bevis.
2015-08-27, 20:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Wolfsburg har kapaciteten att slå alla andra lag i sin grupp och vinna den, med de Bruyne. Utan honom -bara ett frågetecken. Lägg så till att jag tycker Hecking är sådär i Europaspelet. Lite av upp till bevis för bilfabriken, nu gäller det - fågel eller fisk.

Glöm inte att Leverkusen bara är Neverkusen i slutspel eller avgöranden, i gruppspelet har de ofta imponerat. För CL som i ligan gäller att de måste förstärka sin backlinje omgående ifall de ska ha en chans. Schmidt är dock en duktig tränare.

Gladbachs tidigare Europaäventyr har inte imponerat på mig. När de nu också är dåliga i BL delar jag din åsikt. Men även Favré är en bra tränare, kan han trolla fram en slutspelsplats? Återigen upp till bevis.
Jag tycker att många glömmer Perisic och hur bra han varit i Wolfsburg om han ryker till Italien så är det enligt mig ett nästan lika stort tapp som Belgaren
2015-08-27, 21:01
Medlem
cyberkalles avatar
Zdf kommer att göra en dokumentär om Uli Hoeneß fan vad spännande
2015-08-27, 21:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jag tycker att många glömmer Perisic och hur bra han varit i Wolfsburg om han ryker till Italien så är det enligt mig ett nästan lika stort tapp som Belgaren
Dom kommer knappast släppa båda.
2015-08-27, 22:09
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Nu tycker jag du tar i så du spricker. Perisic har varit bra, men inte så mycket mer, enormt ojämn spelare och kommer aldrig i närheten av topparna KDB har. KDB är också han ojämn, men när han är på humör kommer inte Perisic eller någon annan spelare i Wolfsburg nära, Perisic har ju ändå spenderat tid på bänken och ingen jätteskillnad ifall han startar eller ej. De Bruyne däremot märks ju direkt när han går runt och tjurar på plan så faller hela Wolfsburg.
2015-08-27, 22:24
Medlem
Steff83s avatar
Ja..Tänkte just det..Perisic har väl inte stuckit ut eller varit helt ordinarie fullt ut under sin tid i Wolfsburg?

Vad gör att Inter är så sugna på honom? Knappast någon spetsspelare. Eller så är det just det..Han kan få en säker startplats i en just nu sämre klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in