2015-12-22, 08:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Som en parantes så släpptes den årliga undersökningen om livskvalitet I Italien. Och Bolzano toppade...

http://www.huffingtonpost.it/2015/12/21/10-migliori-citta-italiane-qualita-vita-bolzano_n_8851994.html

Inte så överraskande att många "mindre" städer i alperna ligger i topp på den listan.
Hittade ett fint lag att hålla koll på även om dom spelar långt ner i divisionerna.

http://www.fc-suedtirol.com/de/index/1-0.html
2015-12-22, 08:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag menade att det var klantigt av Schulz att ta bollen med handen på det där sättet. Visserligen lite otur men han kan väl för fan hålla undan nävarna!

Nu jävlar händer det grejer i Hannover. Frontzek har resignerat. Bra tycker jag då han inte hade mycket till spelidé. Samtidigt gjorde man klart med den japanske mittfältaren Hotaru Yamaguchi som hämtas från Osaka. Han är tydligen Kiyotakes bästa vän privat och kanske de båda kan harmonera fint på mittfältet när den senare är tillbaka från sin skada. Nu är det bara att hoppas på att Bochums Terodde eller någon annan vettig anfallare ansluter under januarifönstret.

Lyckligtvis för alla i botten så förlorade Darmstadt i söndags så nu får ni se till att börja klättra uppåt jag ser gärna att dom tråkspelande åker ut.

Då halva säsongen är spelad så ser det ut så här:

1 B München 17 15 1 1 46-8 46 ssfss
2 Dortmund 17 12 2 3 47-23 38 fsssf
3 Hertha Berlin 17 10 2 5 26-18 32 sssfs
4 Mönchengladba 17 9 2 6 34-30 29 sfsos
5 Leverkusen 17 8 3 6 25-20 27 ssfos
6 Schalke 17 8 3 6 23-23 27 sfsos
7 Wolfsburg 17 7 5 5 26-21 26 fofos
8 Mainz 17 7 3 7 23-23 24 fosso
9 Köln 17 6 6 5 18-21 24 sofoo
10 Hamburg 17 6 4 7 19-23 22 fofss
11 Ingolstadt 17 5 5 7 11-18 20 ffofs
12 Augsburg 17 5 4 8 21-26 19 sssos
13 Darmstadt 17 4 6 7 17-26 18 ffsof
14 Frankfurt 17 4 5 8 21-28 17 sffff
15 Stuttgart 17 4 3 10 22-37 15 sooff
16 W Bremen 17 4 3 10 17-32 15 fooff
17 Hannover 17 4 2 11 18-29 14 fffsf
18 Hoffenheim 17 2 7 8 17-25 13 fsoof

Mina bokstäver efter raden betyder seger förlust oavgjort

Det som sticker ut är självklart Herthas placering som inte ens dom själva kan ha trott på.
Wolfsburg avslutar höstomgången riktigt svagt med bara en seger på dom sista fem omgångarna.

Formstarkast just nu är Augsburg!!!
2015-12-22, 21:15
Medlem
Germanofils avatar
Jo intressant tabell minst sagt. Werder ligger nästan lika dåligt till som Hannover. Finns det några planer på nyförvärv till Weser? Klubben har inte speciellt mycket pengar vad jag förstått.

Hannover sägs vara nära att värva 19-årige norrmannen Iver Fossum. Han gjorde tydligen 11 mål och spelade fram till 9 den gångna säsongen i Tippeligan. Vad nu det betyder när BL-mostånd väntar...Nåväl. Han kan ju knappast vara sämre än Erdinc och Benschop så jag tycker att han ska få en chans i alla fall.

Annars hade jag ju gärna sett Hrgota i H96 men Mönchengladbach vägrar släppa honom. "Ingen spelare får lämna klubben under vinterfönstret" säger Eberl. Frustrerande för "Branne" som ju skulle behöva byta klubb för att få mer speltid.
2015-12-22, 21:51
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Jo intressant tabell minst sagt. Werder ligger nästan lika dåligt till som Hannover. Finns det några planer på nyförvärv till Weser? Klubben har inte speciellt mycket pengar vad jag förstått.
Det är sagt att det inte kommer någon, finns inga pengar alls. Så lär det inte bli, någon kommer säkert. Varit tal om att man ev ska ta in ytterligare en ledare (det är inte aktuellt att sparka Skripnik). Senaste ryktet är att man ska låna in Jonas Hofmann från Dortmund. Mest önskvärt vore att man fick Junzovic tillbaka till förra säsongens form, det skulle hjälpa mycket.
2015-12-23, 09:22
Medlem
cyberkalles avatar
Jag är lite nyfiken på om Pep kommer försöka få med sig någon spelare från Bayern till exempel Thiago som han i stort sett krävde att Bayern skulle värva.

Kommer Ancelotti vilja byta ut någon spelare?

Om man får tro allt skvaller så ska han tydligen krävt att Lewandowski inte ska säljas.

Jag gillar dock inte det scenario som nu blivit det att man redan gått ut med att man byter tränare till nästa säsong, hur kommer det att påverka spelet under vårsäsongen?
2015-12-23, 22:01
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är lite nyfiken på om Pep kommer försöka få med sig någon spelare från Bayern till exempel Thiago som han i stort sett krävde att Bayern skulle värva.

Kommer Ancelotti vilja byta ut någon spelare?

Om man får tro allt skvaller så ska han tydligen krävt att Lewandowski inte ska säljas.

Jag gillar dock inte det scenario som nu blivit det att man redan gått ut med att man byter tränare till nästa säsong, hur kommer det att påverka spelet under vårsäsongen?
Läste precis att Pep ska ta över Manchester City nästa säsong. Det är ju åtminstone en klubb med tillräckliga ekonomiska resurser för att köpa Thiago. Och andra Bayernspelare med för den delen.

Tycker liksom du att det är en märklig strategi att officiellt gå ut med tränarbytet när halva säsongen återstår. Varför gör man så?

En trevlig julnyhet från Berlin är annars att FC Union traditionsenligt fyllt die Alte Försterei med 28.500 människor som tillsammans sjöng julsånger (och FC Unions hymn såklart). Stämning!
http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/startseite/641860/2/slideshow_rekordbeteiligung-beim-union-weihnachtssingen.html
2015-12-24, 10:17
Medlem
fchansas avatar
Fröhliche Weihnachten!
2015-12-24, 11:33
Medlem
Germanofils avatar
Frohe Weihnachten!
2015-12-27, 12:47
Medlem
cyberkalles avatar
God fortsättning på er alla Bratwurstrunkare hoppas att allt är väl med er.
Vacker julsång i Berlin där @Germanofil

Inte mycket nytt under den tyska fotbollshimlen just nu, det är väl bara tränarkarusellen i H96 som känns någorlunda het.

Det skrivs även om att 1860s investerare har börjat rikta blicken mot PL vad nu det kommer att innebära.
2015-12-27, 13:50
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Vacker julsång i Berlin där @Germanofil

Inte mycket nytt under den tyska fotbollshimlen just nu, det är väl bara tränarkarusellen i H96 som känns någorlunda het.

Det skrivs även om att 1860s investerare har börjat rikta blicken mot PL vad nu det kommer att innebära.

God fortsättning själv! Förstår att du syftar på den 1/2 Meter Bratwurst man brukar få på Oktoberfesten en riktig FB-Bratwurst

Betyder att vi får se 1860 i PL inom en snar framtid? 1860 Munich Keynes & Dons

Lugnt på sillyfronten? Såg att BMG's sportchef Max Eberl sagt till "Bild" att det inte finns någon möjlighet att de släpper Branimir Hrgota i Januari. Lite synd, hade gärna sett honom i en annan BL-klubb (Hannover?) där han fått lite mer speltid.
2015-12-27, 19:10
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Hannover förhandlar just nu med Hoffenheims Szalai men den senare vill först veta vem som ska träna laget innan han skriver på. Får se om någon lösning presenteras nu i dagarna. Schaaf vore kul för att jävlas med min arbetskollegor som är Bremenfans.
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
God fortsättning själv! Förstår att du syftar på den 1/2 Meter Bratwurst man brukar få på Oktoberfesten en riktig FB-Bratwurst
Ha ha, ja de brukar finnas på julmarknader också ibland. Sannerligen något för oss som hänger på fb.
2015-12-28, 10:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Betyder att vi får se 1860 i PL inom en snar framtid? 1860 Munich Keynes & Dons

Lugnt på sillyfronten? Såg att BMG's sportchef Max Eberl sagt till "Bild" att det inte finns någon möjlighet att de släpper Branimir Hrgota i Januari. Lite synd, hade gärna sett honom i en annan BL-klubb (Hannover?) där han fått lite mer speltid.
Haha nä den bratwursten har jag aldrig ätit i något av tälten.
Citat:
Hannover förhandlar just nu med Hoffenheims Szalai men den senare vill först veta vem som ska träna laget innan han skriver på. Får se om någon lösning presenteras nu i dagarna. Schaaf vore kul för att jävlas med min arbetskollegor som är Bremenfans.

Ha ha, ja de brukar finnas på julmarknader också ibland. Sannerligen något för oss som hänger på fb.

Nu blev det klart med Schaaf för Hannovers del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in