2015-10-21, 07:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Arsenal vann dock inte så förvånad över det. Tyckte att vi såg att Bayern hade problem även mot Bremen när de körde med lågt försvarsspel.. Så där finns onekligen något att jobba på för Bayern, kanske också lite att formen är påväg ned.. Vi får väl se i helgen Köln har i regel ett bra försvar, för ligan hoppas jag bayern inkasserar en förlust då..

Vidare bra protest av bayern fansen, mot priserna på arsenals arena.

Förövrigt vilken jävla match Leverkusen Roma var. Om ni inte sett den kolla om den går att se om på viaplay fyfan vad det svängde och öppna dörrar inga försvarare på plan i den matchen alls typ..

Vidare från Schalke04 kan jag rapportera att Huntelaar missar EL matchen, någon känning i ljumsken om jag fattat det rätt (jag och tyska är inte alltid helt 100).

Samt att det är lite halvstökigt vid sidan om med sportchefen Horst Heldt som tydligen får lämna. Tönnies inne på att man nåt vägsände typ.. Och mainz ansvarige ska in i stället dock är det inte kollat med ledningen bakom så Tönnies spelar ett högt spel.. Aldrig lugn och ro i Schalke lägret.

Arsenal vann rättvist dom var enormt tighta i försvaret och riktigt giftiga i sina kontringar det kommer inte bli lätt att vinna på hemmaplan för Bayern.

Pep har fortfarande lite svårt att vända matcher när han hamnat i underläge mot topplag.

Costa är ju briljant i sin dribblingsteknik men slarvade lite när han sedan skulle förvalta det fina han gjort.

Schalke är lite på gång och hoppas dom vinner sin match i EL.
2015-10-21, 08:57
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Arsenal vann rättvist dom var enormt tighta i försvaret och riktigt giftiga i sina kontringar det kommer inte bli lätt att vinna på hemmaplan för Bayern.

Pep har fortfarande lite svårt att vända matcher när han hamnat i underläge mot topplag.

Costa är ju briljant i sin dribblingsteknik men slarvade lite när han sedan skulle förvalta det fina han gjort.

Håller i princip med dig. Var dessutom ganska tydligt vilka spelare som verkade mest taggade. För Bayernspelarna en dag på jobbet, för Arsenals en livsviktig match som bara skulle vinnas.

Det enda positiva man ta med sig är supportarnas protest mot de höga biljettpriserna, är väl andra eller tredje gången de genomför något liknande.

Tycker nog du är lite hård mot Costa. Han har ju bara varit i laget några månader och att lära sig Peps fotboll tar tid, vet vi sedan tidigare. Tycker han var bäst i laget.
2015-10-21, 09:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller i princip med dig. Var dessutom ganska tydligt vilka spelare som verkade mest taggade. För Bayernspelarna en dag på jobbet, för Arsenals en livsviktig match som bara skulle vinnas.

Det enda positiva man ta med sig är supportarnas protest mot de höga biljettpriserna, är väl andra eller tredje gången de genomför något liknande.

Tycker nog du är lite hård mot Costa. Han har ju bara varit i laget några månader och att lära sig Peps fotboll tar tid, vet vi sedan tidigare. Tycker han var bäst i laget.

Jag vet inte om jag är så hård i min kritik mot honom, som sagt han är briljant och kanske bäst i laget men nog fick han trots allt ut rätt lite av sin briljans.
2015-10-22, 07:19
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Svarta börs-biljetter är ju alltid en fråga om vad du är beredd att betala. Jag kan garantera dig att det finns biljetter till salu i morgon. Men räkna med ockerpriser om du inte har väldigt mycket flyt.

Om du vill kolla med St. Pauli-fans kan jag annars rekommendera fotbollskneipet FC Magnet BarVeteranenstrasse i Prenzlauer Berg. Skönt ställe med gammeldags biostolar uppradade framför en storbildsskärm. Rökrum i källaren där de visar engelska matcher.

Tackar för tipset, men som säkert framgått av tidigare inlägg så är jag inget större St. Pauli fan
2015-10-22, 07:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tackar för tipset, men som säkert framgått av tidigare inlägg så är jag inget större St. Pauli fan

Det hedrar dig unge man.

Annars så är det fullt upp med spekulationer på vem som ska efterträda Pep som många tror inte kommer att förlänga med klubben och just nu snackas det mycket om Ancelotti.

Stark insats av framför allt Gladbach som lyckades få med sig en pinne mot Juve där trodde jag på storstryk att Wolfsburg vann hemma mot PSV var inte lika överraskande men bra gjort ändå.
2015-10-22, 13:05
Medlem
civilians avatar
Citat:
Stark insats av framför allt Gladbach som lyckades få med sig en pinne mot Juve där trodde jag på storstryk att Wolfsburg vann hemma mot PSV var inte lika överraskande men bra gjort ändå.

Själv är jag inte så förvånad över att de fick oavgjort mot Juve faktiskt. Rätt så bra form nu, fin insats mot Frankfurt i ligan senast. Samtidigt som Juve fortfarande inte imponerar.

Tänkte sätta en slant på oavgjort till ganska bra odds, men drog mig ur och kastade bort pengarna på en annan match istället... Ångrar mig djupt nu!
2015-10-22, 17:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Själv är jag inte så förvånad över att de fick oavgjort mot Juve faktiskt. Rätt så bra form nu, fin insats mot Frankfurt i ligan senast. Samtidigt som Juve fortfarande inte imponerar.

Tänkte sätta en slant på oavgjort till ganska bra odds, men drog mig ur och kastade bort pengarna på en annan match istället... Ångrar mig djupt nu!

Det var bra tippat du hade nog tjänat en slant för det var nog inte så många som trodde att dom skulle klara oavgjort borta mot Juventus.
2015-10-23, 10:55
Medlem
cyberkalles avatar
Nog var det mer känslor i supercupen förr i tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=Y7r2zsxPOiE
2015-10-23, 13:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Det var bra tippat du hade nog tjänat en slant för det var nog inte så många som trodde att dom skulle klara oavgjort borta mot Juventus.
Gladbach har ju haft en starkt stigande form sen Favres avsked...Juventus har gått dåligt i Serie A. Så nej..Ingen överraskning. Gladbach börjar nog också bli mer och mer varma i dom internationella kläderna med.
2015-10-23, 20:24
Avstängd
Halloween2s avatar
Vinner Bayern i helgen så har klubben vunnit 1000 liga matcher
2015-10-25, 11:23
Medlem
Germanofils avatar
Läste en intressant grej i 11 Freunde idag: I USA är det otroligt nog inte Bayern München som är det populäraste laget bland landets Bundesligafans. Det är, hör och häpnad, Bayer Leverkusen! Fox har rättigheterna till BL i USA och den match som hade flest TV-tittare förra omgången var Hamburg - Leverkusen som sågs av 61.000 människor. Förklaringen heter Chicarito som är de mexikanska invandrarnas älskling.

Antar att det hade varit detsamma med svenska "BL-fans" om Zlatan spelat i typ Hoffenheim.
2015-10-25, 12:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste en intressant grej i 11 Freunde idag: I USA är det otroligt nog inte Bayern München som är det populäraste laget bland landets Bundesligafans. Det är, hör och häpnad, Bayer Leverkusen! Fox har rättigheterna till BL i USA och den match som hade flest TV-tittare förra omgången var Hamburg - Leverkusen som sågs av 61.000 människor. Förklaringen heter Chicarito som är de mexikanska invandrarnas älskling.

Antar att det hade varit detsamma med svenska "BL-fans" om Zlatan spelat i typ Hoffenheim.

Kul information om Leverkusens popularitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in