2015-10-25, 13:26
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste en intressant grej i 11 Freunde idag: I USA är det otroligt nog inte Bayern München som är det populäraste laget bland landets Bundesligafans. Det är, hör och häpnad, Bayer Leverkusen! Fox har rättigheterna till BL i USA och den match som hade flest TV-tittare förra omgången var Hamburg - Leverkusen som sågs av 61.000 människor. Förklaringen heter Chicarito som är de mexikanska invandrarnas älskling.

Antar att det hade varit detsamma med svenska "BL-fans" om Zlatan spelat i typ Hoffenheim.

Jo så är det ju. PSG har ju fått mängder med "nya" Svenska fans de senaste åren.

Har haft lite mer framförhållning inför min Frankfurtresa om 2 veckor än när jag var i Berlin nyssens och skaffat mig en biljett till Darmstadt - Hamburg 7/11. Fick bli från viagogo då biljetterna var slut redan innan freier Verkauf. Ska bli kul att se en ny arena och ett nytt lag (well, arena eller arena, påminner väl om Grimsta )

Hoppas Ekdal är tillbaka tills dess.

Så om du eller nån annan har varit i Darmstadt och har nåt tips om "uppvärmningsställe" är jag tacksam.
2015-10-25, 13:45
Medlem
cyberkalles avatar
Fantastiskt kul att Robben äntligen är tillbaka och det såg riktigt bra ut inte bara målet utan han skapade mycket oreda i Kölns försvar.
Coman är ett fynd och hur fan kunde Juventus släppa honom till oss på lån för att sedan kunna köpas ut för en billig peng.

Nu blir det att spana i Augsburgs hopplösa kamp i matchen mot Dortmund men men jag hoppas på en pinne i alla fall.
2015-10-25, 13:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jo så är det ju. PSG har ju fått mängder med "nya" Svenska fans de senaste åren.

Har haft lite mer framförhållning inför min Frankfurtresa om 2 veckor än när jag var i Berlin nyssens och skaffat mig en biljett till Darmstadt - Hamburg 7/11. Fick bli från viagogo då biljetterna var slut redan innan freier Verkauf. Ska bli kul att se en ny arena och ett nytt lag (well, arena eller arena, påminner väl om Grimsta )

Hoppas Ekdal är tillbaka tills dess.

Så om du eller nån annan har varit i Darmstadt och har nåt tips om "uppvärmningsställe" är jag tacksam.

Kul hoppas du får en trevlig resa.
Jo det är ingen imponerande arena dom har i Darmstadt.
2015-10-25, 19:29
Medlem
cyberkalles avatar
Mycket fußball nu och på tisdag drar tyska cupen igång igen med massor av trevliga möten.
2015-10-25, 20:23
Medlem
Smirmats avatar
Snacka om succé sen André Schubert tog över i Gladbach, från 5 raka förluster till 5 raka vinster.
2015-10-26, 06:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Snacka om succé sen André Schubert tog över i Gladbach, från 5 raka förluster till 5 raka vinster.
Ja verkligen. Och som jag förstått det var han väl egentligen främst tänkt som en övergångslösning? Nu lär han dock få ett långtidskontrakt!

André Hahn blir borta fram till nyår eller längre efter den fula smäll han fick igår från Geis. Han har en fraktur på skenbenet och en bristning i menisken på knät.
2015-10-26, 07:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat

Helt otroligt vad ett tränarbyte kan inverka på ett lag ibland.

[quote=Germanofil|

André Hahn blir borta fram till nyår eller längre efter den fula smäll han fick igår från Geis. Han har en fraktur på skenbenet och en bristning i menisken på knät. [/QUOTE]

Lider med honom ännu en långtidsskada.
Undrar när förbundet tar ett beslut om ett eventuellt straff på Geis?

Hittade ett videoklipp. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/95868

Edit: Jävligt trist för HSV att Ekdal nu blir borta tre till fyra månader.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-10-26 kl. 07:56.
2015-10-26, 12:18
Medlem
cyberkalles avatar
Hoffenheim sparkar Gisdol och Huub Stevens tar över.
Inte ännu bekräftat men det ser ut att bli så.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/bundesliga/1510/Artikel/tsg-hoffenheim-krise-markus-gisdol-entlassung.html
2015-10-26, 14:46
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Mycket fußball nu och på tisdag drar tyska cupen igång igen med massor av trevliga möten.
Vilken kanal visar Deutscher Pokal? Eurosport eller Viasat?
2015-10-26, 14:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKebab
Vilken kanal visar Deutscher Pokal? Eurosport eller Viasat?
Viaplay sänder i alla fall Wolfsburg-Bayern och om jag tolkat det hela rätt så är det den enda matchen från cupen dom sänder.
2015-10-26, 15:04
Medlem
KungKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Viaplay sänder i alla fall Wolfsburg-Bayern och om jag tolkat det hela rätt så är det den enda matchen från cupen dom sänder.
Tycker faktiskt att det är riktigt tråkigt att de inte sänder alla matcher här i Sverige. Ja, Bayern-Wolfsburg är toppmatchen i denna omgång av cupen men det skulle varit kul om de visade alla matcher.
2015-10-26, 15:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKebab
Tycker faktiskt att det är riktigt tråkigt att de inte sänder alla matcher här i Sverige. Ja, Bayern-Wolfsburg är toppmatchen i denna omgång av cupen men det skulle varit kul om de visade alla matcher.

Jag kan inte annat göra än att hålla med dig.
Tycka cupen brukar bjuda på mycket bra och underhållande matcher.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in