2016-03-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Benaglio har gjort en Lahm och avslutat sin landslagskarriär till förmån för klubbkarriären. Han är dock fortfarande en bra målvakt.

Att Schweiz har många målvakter i Tyskland talar verkligen för kvalitet, många länder hade varit tacksamma för typ Tysklands sjättemålvakt eller Schweiz tredjemålvakt. (Tyskland har trots allt tio gånger fler målvakter (och människor) än Schweiz).

Ja, Schweiz har verkligen fått fram bra målvakter. Bürki och Sommer - det är sjukt. Det har aldrig varit ett land som producerat världsstjärnor på löpande band precis. Och så har vi (Sverige) inte en enda som är duglig.

Tycker ni Tysklands nästa generation ser väldigt tunn ut? då syftar jag på de som är födda efter 1990. Det är väl bara Götze som nått den yttersta toppen. Mayer känns lite hypad. Sane kan dock bli ett riktigt stort namn.
2016-04-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, Schweiz har verkligen fått fram bra målvakter. Bürki och Sommer - det är sjukt. Det har aldrig varit ett land som producerat världsstjärnor på löpande band precis. Och så har vi (Sverige) inte en enda som är duglig.

Tycker ni Tysklands nästa generation ser väldigt tunn ut? då syftar jag på de som är födda efter 1990. Det är väl bara Götze som nått den yttersta toppen. Mayer känns lite hypad. Sane kan dock bli ett riktigt stort namn.

Men är det inte alltid så?
Finns väl inget land som kan plocka fram en a-lagselva full av värdiga talanger. Många spelare blommar ju ut senare och speciellt då de börjar få bära ansvaret istället för att betraktas som den där talangen.
Håller med dig i det du säger men är inte orolig för tysklands framtid.
2016-04-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Men är det inte alltid så?
Finns väl inget land som kan plocka fram en a-lagselva full av värdiga talanger. Många spelare blommar ju ut senare och speciellt då de börjar få bära ansvaret istället för att betraktas som den där talangen.
Håller med dig i det du säger men är inte orolig för tysklands framtid.

Ja, du har helt rätt. Man får ju inte fram en gyllene generation varje år precis. Men generationen som är född efter 1990 känns väldigt tunn för att vara Tyskland.
2016-04-01, 22:20
Medlem
Tyskland, liksom Sverige, kommer att ställas inför gigantiska problem. Men fotbollen är inte en av dem som jag hade förlorat sömn över...

Vare sig inom klubbfotbollen eller landslaget. Den tiden den sorgen, och det lär dröja ett tag. Njut istället av den framgång som finns idag.
2016-04-01, 22:24
Medlem
Germanofils avatar
Ett stort grattis till mjukisbyxlegenden Kiraly som fyller 40 idag! Helt klart en av de mest karaktäristiska lirarna de senaste decennierna.
2016-04-01, 22:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ett stort grattis till mjukisbyxlegenden Kiraly som fyller 40 idag! Helt klart en av de mest karaktäristiska lirarna de senaste decennierna.
Kör han fortfarande med mjukisar...? Vet att Asper var inne på det också.
2016-04-01, 22:46
Medlem
setubals avatar
Tysklands tre olika u-landslag kör över allt (överdrift) och kvalificerar sig för allt. Har ni ens kollat upp spelarna? "Oroa sig för landslagets framtid". Nej, nu får ni ge er.

T.o.m. RBL är redan inne i fasen för det uttjatade "framtiden", flera spelare i u-landslagen som dessutom är framträdande... Hur mycket har inte de större nationerna att plocka av? Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland har en stadig och pålitlig produktion (rätt ord i dagens fotboll) av talanger och spelare som kommer växa sig in i rollerna. De som är på ingång just nu har knappt ens växt färdigt som fotbollsspelare.

Brille har rätt, fokusera på viktigare saker som hotar en nations säkerhet och framtid än fotbollen.

Citat:
Ja, Schweiz har verkligen fått fram bra målvakter. Bürki och Sommer - det är sjukt. Det har aldrig varit ett land som producerat världsstjärnor på löpande band precis. Och så har vi (Sveri
Du glömmer Hitz, såklart.

Citat:
Spelar man i Besiktas så har man inget i den Tyska startelvan och göra.
Snicksnack, behövs alternativ på fronten och det var viktigt att han fick återigen stifta bekantskap med spelarna. Klose är borta och en striker behövs längst fram. Alternativet hade varit Volland, vill även se hur Werner gör sig bland bättre spelare (...). Selke kommer så småningom.

Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Jag missade bägge landskamperna i veckan men det gör inte så mycket då det inte brukar vara den bästa fotbollen som erbjuds.

Någon som såg matcherna? Hur såg det ut? Var det någon som imponerade?
Var onykter och på middag under Englandsmatchen men det såg okej ut. Vad som händer i andra är snarlikt det i 4-4 mot Sverige. De såg inte ut att bry sig och Löw blev handlingsförlamad. Blev desto mer gladare över britternas insats (iofs hyser jag inget agg mot andra länder som vissa brukar göra).

Italienarna gick ner sig och bjöd på mål kort och gott. Då räcker inte ens Buffon till (som blev förlöjligad av Rudy ).

Intrycket hittills är att Rüdiger måste väck snarast, får se hur Boateng återhämtar sig men det finns klart bättre och stabilare val på bänken så förfäras över att de inte används. Rudy och Hector gjorde det bra på kanterna så tror en fyrbackslinje kan användas utan problem om nu Löw går ifrån sin 3 backslinje, som kanske lämpar sig mer i vissa fall. Kroos är kung offensivt och jag älskar han offensivt, men det blir väl fokus på mitten som läget är. Götze får för lite speltid under Pep för att ha hittat nån slags form överhuvudtaget (dessutom skadedrabbad); tacka fan för att det inte flyter på alls. Resten av offensiven är skrivet i sten.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kör han fortfarande med mjukisar...? Vet att Asper var inne på det också.
Ja för fan.

Citat:
“I’ve played on clay or grass that’s been frozen in winter,” he explained. “It makes your legs hurt when you fall so jogging bottoms seemed obvious. I always take a size above to facilitate movement.”

The trousers were initially black, but it is said that after his mother failed to dry them in time before a match he had to wear grey. Haladas won that game, and the next eight as well. With luck on his side he has stuck with the lighter colour ever since.

Får han spela i EM i sommar slår han en viss Lothar åldersmässigt...
Senast redigerad av setubal 2016-04-01 kl. 22:51.
2016-04-03, 19:19
Medlem
Ewrus avatar
Hannover har ersatt Schaaf med Daniel Stendel efter 11 matcher och bara en vinst.
2016-04-03, 20:15
Medlem
G-spottornados avatar
Nej, jag tycker inte heller man bör oroa sig speciellt mycket över tillväxten i tysk fotboll. Finns ju väldigt många spelare födda på 90-talet som är intressanta och har stor potential. Vissa som dock tappat form, är skadebenägna osv... men jag tycker ändå det ser helt okej ut.

Tänker spontant namn som:
Götze
Draxler
Meyer
Sané
Geis
Goretzka
Kimmich
Tah
Mustafi
Horn
Weiser
Weigl
Brandt
Dahoud
Süle
Osv...

Krävs inte jättemycket för att vissa av dessa ska ta nåt steg i utvecklingen och bli spelare av världsklass. Vissa av dem kommer ju givetvis floppa, men samtidigt dyker det alltid upp "late bloomers" samt att jag inte nämnt hälften av alla talanger.

De flesta av dessa är redan 20 förvisso, men jag har ingen superkoll på juniorerna födda kring millennieskiftet. Har tyvärr blivit sparsamt med Bundesliga för mig denna säsongen, så kan ha missat en del.
2016-04-03, 20:19
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Hannover har ersatt Schaaf med Daniel Stendel efter 11 matcher och bara en vinst.
Spelar ju mindre roll nu. Loppet är ändå kört. Schaaf kanske helt enkelt inte hade lust längre?
2016-04-03, 20:25
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Spelar ju mindre roll nu. Loppet är ändå kört. Schaaf kanske helt enkelt inte hade lust längre?
Va ju redan klart att han inte skulle följa med ner i BL2 så antagligen. Viktigaste nu är att man förbereder sig ordentligt och tar sig tillbaka snabbt. Inte helt enkelt att ta sig upp igen. Vem kan tänkas ta över i BL2? Antar att U19-tränaren inte är något alternativ?
2016-04-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Nej, jag tycker inte heller man bör oroa sig speciellt mycket över tillväxten i tysk fotboll. Finns ju väldigt många spelare födda på 90-talet som är intressanta och har stor potential. Vissa som dock tappat form, är skadebenägna osv... men jag tycker ändå det ser helt okej ut.

Tänker spontant namn som:
Götze
Draxler
Meyer
Sané
Geis
Goretzka
Kimmich
Tah
Mustafi
Horn
Weiser
Weigl
Brandt
Dahoud
Süle
Osv...

Krävs inte jättemycket för att vissa av dessa ska ta nåt steg i utvecklingen och bli spelare av världsklass. Vissa av dem kommer ju givetvis floppa, men samtidigt dyker det alltid upp "late bloomers" samt att jag inte nämnt hälften av alla talanger.

De flesta av dessa är redan 20 förvisso, men jag har ingen superkoll på juniorerna födda kring millennieskiftet. Har tyvärr blivit sparsamt med Bundesliga för mig denna säsongen, så kan ha missat en del.

Götze är redan på toppen. De övriga fetmarkerade har också potentialen till det. Men jag är tveksam till om de övriga som jag inte fetmarkerade har det där lilla extra. Draxler som hypats en hel del tycker jag är rätt överskattad. Inga riktiga spetsegenskaper.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in