2015-11-28, 15:31
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Wolfsburg har ett bra utgångsläge. Oavgjort i sista hemmamatchen räcker för att gå vidare, men man möter Manchester United som ju på en bra dag är ett riktigt vasst lag!
Jag tror inte United blir något stort hot. De har svårt att göra mål (och spelar rätt fantasilöst). Wolfsburg har i och för sig också problem att göra mål men hemma så känns det som de skulle vara starkare än United. Seger till Wolfsburg eller noll noll är mitt tips.
2015-11-28, 19:11
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Lycka till och hoppas du får det trevligt på matchen.
Tack. Det var självklart trevligt att bevittna en 4-0-seger. Hannover spelade riktigt bra i första halvlek som man vann välförtjänt med 3-0. Andra halvlek var mest en transportsträcka men kul att ungendansken Uffe Bech fick sätta en balja i slutet. Skönt att spelarna tog med sig det positiva från Mönchengladbach-matchen där man spelade bra men ändå föll 2-1. Dagens match var nog den spelmässigt bästa för säsongen. Forsätt så!

Nu är vi förbi Werder och skuggar Frankfurt och Darmstadt. Svårt restprogram men jag tror ändå att en plats ovanför strecket till juluppehållet kan vara realistiskt.
2015-11-29, 09:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tack. Det var självklart trevligt att bevittna en 4-0-seger. Hannover spelade riktigt bra i första halvlek som man vann välförtjänt med 3-0. Andra halvlek var mest en transportsträcka men kul att ungendansken Uffe Bech fick sätta en balja i slutet. Skönt att spelarna tog med sig det positiva från Mönchengladbach-matchen där man spelade bra men ändå föll 2-1. Dagens match var nog den spelmässigt bästa för säsongen. Forsätt så!

Nu är vi förbi Werder och skuggar Frankfurt och Darmstadt. Svårt restprogram men jag tror ändå att en plats ovanför strecket till juluppehållet kan vara realistiskt.

Grattis till vinsten och nu hoppas jag på att Augsburg vinner idag..
Bayern imponerar då dom vinner rätt enkelt trots att dom inte spelade på topp igår.
2015-11-29, 12:42
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Grattis till vinsten och nu hoppas jag på att Augsburg vinner idag..
Blir en tuff match för FCA mot ett Wolfsburg som verkar ha hittat formen igen. Starka insatser mot Bremen och CSKA. Augsburg känns å andra sidan också lite på gång efter segern mot VfB och den ej dåliga insatsen mot Bilbao. Tror mest på vargarna men Augsburg bör inte vara chanslösa.
2015-11-29, 18:57
Medlem
cyberkalles avatar
Nu när Rafinha blivit tysk medborgare då har ju Löw en klasspelare att tillgå.

Augsburg förbi Stuttgart i tabellen det är väl värt en söndagsskolan.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-11-29 kl. 19:24.
2015-11-30, 01:29
Avslutad
Hm, Rafinha i Bayern M?
2015-11-30, 06:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Hm, Rafinha i Bayern M?

Ja det är han jag menar.
2015-11-30, 15:28
Medlem
setubals avatar
Citat:
Nu när Rafinha blivit tysk medborgare då har ju Löw en klasspelare att tillgå.
Vad fan. De får väl använda en till icke EU-medborgare i elvan då. Spelar väl egentligen ingen roll, de flesta nya är ju spanjorer nuförtiden... Och Vidal kom ett par år senare än planerat. De planerar väl att ha kvar Rafinha ett tag till då kanske, något några av oss inte gärna ser...

Citat:
Augsburg förbi Stuttgart i tabellen det är väl värt en söndagsskolan.
Självklart, Augsburg kommer klättra och Vfb ligga kvar. Die Schwaben har uttjatat nog fortsatta problem. Allt kan inte lösas med interimtränare, det verkar inte vara någon Schubert Dutt har tillsatt. Knappast den lättaste debuten för Kramny, traditionsenlig darrig defensiv som sagt. Bra att släppa in ett efter typ två minuter då... Men det såg ju bra ut stundtals, såklart. Reus kritiserade dock med att man slutade spela boll så.

Han kanske får andrum efter nästa match. Misär- , citat xtroe ( ), laget Bremen tas emot hemma. Werner kan väl pricka mål då.

Huub är upptagen. Dutt är kvar... De måste titta bakom tränarpositionen för fasiken. En klubb i problem och ärkesopan Dutt tillsätter en från de egna leden som varit i en skakig tillvaro de senaste åren. Stabilt.

//

Karlsruhe mot RBL ikväll, tror nog Forsberg & co kommer ligga jämte Freiburg än en gång efter matchen.
Ska själv se toppmötet i Italien.
Senast redigerad av setubal 2015-11-30 kl. 15:32.
2015-11-30, 15:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setubal
Vad fan. De får väl använda en till icke EU-medborgare i elvan då. Spelar väl egentligen ingen roll, de flesta nya är ju spanjorer nuförtiden... Och Vidal kom ett par år senare än planerat. De planerar väl att ha kvar Rafinha ett tag till då kanske, något några av oss inte gärna ser...

Självklart, Augsburg kommer klättra och Vfb ligga kvar. Die Schwaben har uttjatat nog fortsatta problem. Allt kan inte lösas med interimtränare, det verkar inte vara någon Schubert Dutt har tillsatt. Knappast den lättaste debuten för Kramny, traditionsenlig darrig defensiv som sagt. Bra att släppa in ett efter typ två minuter då... Men det såg ju bra ut stundtals, såklart. Reus kritiserade dock med att man slutade spela boll så.

Han kanske får andrum efter nästa match. Misär- , citat xtroe ( ), laget Bremen tas emot hemma. Werner kan väl pricka mål då.

Huub är upptagen. Dutt är kvar... De måste titta bakom tränarpositionen för fasiken. En klubb i problem och ärkesopan Dutt tillsätter en från de egna leden som varit i en skakig tillvaro de senaste åren. Stabilt.

//

Karlsruhe mot RBL ikväll, tror nog Forsberg & co kommer ligga jämte Freiburg än en gång efter matchen.
Ska själv se toppmötet i Italien.

Det kommer nog bli en bra match ikväll. Hoppas att jag kan se den.

Angående Rafinha så var jag ironisk. Jag tror nog att Löw hittar någon annan.
2015-11-30, 16:20
Medlem
setubals avatar
Citat:
Angående Rafinha så var jag ironisk. Jag tror nog att Löw hittar någon annan.
Det vet jag Ser gärna fler brasilianska profiler i BL. Warum nicht
Elber, Lucio, Emerson, Ze Roberto, Amoroso. Alex Alves* från Hertha (numera död)
Tom Renato Augusto var tillbaka i landslaget i månaden. Flyttat hem tydligen efter tiden i Leverkusen. Wendell har även han rört upp lite känslor..

Eller självaste Dunga i Stuttgart.

4-1 i Dortmund igår, 4-4 säsongen 11/12. Galna förening, kolla klockan.

http://www.youtube.com/watch?v=IvAxetmiX2o
Senast redigerad av setubal 2015-11-30 kl. 16:48. Anledning: *Fel namn..
2015-11-30, 17:39
Medlem
Germanofils avatar
FC Augsburg sägs vara intresserade av 19-årige svensken Gustav Engvall. IFKs sportchef Mats Gren bekräftar uppgifterna.

Vore kul med en svensk anfallare bredvid Bobadilla.
2015-11-30, 20:29
Medlem
fchansas avatar
Idag landade ett brev med biljetter i min brevlåda till HSV-Mainz på lördag. Känns alltid lite mer äkta att ha en riktig biljett i handen än dessa "print@home". Sitter nu och kollar matchen på Wildparkstadion där man sett KSC - Cottbus live i självaste BL för några år sedan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in