2015-10-16, 20:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha... men jag säger det inte bara utav vänlighet utan jag menar verkligen det. Kolla in doping inom cykling. Där källan var Spanien men det var stjärnor i Tyskland och Italien som blev bestraffade.

Eller kolla in rysska, arabiska, asiatiska fulpengar som strömmat in till PL, eller hur Real Madrid och Barcelona kunnat fortsätta med sina satsningar mot all jävla logik. Samtidigt har de italienska lagen fått ligga lågt eftersom Italien är nästan lika hårt drabbat som Spanien av den ekonomiska krisen.

Samtidigt har skandaler rullats upp inom tysk och italiensk fotboll. Men ingenting inom spansk eller engelsk... Vaffanculo!

Jag är helt enig med dig i detta och som du säger visst är det märkligt att dom är så jävla präktiga hela tiden i dom andra länderna.
Våga nämna att engelsman har dopat sig i cykling och du blir halshuggen av präktighetskommittén.

Samma med fotbollen fan vad dom är bra och reko aldrig ett fel.
2015-10-16, 21:23
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Drar strax till Berlin, ska försöka få biljetter till Union - St Pauli på plats även om jag vet att utsikterna är små. Får väl se matchen på någon kneipe ute i Köpenick annars.
Svarta börs-biljetter är ju alltid en fråga om vad du är beredd att betala. Jag kan garantera dig att det finns biljetter till salu i morgon. Men räkna med ockerpriser om du inte har väldigt mycket flyt.

Om du vill kolla med St. Pauli-fans kan jag annars rekommendera fotbollskneipet FC Magnet Bar på Veteranenstrasse i Prenzlauer Berg. Skönt ställe med gammeldags biostolar uppradade framför en storbildsskärm. Rökrum i källaren där de visar engelska matcher.
2015-10-17, 18:24
Medlem
cyberkalles avatar
Immer diese Bayernbonus.

Nio matcher nio segrar är nytt rekord

Bra av Schalke och av vargarna att vinna men fan vad det går tungt för Augsburg som jag förutspådde innan ligan drog igång
2015-10-17, 19:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

När du har nyktrat till är vi nog många som vill höra lite om Greklandsmatchen Kalle, lär ha varit något utöver det vanliga.

Kommer aldrig skriva om mina resor mer då jag tyvärr blivit outad av någon troligtvis här kanske av någon med makt vad vet jag.
2015-10-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kommer aldrig skriva om mina resor mer då jag tyvärr blivit outad av någon troligtvis här kanske av någon med makt vad vet jag.
Trist som fan. Och det riskerar såklart att dämpa oss som gärna vill diskutera fotboll med hjärtat. Vi vill fan inte sitta och tänka på spåren som vi lämnar efter oss. Jag stödjer dig helhjärtat.

*

Jag vill utnämna Bayern München till det starkaste laget i Europa. Men till våren så kan det såklart finnas starka utmanare. De spanska giganterna och säkert något lag från PL. Kanske, kanske Juventus, men då´ska de fan utvecklas tänmligen dramatiskt.
2015-10-18, 18:08
Bannlyst
Ser egentligen bara de spanska lagen som hot mot bayern över två matcher iaf i den form bayern har nu. Men det är farligt att vara i form för tidigt..

Sedan är jag mycket nöjd med Schalkes seger, förövrigt såg ni firandet vid 2-1 målet såg ut som att dom vunnit ligan nästan. Härligt, även maskoten hamnade i högen och tränaren osv..

Förövrigt har vi nu lite distans till lagen inunder (4 poäng). Så ett litet ryck där är ganska gott..
2015-10-18, 19:19
Avstängd
Halloween2s avatar
Fan vad skönt med cl till veckan, vill verkligen att man tar ner Arsenal fansen samt Alexis på jorden.
2015-10-19, 20:15
Medlem
cyberkalles avatar
Gernanofil@ ni hade lite Bayernbonus i helgen.
Ja även Stuttgart tog hjälp av den bonusen igår.

Mycket snack om Pep kommer välja att förlänga eller inte.
Kalle Rummenigge vill helst att han väljer att förlänga och säger att han är optimistisk om att han gör det.

Kalle här är inte lika säker på om han vill det men han har visat på att han verkligen ändrat spelet till ett mer anfallsglatt spel i höst.
2015-10-19, 20:30
Medlem
cyberkalles avatar
Dom Bayernfans som hade hoppats på att få se Robben i matchen mot Arsenal kan glömma det för han som var nära en comeback har dragit på sig nått nytt skit och Ribéry......suck.

Costa som missade helgens match hoppas jag kommer till start.

Hoeneß kommande projekt har alltså satts igång den nya toppmoderna ungdomsakademi-anläggningen 30 hektar stor och till en kostnad på 70 miljoner €
http://www.t-online.de/sport/fussball/bundesliga/id_75796680/fc-bayern-muenchen-baut-gigantisches-nachwuchszentrum.html
2015-10-19, 21:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Gernanofil@ ni hade lite Bayernbonus i helgen.
Ja även Stuttgart tog hjälp av den.

.
Har inte sett någon fotboll i helgen men läste om att Andreasen tydligen har nyttjat “guds hand“. Lite trist att vinna på det sättet men ack så viktiga poäng i bottenstriden!

Synd att Stuttgart vann bara...

Men vad sysslar Augsburg med egentligen???
2015-10-20, 07:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Men vad sysslar Augsburg med egentligen???

Jag har hela tiden varit orolig över denna rekyl i ligan.

Nu är det bara att skita i EL och koncentrera sig till 100% på ligan.

Man har under dom två senaste säsongerna tappat viktiga spelare och till denna säsong så har inte nyförvärven lyckats alls. Sedan så är man en liten klubb och klarar inte av att som i helgens match vara utan tre spelare pga skador. En spelare som Sascha Mölders har ju inte alltid fått starta men det har varit en viktig spelare att slänga in när det behövts.

Hong Jeong-Ho har ju varit en stabil back som startat i 7 matcher men slet sönder knät i 1-1 matchen mot Leverkusen också ett tungt avbräck.

Nu möter dom Dortmund borta och lär inte ta en poäng även den kommande omgången.

Kul med CL igen och det kommer bli en tuff uppgift ikväll men hoppas på minst oavgjort mot ett formstarkt Arsenal som har kniven på strupen ikväll och kommer säkert vara supertaggade för tre pinnar.
2015-10-20, 23:56
Bannlyst
Arsenal vann dock inte så förvånad över det. Tyckte att vi såg att Bayern hade problem även mot Bremen när de körde med lågt försvarsspel.. Så där finns onekligen något att jobba på för Bayern, kanske också lite att formen är påväg ned.. Vi får väl se i helgen Köln har i regel ett bra försvar, för ligan hoppas jag bayern inkasserar en förlust då..

Vidare bra protest av bayern fansen, mot priserna på arsenals arena.

Förövrigt vilken jävla match Leverkusen Roma var. Om ni inte sett den kolla om den går att se om på viaplay fyfan vad det svängde och öppna dörrar inga försvarare på plan i den matchen alls typ..

Vidare från Schalke04 kan jag rapportera att Huntelaar missar EL matchen, någon känning i ljumsken om jag fattat det rätt (jag och tyska är inte alltid helt 100).

Samt att det är lite halvstökigt vid sidan om med sportchefen Horst Heldt som tydligen får lämna. Tönnies inne på att man nåt vägsände typ.. Och mainz ansvarige ska in i stället dock är det inte kollat med ledningen bakom så Tönnies spelar ett högt spel.. Aldrig lugn och ro i Schalke lägret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in