2015-09-08, 06:35
Medlem
cyberkalles avatar
Det såg väl helt okej ut igår förutom på vissa punkter.
Özil är helt under isen och hör inte hemma i startelvan som det ser ut i dagsläget.
Neuer kom fel vid bägge målen och har inte sett så där extremt bra ut som han gjort tidigare men han kommer igen.

Löw är dock för mig det största problemet varför i helvete agerar han inte och tar ut Özil betydligt tidigare och det skulle han varit det första bytet.

Müller är bara Müller folk säger att han har bara tur men då har han haft tur under många år nu.
2015-09-08, 11:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det såg väl helt okej ut igår förutom på vissa punkter.
Özil är helt under isen och hör inte hemma i startelvan som det ser ut i dagsläget.
Neuer kom fel vid bägge målen och har inte sett så där extremt bra ut som han gjort tidigare men han kommer igen.

Löw är dock för mig det största problemet varför i helvete agerar han inte och tar ut Özil betydligt tidigare och det skulle han varit det första bytet.

Müller är bara Müller folk säger att han har bara tur men då har han haft tur under många år nu.

Cyberkalle sammanfattar vad jag tänker ganska bra. Förstår mig inte på Löw dagar som igår, visserligen vet vi alla om vad Özil har för toppnivå och att Löw tycker om honom, men i ett läge där den gode Özil varit skadad inför landslagssamlingen och ändå får 91 minuter i en match där han är långt under normal nivå kan man bara undra. Nåväl. Även Can och Neuer med svagare insatser, vilket dock är förlåtliga. Neuer gör sådana matcher till och från, det vet vi. Can är ny i landslaget, men varför inte pröva Ginter? Två svaga insatser av Liverpool-mannen.

Müller fortsätter verkligen att imponera, får se hur länge han lyckas hålla i det målstimmet. Även Gündogan och Hector fortsätter att övertyga, visar att de vill ha platser i den tyska startelvan.

Annars är det en fröjd att spela mot skottarna. Många rapporter om hur de skotska och tyska fansen drack öl och sjöng tillsammans innan matchen. "We hate England more than you" ekade tydligen fram och tillbaka på Glasgows gator inför matchen. "Ohne Holland fahr'n wir zur EM" ekade också på Hampden Park.

Schweinsteiger och Müller satt tydligen innan matchen och kollade på Youtube-videos på "Flower of Scotland" innan matchen, även efter matchen kommenterade Müller vilken fantastisk stämning det var. Kanske vi kunde ha på de tyska landskamperna också, om DFB inte satt biljettpriserna på 100 euro.

https://www.youtube.com/watch?v=wR6QIYEXCp0
2015-09-08, 15:23
Medlem
cyberkalles avatar
Håller med Can var inte heller vidare lyckad igår.

Nu tas dom första spadtagen för den nya satsningen på den nya talangskolan som innehåller bla åtta fotbollsplaner och kommer kosta över en halv miljard, anläggningen kommer ligga alldeles i närheten av Allianz.
Allt kommer att vara klart 2017.
2015-09-08, 21:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
Stark start av Hrubeschs u21-gäng i det nya kvalet till EM i Polen om 1½ år. Rent spontant känns det här tyska u21 minst lika starkt som det senaste, om inte ännu starkare. Målvakt, backlinje, mittfält och anfall i absolut högsta klass, flera spelare med potential att om något år ta sig in i A-laget.

Två mål av målmonstret Selke idag och även ett av Bayerns Kimmich. Fantastiskt egentligen, samtliga spelare i startelvan har erfarenhet ifrån spel i Bundesliga, vissa har redan 40, 50 och 60+ matcher för sina klubblag. Att ha spelare som Meyer, Weigl och Gnabry på bänken är inte heller halvdumt. Återväxten är säkrad, igen/fortfarande.

Speciellt det här mittfältet/anfallarna är det enorm klass på.

Startelva:
Wellenreuther
Toljan - Tah - Süle - Gerhardt
Werner - Goretzka - Kimmich - Brandt
Selke - Arnold

Bänk: Öztunali, M. Meyer, Weigl, Stark, Gnabry, Klostermann, Schwäbe
2015-09-09, 01:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Vad tyckte ni om Alaba ikväll?
2015-09-09, 08:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad tyckte ni om Alaba ikväll?

Han är som vanligt bra men personligen så tycker jag att han är bäst som vänsterback.

Men Sverige gjorde Alaba och Österrike bra igår, jag tycker inte att dom var så bra i första men med ett så mycket sämre motstånd så blev dom bra.

Herrejävlar Hamrén har du inte haft en enda scout i Tyskland för att kolla in Fuchs och hur bra han är på inkast, eller för den delen Junuzović.

Edit: Årets tröja https://teechip.com/sweden_mch-tcsld#id=0&c=F20202&sid=fruit-of-the-loom-cotton-t
Senast redigerad av cyberkalle 2015-09-09 kl. 09:36.
2015-09-09, 19:56
Medlem
Germanofils avatar
Äntligen lite goda nyheter i Hannover! Hiroshi Kiyotake tränar för fullt efter sin skada och kan förmodligen medverka i lördagens match mot Dortmund. Vore välbehövligt då Karaman varit väldigt dålig i rollen som "tia". Dessutom är ju Kiyotake en jävel på frisparkar vilket nog ingen på Westfalenstadion glömt sedan förra säsongens match där då H96 vann 1-0 efter frisparksmål av den samme.

Lördagens match spelas dock på Niedersachsenstadion. Jag är inte överdrivet hoppfull men om Hannover kan ta sig samman samtidigt som BvB har en dålig dag så finns det chans att ta poäng. Större under har definitivt skett i Bundesliga!
2015-09-10, 13:05
Medlem
cyberkalles avatar
Lite om Neuers hemska misstag i matchen mot Skottland.
http://www.dfb.de/en/news/detail/did-we-really-see-a-neuer-mistake-130476/

På ett språk så att dom onda kanske förstår.
2015-09-11, 12:17
Medlem
civilians avatar
Intressant match i kväll mellan Mönchengladbach och Hamburg på Eurosport, framförallt med svenska ögon sett!

Fråga till er som har bättre koll på Bundesliga än jag: Hur ser det ut för Hrgota? Finns det chans till mycket speltid denna säsong?
2015-09-11, 13:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Intressant match i kväll mellan Mönchengladbach och Hamburg på Eurosport, framförallt med svenska ögon sett!

Fråga till er som har bättre koll på Bundesliga än jag: Hur ser det ut för Hrgota? Finns det chans till mycket speltid denna säsong?
Ja blir nog en kul match att se. För Hrgotas del ser det inte så ljust ut. Trots att Drmic (som vanligt) varit dålig ger man honom ändå inte chansen. Vet inte riktigt varför. Kanske har han gjort dåligt ifrån sig på träningarna.

Nu är ju dessutom André Hahn tillbaka från sin skada och omskolad till forward så chanserna minskar ytterligare med en frisk Hahn som konkurrent.
2015-09-11, 16:01
Medlem
cyberkalles avatar
Trodde fan inte att jag skulle få skriva detta iår men med i truppen mot Augsburg finns en av trippelsäsongens stora hjältar nämligen Javi Martinez.
2015-09-11, 16:08
Medlem
Germanofils avatar
Hannovers målvakt Rob-Robert Zieler uppmärksammar dagens jubilar Franz Beckenbauer som blev 70 år idag:
http://i60.tinypic.com/2ugo40i.jpg

Grattis Kaiser Franz!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in