Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Det såg väl helt okej ut igår förutom på vissa punkter.
Özil är helt under isen och hör inte hemma i startelvan som det ser ut i dagsläget.
Neuer kom fel vid bägge målen och har inte sett så där extremt bra ut som han gjort tidigare men han kommer igen.
Löw är dock för mig det största problemet varför i helvete agerar han inte och tar ut Özil betydligt tidigare och det skulle han varit det första bytet.
Müller är bara Müller folk säger att han har bara tur men då har han haft tur under många år nu.
Cyberkalle sammanfattar vad jag tänker ganska bra. Förstår mig inte på Löw dagar som igår, visserligen vet vi alla om vad Özil har för toppnivå och att Löw tycker om honom, men i ett läge där den gode Özil varit skadad inför landslagssamlingen och ändå får 91 minuter i en match där han är långt under normal nivå kan man bara undra. Nåväl. Även Can och Neuer med svagare insatser, vilket dock är förlåtliga. Neuer gör sådana matcher till och från, det vet vi. Can är ny i landslaget, men varför inte pröva Ginter? Två svaga insatser av Liverpool-mannen.
Müller fortsätter verkligen att imponera, får se hur länge han lyckas hålla i det målstimmet. Även Gündogan och Hector fortsätter att övertyga, visar att de vill ha platser i den tyska startelvan.
Annars är det en fröjd att spela mot skottarna. Många rapporter om hur de skotska och tyska fansen drack öl och sjöng tillsammans innan matchen. "We hate England more than you" ekade tydligen fram och tillbaka på Glasgows gator inför matchen. "Ohne Holland fahr'n wir zur EM" ekade också på Hampden Park.
Schweinsteiger och Müller satt tydligen innan matchen och kollade på Youtube-videos på "Flower of Scotland" innan matchen, även efter matchen kommenterade Müller vilken fantastisk stämning det var. Kanske vi kunde ha på de tyska landskamperna också, om DFB inte satt biljettpriserna på 100 euro.
https://www.youtube.com/watch?v=wR6QIYEXCp0