2016-05-20, 20:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Ska bli roligt att se om Gomez kan ta tillbaka en plats i landslaget efter bra säsong, konstigt att han inte gick till någon "storklubb" efter Bayern.
Ser hellre honom som nummer nio än Götze.

Edit; vafan är inte Durm uttagen för?
Senast redigerad av gato12 2016-05-20 kl. 20:20.
2016-05-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag sökte på Xhaka i den här tråden tidigare idag och det här var vad jag fann..

Ett inlägg om honom på en hel säsong och det var inte direkt i positiva ordalag..

Har han inte gjort så mycket (positivt) väsen av sig i år eller.. konstigt lite omskriven.

Kan inte vara lätt att ersätta både Xhaka och Nordtveit i Mönchengladbach..
Kanske att Rode skulle vara ett alternativ.
Definitivt en bättre spelare än albanen.
2016-05-20, 20:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag sökte på Xhaka i den här tråden tidigare idag och det här var vad jag fann..

Ett inlägg om honom på en hel säsong och det var inte direkt i positiva ordalag..

Har han inte gjort så mycket (positivt) väsen av sig i år eller.. konstigt lite omskriven.

Kan inte vara lätt att ersätta både Xhaka och Nordtveit i Mönchengladbach..
Xhaka har gjort några idiotgrejer mellan varven men är i grunden en mycket bra spelare. Stenhård defensiv mittfältare samtidigt som han bidrar med bra uppspel och har dessutom ett bra (hårt) skott. Trist att han lämnar BL.
2016-05-20, 21:53
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Kul för Gomez, klart välförtjänt efter att vunnit ligan och gjort 26 mål och 5 assists på 31 matcher. Skulle gärna vilja se honom tillbaka till en roligare liga så klart, PL.
2016-05-20, 22:14
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Xhaka har gjort några idiotgrejer mellan varven men är i grunden en mycket bra spelare. Stenhård defensiv mittfältare samtidigt som han bidrar med bra uppspel och har dessutom ett bra (hårt) skott. Trist att han lämnar BL.
Vet inte vad de gör med mittfältet, men det ser tyvärr ut som de värvar Vestergaard från Bremen, dessutom för ynka 10 miljoner € (han har trotts allt två år kvar på kontraktet).
2016-05-20, 22:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kul för Gomez, klart välförtjänt efter att vunnit ligan och gjort 26 mål och 5 assists på 31 matcher. Skulle gärna vilja se honom tillbaka till en roligare liga så klart, PL.
Han ska till BL som tysk såklart..Hur kan du skriva något sånt här??? Dålig känsla. Här gillar vi inte PL något vidare.
2016-05-20, 23:10
Medlem
De flesta visste väl redan att Xhaka är påväg bort från Mönchengladbach, men det verkar som att det blir Arsenal för mittfältaren.
https://mobile.twitter.com/bbcsport_david/status/733679704528551936?p=v

Kan förstå att han vill spela i PL, men känns inte som en uppgradering bortsett från en mycket högre lön.
Spelare som går till Arsenal brukar ju dessutom skada sig titt som tätt.
2016-05-21, 17:48
Medlem
motvalls avatar
Så är det Cupfinalen i afton där ett pånyttfött Tuchelsk BVB möter sista-kvällen-med-Pep FCB. Som alltid fullsatt och en speciell match varje år, denna gång en extrem sådan för Mats Hummels och Guardiola.

Kicker tror på dessa elvor;
Neuer - Lahm, Benatia, Boateng, Alaba - Alonso - Costa, Müller, Vidal, Ribery – Lewandowski
Vs
Bürki - Pszczk, Sokratis, Hummels, Schmelzer - Weigl, Castro - Mkhtryn, Kagawa, Reus – Abonnemang

Tuchels senaste match i BL präglades av ett försiktigt Dortmund som taktisk lyckades utmanövrera Bayerns offensiv utan att skapa något framåt, till skillnad från den första där laget gick all-in och förlorade stort. Att kalla drabbningar när dessa två lag för ”Der Klassiker” är lite väl stort, men det finns utan tvekan en rivalitet bortom derbyreviren när de senaste fem årens klara dominanter i tysk fotboll möts.

Matchtråd finns, samma som för kvalen. Verkar som nästan alla större ligor cupavslutar ikväll, så det gäller att välja rätt och tyskt.
2016-05-22, 00:16
Medlem
motvalls avatar
Münchentidningen Focus har rangordnat FC Bayerns alla tränare under åren;
1. Udo Lattek (70 och 80-talens stortränare med bl a den första Europacup (CL) segern och 6 ligaguld)
2. Ottmar Hitzfeld (schweizaren som tog en CL-pokal och 5 ligatallrikar kring millenniumskiftet)
3. Tschik Cajkovski (tränare före min tid, dvs 60-tal, dålig koll men gjorde FCB till ett topplag )
4. Jupp Heynckes (behöver eg inte beskrivas, tränare i tre omgångar, den sista legendarisk)
5. Pep Guardiola
6. Dettmar Cramer (Latteks efterträdare med bl a två segrar i Europacupen för mästarlag)
7. Felix Magath (tog trots allt två BL samt två cuppokaler)
8. Pal Csenai (2 BL och en cup)
9. Louis van Gaal (nyttig tränare med både liga och cupguld)
10. Branko Zebec (noll koll, före min tid)

Jag skulle givetvis placera Heynckes högre, t o m före den sympatiske Hitzfeld. Cajkovski kan jag inte riktigt bedöma, får lita på lokalbefolkningen. Cramer sätter jag högre än Pep, vinna dåtidens CL två år i rad är inte kattskit, han kallades också för fotbollsprofessor förresten. Guardiola skulle då vara 6:e bästa Bayerntränare genom tiderna, något bättre än Magath och van Gaal, vilket känns rimligt.

Tack och adjö Pep, du blev sexa-femma.
2016-05-22, 08:30
Medlem
Tuchel hade samma taktik som sist mot Bayern en riktig anti-fotboll.
Dom hade inte många anfall under hela matchen.

Bayern helt klart värdiga vinnare.

Angående Pep så tycker jag ändå att Bayern har blivit ett stabilare lag Peps svaghet har varit att han inte kunnat förändra en match som är på väg att förloras.
2016-05-23, 15:12
Medlem
Götze bröt idag med sin agent och strax efteråt så säger han till Bild att han ser framemot kommande säsong i Bayern.

http://www.bild.de/sport/fussball/mario-goetze/freut-sich-auf-neue-bayern-saison-45924610.bild.html
2016-05-23, 15:54
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Götze bröt idag med sin agent och strax efteråt så säger han till Bild att han ser framemot kommande säsong i Bayern.

http://www.bild.de/sport/fussball/mario-goetze/freut-sich-auf-neue-bayern-saison-45924610.bild.html

Hoppas han stannar och Ancelotti satsar på honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in