2016-05-20, 13:56
Medlem
gato12s avatar
Hur torde en tysk elva i EM se ut? Ingår Özil i den?
2016-05-20, 14:35
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Özil bör rimligen vara med från start. Löw har väl experimenterat en del med formationer, särskilt efter Lahm slutade och man fattades en komponent för en bra fyrbackslinje gick han över till 3 ett tag.

Tyvärr inte kunnat se så många matcher på sistone, men kan spekulera i elvan ändå.

Min elva:
Neuer; Höwedes(?) - Boateng - Hummels - Durm; Kroos - Gündogan; Götze - Özil - Reus; Müller

De jag är osäker på är ytterbackarna samt Götze och Gündogan. Kan mycket väl bli Ginter/Rudy som HB, Hector som VB, Müller som HM med Gomez på topp och Götze på bänken samt Khedira in istället för Gündogan, som de ställde upp mot England senast ungefär.

4-2-3-1 eller 4-3-3.
2016-05-20, 14:36
Medlem
gato12s avatar
[quote=G-spottornado|57326922
Min elva:
Neuer; Höwedes(?) - Boateng - Hummels - Durm; Kroos - Gündogan; Götze - Özil - Reus; Müller
[/QUOTE]
Tackar!
Men är inte Gündogan skadad?
2016-05-20, 14:37
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Det gör han garanterat. Hur elvan ser ut vet jag inte riktigt men här har du truppen och fyra skall bort. http://www.dfb.de/fileadmin/_processed_/csm_103225-Kaderbekanntgabe_Vorlage_1360_765_vorlaeufig_171be 14479.jpg
2016-05-20, 14:41
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Tackar!
http://www.fourfourtwo.com/news/blow-germany-gundogan-ruled-out-euro-2016#:KFNvF5Qgser7EA det stämmer.
2016-05-20, 14:55
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Tackar!

Ah, det har du rätt i. Är snubben en glaslirare? Missade väl VM pga ryggskada? Aja, Khedira funkar väl utmärkt som ersättare.
2016-05-20, 15:00
Medlem
gato12s avatar
Skulle gärna se ett tremannaanfall med Müller, Reus och nån till. Förmodligen Gomez.

Annars är ju tyskarnas akilleshäl, nummer nio rollen. Hade Zlatan varit tysk så hade han ju passat in fint där.
Senast redigerad av gato12 2016-05-20 kl. 15:04.
2016-05-20, 15:03
Medlem
G-spottornados avatar
Leno; Rudy-Can-Mustafi-Durm; Kimmich-Schweini; Bellarabi-Götze-Draxler; Gomez

...hyfsat B-lag de kan ställa upp i alla fall...
2016-05-20, 17:31
Medlem
dippsis avatar
Då Durm inte är uttagen lär ju Hector spela på vänsterkanten, på höger har Can testat senaste året? Men är nog lite för långsam för spela där, blir antagligen Rudy.

Ska bli roligt att se om Gomez kan ta tillbaka en plats i landslaget efter bra säsong, konstigt att han inte gick till någon "storklubb" efter Bayern.
2016-05-20, 18:42
Medlem
regndroppens avatar
Granit Xhaka verkar vara klar för Arsenal, prislappen? 330 miljoner

http://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2016/05/arsenal-nara-tung-varvning/
2016-05-20, 18:45
Medlem
foool13s avatar
Jag sökte på Xhaka i den här tråden tidigare idag och det här var vad jag fann..

Citat:
Lika sågad som dom hyllar Wendt blir Xhaka jag tror att det var Bild.de som skrev att det måste vara något fel på honom när han drar på sig sitt tredje röda för säsongen.

Ett inlägg om honom på en hel säsong och det var inte direkt i positiva ordalag..

Har han inte gjort så mycket (positivt) väsen av sig i år eller.. konstigt lite omskriven.

Kan inte vara lätt att ersätta både Xhaka och Nordtveit i Mönchengladbach..
Senast redigerad av foool13 2016-05-20 kl. 19:34.
2016-05-20, 20:11
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Då Durm inte är uttagen lär ju Hector spela på vänsterkanten, på höger har Can testat senaste året? Men är nog lite för långsam för spela där, blir antagligen Rudy.

Ska bli roligt att se om Gomez kan ta tillbaka en plats i landslaget efter bra säsong, konstigt att han inte gick till någon "storklubb" efter Bayern.

Jaså, Durm var inte heller med... aja, facepalm på mig då som verkar ha dålig koll på truppen.

Angående Gomez så hoppas jag han tar chansen! Börjar bli till åren och har kanske inte gått så bra för honom sen han lämnade Bayern men en spelare med hans näsa för mål borde i teorin vara perfekt för Tyskland med så många kloka spelare som kan serva lägen.

Tänkte på honom häromdagen. Någon match för Bayern han hoppade in i 60:e eller nåt, gjorde mål på sin första touch efter några sekunder på plan och sen ytterligare 2(eller var det 3?) mål på kort tid. Någon som minns vilken match det var?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in