Citat:
Ursprungligen postat av
Grus-Kalle
Såg f ö att om S04 vill ha Weinzierl, så startar diskussionerna på 5 MEUR med sportchef Stefan Reuter i FC Augsburg.
Det är mer eller mindre bekräftat att han tar över..., Blir helt nytt folk i Schalke bakom kulisserna, Heldt är utbytt som sportchef. Heidel tar över den positionen, tönnies ska ha mindre att säga till om sportsligt nu krav från Heidel..
Dessutomhar samtliga assistenter lämnat utom målvaktstränaren. Så det blir verkligen en nystart.
Det påstås att det finns en del överraskningar som kommer komma ganska snart. Vi får väl se.
ryktas en del om Sané till Barcelona, Bayern och även manchester klubbarna, 60m€ bud ska ha kommit in. Om det är sant så ta pengarna säger jag men sälj inte till Bayern. Gillar Sané men man vet ju inte kan bli en Götze eller Draxl€r och inte alls ha den utveckling alla trott.
Förövrigt Xhaka lämnar Mönchengladbach för Arsenal, prislappen på 45m€ är väl okej skulle jag säga.
Sedan måste jag också nämna att Leverkusen har börjat bra denna sommaren med värvningen av Volland