2016-07-15, 11:23
Medlem
dippsis avatar
Undra hur han kommer mötas av fansen, visserligen har flera misslyckade försök kommit tillbaka som Sahin och Kagawa men dessa gick inte till Bayern.

Samtidigt ryktas det att HSV ska försöka hämta Ginter från samma klubb, hoppas verkligen det!
2016-07-15, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Undra hur han kommer mötas av fansen, visserligen har flera misslyckade försök kommit tillbaka som Sahin och Kagawa men dessa gick inte till Bayern.

Samtidigt ryktas det att HSV ska försöka hämta Ginter från samma klubb, hoppas verkligen det!

Ska bli intressant att se, finns de som hatar honom men ge han några matcher och om han gör riktigt bra ifrån sig så älskar de honom igen.
Är Schürrle också klar för Bvb förresten?

Är inte Ginter deras förstaval som högerback?
2016-07-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homer96
Japp håller på Hertha brukar vara ner på ungefär fyra matcher per år.
Alltid haft en kärlek till tysk fotboll och följer alltid dom tyska lagen i europacuperna.
Hoppas på ett möte mellan Hertha och Blåvitt i euro league
Verkar dock dött på värvningar för Hertha

Det är nice!

Ja det verkar som att det inte går något vidare.
Men det ryktas om Alexander Esswein från Augsburg. Kan dock inte säga så mycket om honom för jag kollar aldrig på Augsburg.
Tror du det vore en bra värvning?
2016-07-15, 15:06
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Ska bli intressant att se, finns de som hatar honom men ge han några matcher och om han gör riktigt bra ifrån sig så älskar de honom igen.
Är Schürrle också klar för Bvb förresten?

Är inte Ginter deras förstaval som högerback?

Schürrle verkar gå dit, ganska imponerade om han gör det. 25 år gammal och spelat då för Mainz, Leverkusen, Chelsea, Wolfsburg och Dortmund. Tycker dock inte han har imponerat sedan han lämnade Leverkusen och sett tills hans gjorda mål så har detta alltid varit mot lägre lag även när han spelade i Leverkusen. Men är det någon som har koll på honom så är det Tuchel, som var hans tränare i Mainz.

Piszczek har den platsen, Ginter var där över hösten och gjorde det bra men han är ju egentligen en mittback. Skulle tänka mig att Ginter blir aktuell först om Toprak blir klar för klubben, för då är det svårt att han får en startplats.

Angående Esswein har jag alltid gillat honom, speciellt under sin tid i Nürnberg. Spelare som är både bollsäker och oerhört snabb med ett riktigt bra skott lite Schürrle-light över honom, ända problemet med honom är skador och en ganska lägsta nivå.
Senast redigerad av dippsi 2016-07-15 kl. 15:09.
2016-07-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Schürrle verkar gå dit, ganska imponerade om han gör det. 25 år gammal och spelat då för Mainz, Leverkusen, Chelsea, Wolfsburg och Dortmund. Tycker dock inte han har imponerat sedan han lämnade Leverkusen och sett tills hans gjorda mål så har detta alltid varit mot lägre lag även när han spelade i Leverkusen. Men är det någon som har koll på honom så är det Tuchel, som var hans tränare i Mainz.

Piszczek har den platsen, Ginter var där över hösten och gjorde det bra men han är ju egentligen en mittback. Skulle tänka mig att Ginter blir aktuell först om Toprak blir klar för klubben, för då är det svårt att han får en startplats.

Angående Esswein har jag alltid gillat honom, speciellt under sin tid i Nürnberg. Spelare som är både bollsäker och oerhört snabb med ett riktigt bra skott lite Schürrle-light över honom, ända problemet med honom är skador och en ganska lägsta nivå.

Ja det är det.
Jag hoppas att han gör det riktigt bra i Dortmund.
Hade givetvis velat se han spela i Hertha men han är fortfarande lite för bra haha.

Ok, synd att han är en skadebenägen spelare..
Men jag är nöjd så länge de förstärker inför säsongen.
2016-07-16, 12:00
Medlem
fchansas avatar
Rostock - HSV 0-0 igår. Vet inte hur HSV's 11:a såg ut men Eklund är väl på semester fortfarande. 11.200 åskådare på plats.
2016-07-16, 12:26
Medlem
Götze i en skräddarsydd roll>Mkhitaryan. Sen har Dortmund fått in superlöftet Ousmane Dembélé, Guerrerio, Rode, Emre Mor o.s.v så om de landar Götze och behåller Auba samt Reus så har de ett spännande lag nästa säsong som blir att räkna med i både ligan och CL. De behöver dock fylla gapet efter Hummels och Subotic, så några nya spelare kommer vi nog få se. Och de har en hel del överflödiga spelare också så det kommer bli ett par försäljningar till.
Senast redigerad av xeezer 2016-07-16 kl. 12:33.
2016-07-16, 12:59
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Rostock - HSV 0-0 igår. Vet inte hur HSV's 11:a såg ut men Eklund är väl på semester fortfarande. 11.200 åskådare på plats.
HSV's 11a:
Adler - Diekmeier (64.Ronstadt), Cleber (73.Oschkenat), Spahic, Ostrzolek (64.Köhlert) - Sakai, Hunt (73. Behounek) - Jatta (46.Porath), Gregoritsch, Waldschmidt - Schipplock (46.Lasogga)
2016-07-16, 14:42
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
HSV's 11a:
Adler - Diekmeier (64.Ronstadt), Cleber (73.Oschkenat), Spahic, Ostrzolek (64.Köhlert) - Sakai, Hunt (73. Behounek) - Jatta (46.Porath), Gregoritsch, Waldschmidt - Schipplock (46.Lasogga)

Tackar! Vi stod emot en halvlek Lasogga i alla fall då
2016-07-16, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Götze i en skräddarsydd roll>Mkhitaryan. Sen har Dortmund fått in superlöftet Ousmane Dembélé, Guerrerio, Rode, Emre Mor o.s.v så om de landar Götze och behåller Auba samt Reus så har de ett spännande lag nästa säsong som blir att räkna med i både ligan och CL. De behöver dock fylla gapet efter Hummels och Subotic, så några nya spelare kommer vi nog få se. Och de har en hel del överflödiga spelare också så det kommer bli ett par försäljningar till.

Du vet att Subotic lämnar för att han inte får spela i Dortmund va?

Hummels gapet har dem väl tillvisdel täpt till med Bartra från Barcelona... Guerrerio visade i EM att han är ett steg uppåt som ytterback mot vad dortmund har nu enligt mig. Mittfältet kommer vara så grymt om Schurrle och Götxe kommer vi vet alla vad götze kan i dortmund, förstår götze lite gå till bayern tjäna enorma pengar för att sitta på röva och sedan när det blev tråkigt/han tjänat tillräckligt går han tillbaka till Dortmund för att visa vad han kan.
Senast redigerad av borjeboy 2016-07-16 kl. 15:45.
2016-07-16, 18:23
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Du vet att Subotic lämnar för att han inte får spela i Dortmund va?

Hummels gapet har dem väl tillvisdel täpt till med Bartra från Barcelona... Guerrerio visade i EM att han är ett steg uppåt som ytterback mot vad dortmund har nu enligt mig. Mittfältet kommer vara så grymt om Schurrle och Götxe kommer vi vet alla vad götze kan i dortmund, förstår götze lite gå till bayern tjäna enorma pengar för att sitta på röva och sedan när det blev tråkigt/han tjänat tillräckligt går han tillbaka till Dortmund för att visa vad han kan.
Subotic ryktades ju till HSV för inte så superlänge sen. Hur pass löst ryktet var vet jag dock ej.
2016-07-20, 21:34
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Subotic ryktades ju till HSV för inte så superlänge sen. Hur pass löst ryktet var vet jag dock ej.

Senast det var pratades om detta var runt april, så tror tyvärr det inte är så troligen längre.

Däremot verkar Barca talangen Alen Halilović vara klar, minns att det var mycket prat kring honom när han gick dit för några år sedan men har dessvärre ingen koll på killen. 5.5 miljoner € sägs det och en möjlighet för Barca att köpa tillbaka honom inom två år, första året blir det 10 andra 12. Riktigt bra affär måste jag säga.

Nu får gärna Kostić blir klar så är det offensiva klar, fattas nog en mittback och en ytter kanske med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in