2016-01-02, 01:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har ni slutit fred?

Haha. Det gjorde vi i samband med att han blev utnämnd till moderator.

Två månader sedan hans senaste inlägg och han tycks ha blivit fråntagen privilegiet att vara moderator. Han var ju äldre förstod jag, undrar om det har hänt något...
2016-01-02, 01:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haha. Det gjorde vi i samband med att han blev utnämnd till moderator.

Två månader sedan hans senaste inlägg och han tycks ha blivit fråntagen privilegiet att vara moderator. Han var ju äldre förstod jag, undrar om det har hänt något...

Okej. Ofta bra med fred.

Vi får hoppas han mår bra. Motvall har modererat jävligt bra. Han har varit enkel att ha att göra med. Öppensinnad och tolerant när så krävs, hård och ingripande vid behov.
2016-01-02, 09:43
Medlem
cyberkalles avatar
Både Snillet och Anteri i denna tråd kul ni behövs på flashback likt Motvall.

Jag har haft min pm-funktion avstängd ett bra tag men aktiverade igång det nyss och där fanns det ett pm från Motvall och det var från slutet av oktober men där stod det inget som kan härledas till hans frånfälle.
Trist att han inte varit här på länge och hoppas att han återkommer snart.
2016-01-02, 10:01
Medlem
cyberkalles avatar
Början till slutet för 1860 eller vad säger du Grus-Kalle om straffet på 750.000€ och Ismaik drar sig ur som investerare.
2016-01-02, 11:55
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Början till slutet för 1860 eller vad säger du Grus-Kalle om straffet på 750.000€ och Ismaik drar sig ur som investerare.

Det kanske är en början till en ny början? Straffet på 750 kEUR kommer från DFL för att Ismaik inte förvandlar en skuld på 3,5 MEUR till ett slags ägartillskott (Genussscheine) för att undvika att föreningen är för högt skuldsatt. Det kan gå att lösa om Ismaik skjuter till de 1 MEUR som han lovat för nya spelare, vilket bara ger 250 kEUR för nya spelare.

Därtill kommer att det behövs 5-7 MEUR för nästa säsong. I princip kan bara Ismaik komma ifråga som investerare, då ingen skulle skjuta in så mycket pengar utan att få inflytande.

Ismaik anser att hans andel i föreningen är värd 38,3 MEUR och det högsta bud han fått hittills är på 18 MEUR. Där finns det inte heller något hopp om en affär för tillfället.

Ismaik vill alltså inte öka sin finansiella risk och kan inte sälja till det pris han vill ha, då återstår bara en konkurs om inget händer inom två veckor. Nästa säsong blir då i Regionalliga (eller lägre om föreningen ber om det) utan dagens spelare och sannolikt går alla juniorer som kan någon annan stans.
2016-01-02, 18:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det kanske är en början till en ny början? Straffet på 750 kEUR kommer från DFL för att Ismaik inte förvandlar en skuld på 3,5 MEUR till ett slags ägartillskott (Genussscheine) för att undvika att föreningen är för högt skuldsatt. Det kan gå att lösa om Ismaik skjuter till de 1 MEUR som han lovat för nya spelare, vilket bara ger 250 kEUR för nya spelare.

Därtill kommer att det behövs 5-7 MEUR för nästa säsong. I princip kan bara Ismaik komma ifråga som investerare, då ingen skulle skjuta in så mycket pengar utan att få inflytande.

Ismaik anser att hans andel i föreningen är värd 38,3 MEUR och det högsta bud han fått hittills är på 18 MEUR. Där finns det inte heller något hopp om en affär för tillfället.

Ismaik vill alltså inte öka sin finansiella risk och kan inte sälja till det pris han vill ha, då återstår bara en konkurs om inget händer inom två veckor. Nästa säsong blir då i Regionalliga (eller lägre om föreningen ber om det) utan dagens spelare och sannolikt går alla juniorer som kan någon annan stans.
Tråkigt om Sechzig går i konkurs.

En annan tråkig nyhet från fotbollstyskland är att man igår fann förre Mönchengladbachspelaren Steve Gohouri död i floden Rhen. Han gjorde 46 matcher för Gladbach åren 2006-2009 och har även representerat Elfenbenskusten på landslagsnivå. Enligt polisen finns det inga tecken på att han utsatts för våld och varför han drunknat/frusit ihjäl är ännu oklart.
2016-01-03, 11:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle

En riktigt besvärlig situation som klubben hamnat i.
Det verkar som att det inte finns något större hopp för att allt ska få ett lyckligt slut.
2016-01-03, 18:56
Medlem
cyberkalles avatar
Großkreutz är mycket nära Stuttgart.
2016-01-03, 19:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Großkreutz är mycket nära Stuttgart.
Läste det också precis. Han har tydligen redan genomgått läkarundersökning och nu återstår bara detaljer. Frågan är ju dock vad han kan bidra med nuförtiden. Ratad först i BvB och sedan en höst i den turkiska frysboxen. Men kanske att han kan ta plats i laget enbart på sin vilja och inställning. Det är som bekant hans främsta (enda) styrkor som fotbollsspelare.
2016-01-04, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Läste det också precis. Han har tydligen redan genomgått läkarundersökning och nu återstår bara detaljer. Frågan är ju dock vad han kan bidra med nuförtiden. Ratad först i BvB och sedan en höst i den turkiska frysboxen. Men kanske att han kan ta plats i laget enbart på sin vilja och inställning. Det är som bekant hans främsta (enda) styrkor som fotbollsspelare.

Men i Turkiet så var det väl något med att han inte hade kontraktspapperna i ordning som gjort att han inte fått spela.

Nu är det klart att Bayerns supertalang Sinan Kurt går på lån till Hertha.

City ska tydligen vara ute efter Schalkes Leroy Sané.
2016-01-04, 11:31
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Formstarkast just nu är Augsburg!!!

Ett typiskt så kallat "falskt minne" är att jag alltid tänker på Raimond Aumann när Augsburg kommer på tal. Var helt säker på att han hade spelat där. En koll på wikipedia nyligen avslöjade dock den bittra sanningen som ruckade min världsbild. Han har faktiskt aldrig spelat för deras A-lag. Det måste fan vara VM-albumet 1990 som spökar kan jag tänka mig. Att man lusläste fakta där & lade på minnet att han är född i Augsburg. Troligen då för att det sannolikt var första gången jag kom i kontakt med staden & sedan har man väl passerat där med föräldrarna någon gång efter VM-90 & kopplat staden till den mustaschprydde målvaktslegenden, sedan har det rullat vidare i minnet. Måste vara så. Hursomhelst så snodde Bayern München honom tidigt.

Raimond Aumann har dock gjort en säsong i en annan klubb, nämligen Besiktas. Gick rätt bra. De vann turkiska ligan med Christoph Daum som tränare.

Har du något kul att säga om Raimond Aumann? Kan han ha kört Opel Manta? Varit en så kallad "Mantafahrer"?

Raimond Aumann:
https://europeanfootballrankings.files.wordpress.com/2012/09/bayern1-aumann.jpg

Fast när jag bildgooglade "Mantafahrer" så kom faktiskt Bochums målvakt upp. Ralf Zumdick!!
http://www.undergroundhiphop.ch/old/ralf.jpg

Lite lustigt, för det var nog i just Bochum som den legendariska bilmodellen Opel Manta byggdes. En stad som jag förövrigt hörde av en tysk att den skulle vara Tysklands tråkigaste. Tur att något kul kommer därifrån då i alla fall. Fan vad jag saknar målvakter i mustasch & gamla Opel-bilar. Min tyske släkting hade fan både mustasch & gammal Opel vid den tiden!
2016-01-04, 12:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ett typiskt så kallat "falskt minne" är att jag alltid tänker på Raimond Aumann när Augsburg kommer på tal. Var helt säker på att han hade spelat där. En koll på wikipedia nyligen avslöjade dock den bittra sanningen som ruckade min världsbild. Han har faktiskt aldrig spelat för deras A-lag. Det måste fan vara VM-albumet 1990 som spökar kan jag tänka mig. Att man lusläste fakta där & lade på minnet att han är född i Augsburg. Troligen då för att det sannolikt var första gången jag kom i kontakt med staden & sedan har man väl passerat där med föräldrarna någon gång efter VM-90 & kopplat staden till den mustaschprydde målvaktslegenden, sedan har det rullat vidare i minnet. Måste vara så. Hursomhelst så snodde Bayern München honom tidigt.

Raimond Aumann har dock gjort en säsong i en annan klubb, nämligen Besiktas. Gick rätt bra. De vann turkiska ligan med Christoph Daum som tränare.

Har du något kul att säga om Raimond Aumann? Kan han ha kört Opel Manta? Varit en så kallad "Mantafahrer"?

Raimond Aumann:
https://europeanfootballrankings.files.wordpress.com/2012/09/bayern1-aumann.jpg

Fast när jag bildgooglade "Mantafahrer" så kom faktiskt Bochums målvakt upp. Ralf Zumdick!!
http://www.undergroundhiphop.ch/old/ralf.jpg

Lite lustigt, för det var nog i just Bochum som den legendariska bilmodellen Opel Manta byggdes. En stad som jag förövrigt hörde av en tysk att den skulle vara Tysklands tråkigaste. Tur att något kul kommer därifrån då i alla fall. Fan vad jag saknar målvakter i mustasch & gamla Opel-bilar. Min tyske släkting hade fan både mustasch & gammal Opel vid den tiden!

Haha kul inlägg Stivali
Opel Manta den modellen som kom i mitten på 80-talet var så jävla ful och hade uselt påsatta plastkjolar men visst kan han ha kört en sådan då Opel kom in som huvudsponsor mellan åren 1989-2002 men jag har dålig koll på om Mantan fanns kvar som modell ännu då.

Annars så har jag egentligen bara en lite kul grej som jag vet med honom och det var att han och Jean-Marie Pfaff hade ett litet slagsmål i omklädningsrummet i början av deras karriärer i Bayern, dom två kom samtidigt 1982.

Det jag minns bäst av hans fotbollskarriär det var i matchen på San Siro när Bayern vann med 3-1 i dåvarande UEFA-cupen och han var stor matchvinnare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in