Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:48
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Din teori var alltså:

Jag kan inte se att kastade ID-handlingar och mobiltelefon (inget av detta i och för sig bekräftat) stöder din teori om gärningsmännens ursprung, yrken, arbetsplats och att de slagit ut tänder och bränt liket.

Jag har ingen "teori", men jag tror BO för GM var bekant, alltså att han inte gav sig på henne första gången han såg henne, utan att han stalkat henne. Eventuellt bara under dagen, men det kan också vara en längre tid.

Jaha, och vad har du för stöd för den tanken ?
Medlem
Axells avatar
Jag kan tänka mig att personalen pratar lite öppet om privata och personliga grejer på fiket när de inte är upptagna med kunder att göra som kunder kan höra om de verkligen vill lyssna. Så som man egentligen gör på alla arbetsplatser. Menar inga konstiga grejer egentligen men hon har ju kanske då sagt att hon ska ta mopeden hem från fiket imorgon (dagen innan hon kidnappades) och någon kund kan ha snappat upp det typ JV.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Klippet är 13 sekunder långt

Klippet är 11 sekunder långt här.

Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Datumet 7/6 blir alltså 7 + 6 = 13. Vem vet gärningsmannen kanske tänkte ta henne redan dagen innan men det blev en dag senare alltså (14 dagar efter youtube klippet)?

Du inser att dagen innan var det den 6/6 och 6+6 blir inte alls 13? Hur funkar det med din logik?
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det är en fiskesjö i stenbrottet och mycket välbesökt. Vore helkorkat att dumpa något där.

Stenbrottet är ändå ganska stort och utan kikare ser du inte vad som händer på andra sidan. På ett ställe går vägen bara tio meter från kanten av brottet och där stupar det ca 30 meter lodrätt. Och på den sidan var det ingen ansamling av folk när jag var där en fin sommarkväll.

Vill man dumpa ett lik där så är det en enkel sak och snabbt går det också. Men var hamnar kroppen? På en klipphylla eller i sjön?
Medlem
TeamMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Låter rimligt. Jag misstänker att hon sprang mot vägen för att möjligtvis få bilisters uppmärksamhet men det kom inga och gärningsmannen hann nästan ifatt henne där. Hon drog då vidare som ett skott över gatan och in i ladan där hon tappade handsken. Det är åtminstone en rimlig förklaring.
Det borde finnas fotspår genom ladan i så fall, fast nu är det väl söndertrampat redan av hundar och andra. Huruvida detta kan stämma in på övriga fynd låter jag vara osagt.

Ja, det är också en hållbar teori. Speciellt efter att dom spärrat av ladan på nytt.
Det som talar emot oss båda är att det inte finns några vittnen.
Ingen som sett något, men ännu märkligare, ingen som hört något. Hon borde ha skrikit?
Även om hon haft på sig mopedhjälmen så borde det ju rimligtvis höras något?

Kanske hon inte förstod allvaret i situationen?
Händelseförloppet torde ju har skett på mindre än fem minuter, i bådas teorier.

Vad som helst kan ju ha hänt egentligen, även fast det cirkulerar många teorier härinne som
passar sig bäst i en studio, med diverse överbetalda skådespelare i rollerna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om hon förts bort med bil, varför ligger i så fall hennes prylar spridda runt kaféet? Fynden är ju i anslutning till kaféet, så antagligen har något hänt henne inne i kaféet eller precis utanför. Om hon rakt av kidnappats och kastats in i en bil så skulle hennes prylar inte vara spridda på det sätt de är väl?

Prylarna kan ha dumpats av förövarna (säkert fler än en GM) i början av färden.
Jag har det senaste året fått ta del av, bl a från släkt, hur utländska män har försökt röva bort barn o ungdomar. Inte alls osannolikt att det handlar om samma sak nu. Fast denna gång har de lyckats.
Senast redigerad av MrStreamer 2015-06-10 kl. 23:52.
2015-06-10, 23:49
Medlem
Tydligen har lisa en syster som jobbar på c**p i Skövde.

Källa: Kollegor
2015-06-10, 23:49
Medlem
Rorbassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Teori

Gästarbetare har jobbat på ladan och vart inne och fikat. Öst-statare som inte fått sig något och såg sin chans.

Man forslar bort henne i en jobbarbil, våldtar henne, gräver ner henne ordentligt, slår ut tänder / bränner liket först. Tar id handlingar och mobil som direkt knyter kroppen till henne.
Lägg av.
Så jävla dumma är inte invandrade jobbsökare att de tror att sverige inte följer upp en sådan grej.
2015-06-10, 23:50
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Fick intressant info om att Lisa ringt en anhörig i samband med att hon togs. Alltså efter hon skickat sms till sina föräldrar. Denne person skulle alltså fått höra tumultet i luren. Kan ligga något i det med tanke på polisen snabba sätt att rubricera det som icke frivilligt försvinnande.

Källa på det? Känns som att det i så fall borde ha varit något av det första som rapporterats, då det dessutom bör ha upptäckts då man pejlade telefonen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Fick intressant info om att Lisa ringt en anhörig i samband med att hon togs. Alltså efter hon skickat sms till sina föräldrar. Denne person skulle alltså fått höra tumultet i luren. Kan ligga något i det med tanke på polisen snabba sätt att rubricera det som icke frivilligt försvinnande.
Inget som tyder på det. Polisen har sagt att kort efter att SMS:et skickades så kopplades telefonen ned och att det sista som hände var just ett skickat SMS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KevinSjoberg
Det ni inte verkar begripa, trots att otaliga personer i den här tråden har påpekat det, är att det inte rör sig om det café Lisa arbetade på.
Det var bra att du klargjorde det. Det är ju definitivt en betydande skillnad.
Medlem
Tränarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Du nämner saker som är självklara i hans livssituation, som vi redan visste om. Fingervantarna kan synas på bilder.

Det kan hända, har inte sett alla bilder. Reagerade när jag såg ansiktet i en facebook-post innan. Som sagt, jag kan inte bidra med något mer då det bara var några korta pratstunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in