Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 23:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Det måste vi!

Du skulle sagt att hon var singel redan från dag 1! Det känns som om tiden runnit ut. Men nu får vi lite hopp igen. Om jag hade en drönare och bodde i närheten hade jag jobbat natt som dag för att hitta spår efter henne. Drönare stör inte hundarnas jobb och sabbar inte spår på marken så det hade varit idealt.
Medlem
Pingvinkokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Nu tycker jag att du ska lägga av med ditt jävla tjafs om att det är någon utlänning som har gjort det. Du anklagade tidigare en i tråden för att hens agenda påverkade dennes antaganden; men nu är det fan du själv som håller på så. Så fort du får utrymme ska det direkt antas att det är en eller flera utlänningar som ligger bakom - vi har fattat, du litar inte på utlänningar.
Förstår inte varför det ska vara så fel att diskutera gästarbetare som ett alternativ. För den som vill begå ett sånt här brott så är det väl perfekt att göra det utomlands eller långt hemifrån i Sverige, de har folk omkring sig de inte känner så väl och dessutom kan de troligen hitta i området.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Man länkade till bild på en tjej som var lik Lisa, vilken sida i tråden ligger dessa bilder på?

Sök på Kate Bock.
2015-06-10, 23:45
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Du kan byta namn hejvilt på youtube, du kan byta titel hur som helst. Enligt mig är det större sannolikhet ett troll än att det har med försvinnandet att göra.

Som sagt, vem hittade filmen och hur? Där har du nog svaret hur detta spreds.

Men ge dig. Sök på Lisa holm på Youtube och kanalen dyker upp nästan överst, personen har väl bara sökt och kollat om hon hade Youtube kanal för att sedan hitta detta skumma klipp och tipsa flashback, personen som länkade det först har nog väldigt lite med klippet att göra
Medlem
Är stökiga gästen från lördagen bara identifierad så är detta fall i princip klart enligt mig.

Att någon stökar en söndag på ett lugnt café med en ur personalen som sedan redan dagen efter plötsligt försvinner utanför sin arbetsplats.

I min värld så måste det bara finnas ett samband där.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det betyder ju dock inte nödvändigtvis att dom har mördat henne.
Givetvis inte. Men de lever isolerade veckor i sina husvagnar utan fitta, drar skinn och fantiserar, vem är då bäst runkobjekt om inte en väldigt vacker ung tjej som man ser dagligen?
Medlem
Den första tanken jag får av allt läsande om "JV" är att han är den perfekta syndabocken att skylla på.
Någon kanske har planterat misstankar emot JV då hans profil och sinnestillstånd bidrar till att han skulle kunna vara en potentiell GM just därför. Han ligger väl nerknarkad i någon pundarkvart och ser han allt detta ståhejs så är det väl säkert att han vägrar att visa sig för i arresten och häktet så pundas det inte mkt. Om det är planerat så är det det troligt att man planterar bevis mot någon annan för att rikta bort uppmärksamheten.

Hemlösa, pundare & allmänt kriminella har inga större problem i att få tag i saker så att GM inte har tillgång till bil eller dator är ju bara rent nonsens att tro. Allt kan stjälas!
Vem var denna skumma figur som vistats på cafeet?
(Jag har missat det, är det JV?)

Kan inte ni alla, som bor i trakten (Götene, blomberg osv) bara tänka efter om det finns någon skum typ på ert jobb/skola som inte befunnit sig där den sista tiden!? Psyksjuka och fantasier finns i alla åldrar så tänk på alla som möjliga GM.

Har hon förargat ngn?
Dissat någon på en fest?
Snott någons pojkvän?
2015-06-10, 23:46
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Lite bristande logik då vi redan passerat 1980 talet och nu kan få fram id genom minsta benbit.
Dessutom finns det inte så många saknade 17 åriga tjejer i Sverige att jämföra med när en kropp väl hittas.

Jaha, och hur ska det gå till ? Mig veterligen finns inget dna register på alla svenska medborgare ?
Medlem
Ladan är just nu hyperintressant. Det verkar ju som att någon sorts arbete konstruktionsarbete försiggår där och att det inte är utfört av folk som jobbar vid kaféet. Teorin om att någon i Lisas närhet gjort det här får liv igen.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
ID handlingar kastade, mobil krossad och kastad, man har inte hittat kroppen på många dagar. Vad har du själv för teori ?

Din teori var alltså:

Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Gästarbetare har jobbat på ladan och vart inne och fikat. Öst-statare som inte fått sig något och såg sin chans.

Man forslar bort henne i en jobbarbil, våldtar henne, gräver ner henne ordentligt, slår ut tänder / bränner liket först. Tar id handlingar och mobil som direkt knyter kroppen till henne.

Jag kan inte se att kastade ID-handlingar och mobiltelefon (inget av detta i och för sig bekräftat) stöder din teori om gärningsmännens ursprung, yrken, arbetsplats och att de slagit ut tänder och bränt liket.

Jag har ingen "teori", men jag tror BO för GM var bekant, alltså att han inte gav sig på henne första gången han såg henne, utan att han stalkat henne. Eventuellt bara under dagen, men det kan också vara en längre tid.

Troligen är GM välbekant med området.
Senast redigerad av Troian 2015-06-10 kl. 23:48.
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Det kan knappast ha krävts någon utbildning för att bli reporter för Expressens Live-sändning i alla fall, den saken är säker.

Intervju med den frivillige grabben som letade:
"Hur är stämningen i Skövde nu?" frågar han.
Det bor 35.000 i skövde, hur fan ska han kunna svara för allihopa? Och vad i helvete tror han att han ska få för svar? "jo jättebra stämning" ?

Nä, det känns mest som att dom fyller ut tiden med live-sändningen för att verka "vara med i matchen" och inte visa sig svag jämfört med konkurrenterna. Men det blir bara skit av alltihop. Denna sändning kunde varit nedklippt till 30 minuter efter den här dagen. Nu är det bara kvantitet före kvalitét och upprepningar var och varannan minut.

Närmar 50000 personer
Medlem
Tränarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Äntligen någon som umgåtts med JV. Berätta mer!

Ja, vad ska man säga. Det var mest kallprat om vardagliga saker. Jag uppfattade honom som att han var lite besviken över sin livssituation, något jobb han blivit av med. Något jag lade märke till var att han körde med sådana här fingervantar med avklippta toppar så att fingertopparna kan "sticka ut".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in