Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 10:03
Medlem
massepojkens avatar
Frågan som bör ställas till den 79 årige godsherren är följande.

- Vilken företag är det som bygger om i den ladan du äger mittemot cafeet? Jag vill ha namn på dom som jobbat med byggnationen där.

-Rent spekulativ. Få personer på orten har bättre kännedom om bra ställen att gömma en kropp på med tanke på att han äger en stor del av mark och tomt på orten.

- Sen får jag hålla med en del skribenter. Lite sticker det i ögons att just han hittar Lisa handske.

Måste finnas massa skvaller om denna herre.
2015-06-12, 10:05
Medlem
Vad vet man mer om LH som person förutom att hon är en ung söt tjej?
2015-06-12, 10:05
Medlem
Ca klockan 18:30 försvann Lisas mobilsignal, antagligen pga att förövaren plockade ut batteriet ur den. Kontrollera vilka mobiler som var uppkopplade mot mast i området mellan klockan 18:00 och 18:30 så kanske en ledtråd dyker upp, är detta en impulsiv handling så är det troligt att förövaren hade sin mobiltelefon med sig. Tyvärr tror jag dock inte längre att hon är i livet men jag hoppas jag har fel.
2015-06-12, 10:06
Medlem
nanatas avatar
Fick det här i pm igår;
Jag skickar bara vidare;

"

Privat meddelande: lh

Igår, 16:56*

mostafamostafa

Recently registered

lh

Hej. tydligen kan man inte sms för att få sitt konto aktivera nå mer.
Undrar om du vill posta det här:

Det sista twitterinlägget JV har postat var det här klippet*https://www.youtube.com/watch?v=a3ir...yer_detailpage

Blond tjej men en kille i skogen på kvällen. Om man kollar ett annan video med a-ha, som är den här:*https://www.youtube.com/watch?v=djV11Xbc914
Blonda tjejen på ett café " take on me" samt senare i videon är det killar som jagar henne med hjälmar där det står 13 på. Vet att det är extremt långsökt, men om killen är psykotisk så kan han ha dragit såna konstiga slutsatser.

Tror att den här kanalen kommer lägga upp ett klipp idag den elfte för att det finns två klipp på kanalen och timern räknar ner 11 sek från 1:01, 1 till 11? Varför skulle den just starta på 1:01 när videon är tagen från en 2 min timer?
"
Medlem
http://www.expressen.se/gt/polisen-utreder-flera-villospar-i-sokandet/

Polisen utreder om de utspridda spåren är just utspridda som villospår. Åt "andra" hållet
har vi Vänern. Såg på kartan hur pass kort avståndet är ned dit och att det går en väg ner från
caféet.

Kan en GM ha tagit BO till en båt? Någon som känner till terrängen kanske kan svara huruvida
det skulle vara möjligt att angöra (djup) med insynsskydd inom rimligt avstånd med hänsyn till förflyttning med BO?

Det finns gott om öar i Vänern!!
Medlem
Citat:
Spårhunden en ättling till Den ökända Sampo markerar lite random på olika pltatser men inte i ladan..

Det är en väldig skillnad på att söka efter en nyligen försvunnen person och att leta efter flera år gamla likdelar som dessutom inte finns på sökplatsen. Jag har fullt förtroende för polisens hundar när det gäller färska brottsplatser.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Vad vet man mer om LH som person förutom att hon är en ung söt tjej?

Av det som framkommit så:

*Verkar inte vara en strulig tjej utan snarare skötsam och lugn & social.
* Inga drogproblem
* Ingen kriminalitet
* Levnadsglad och ordningsam/skötsam
* Ingen psykisk ohälsa.

Just därför så är detta ett mysterium.
2015-06-12, 10:08
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ok. Bra. Men hur vet du det så säkert? Och är han gift?

Säker kan man aldrig vara men sannolikheten är obefintlig enligt min mening och ja, han är gift och har vuxna barn som inte bor i området.
Medlem
Muertosans avatar
Men ge er med att kolla upp vilka mobiltelefoner som var uppkopplade i området. Ni tror inte polisen tänkt på det? Vi kanske ska tipsa dem om att förövaren kan ha färdats i bil också?
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Ca klockan 18:30 försvann Lisas mobilsignal, antagligen pga att förövaren plockade ut batteriet ur den. Kontrollera vilka mobiler som var uppkopplade mot mast i området mellan klockan 18:00 och 18:30 så kanske en ledtråd dyker upp, är detta en impulsiv handling så är det troligt att förövaren hade sin mobiltelefon med sig. Tyvärr tror jag dock inte längre att hon är i livet men jag hoppas jag har fel.

Man kan väl inte plocka ur batteriet på en iPhone?
Medlem
Wildsomes avatar
Lastbilschaufförer kan man nog stryka, de för noggranna loggar över vart de stannar. En släkting till mig jobbar med att koordinera transporter, han har en karta rullandes nonstop i bakgrunden på kontoret så han ser exakt vart alla lastbilar är, hur fort de kör, när de pausade senast, osv. Nog för att de ändå har tid att hitta på hyss, men personen som gjorde det här väntade antagligen på att caféet skulle stänga ganska länge. Jag tror inte att det var någon som bara "gick förbi".

Som någon skrev tidigare så tror jag att det här rör sig om en viss, men inte alltför noggrann, planering. Någon som bestämt sig för att kidnappa någon, får ett infall när hen (antagligen han) ser Lisa på caféet och bestämmer sig för att sätta planen i verket. Det enda konstiga då är "slumpen" att det här råkade vara första dagen Lisa åkte själv till och från jobbet - hur visste han det? Jag tror inte på slumpen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Från sammanfattningen:

Det där har stört mig sedan dag ett.
Jag är iofs betydligt äldre än LH men har många unga tjejer i hennes ålder omkring mig och är själv en mobilperson. Att stänga av mobilen, alternativt att låta den ladda ur, är nära katastrof och normalt så har unga stenkoll på att mobilen är laddad (även jag för den delen).
Det är sant att dagens mobiler inte håller batteri speciellt bra, men LH skulle köra moppe hem för första gången. Vid ett sådant tillfälle, oavsett hur självständig eller cool en person är, så ser man ju till att ha mobilen laddad om ifall det skulle hända något. Många har till och med mobilladdare med sig i väskan. Kan också tänka mig att hennes föräldrar hade förmanat henne att ha mobilen ordentligt laddad just pga att hon skulle köra hem.
Och så tar batteriet slut nästan direkt efter hennes SMS. Känns mer troligt att den stängdes av.

Jag hittar inga detaljer om hur man vet att mobilen var avstängd 18:30. Försökte pappan ringa henne igen 18:30 (och i så fall varför)? Är det strax innan 18:30 som den senast var loggad vid en mobilmast? Någon som har sett något om detta?

Det är så många märkliga småsaker som gnager angående detta försvinnande.

Kan va så också att när den stängs av de e då han drar den i backen där dom hittade display delarna, men fattar fortfarande inte vart resten av mobilen är och va han ska med den till. Men de troliga är att den dog efter skickat sms pågrund av dåligt batteri

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in