Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 02:52
Medlem
Jag svarade på ett påstående som löd att denna kate troligtvis inte jobbat i Sverige då och en teori om att denna JV fantiserat att en annan tjej kunnat vara denna kate.
Men jo, hon jobbade bevisligen visst i Sverige då.
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Vad bevisar det? Att han hade koll på när någon modell han runkade till var i Sverige. Karln kunde uppenbarligen använda google. Det kan väl alla.
2015-06-11, 02:53
Medlem
Citat:
Polisen har som sagt gått ut med att det var en skötsam tjej. Precis när jobbet slutade skickade hon sms att hon var på väg hem. Varför skulle hon då ställa till med något projekt att köpa sprit, som hon skulle forsla en timmas väg på en skranglig moppe. Jävligt opraktiskt om du frågar mig. Helt uteslutet till och med. Arbetskamrater var ju kvar när hon gick om hörnet. Sedan fanns nyckel i mopeden kvar. Jag tror det hela gick mycket fort. Den stirrige galne fan hade säkert väntat bakom närmsta buske, redo att kasta sig över henne i bästa Anders Eklund stil. Det är inte lätt att vara ung flicka i dagens Sverige. När som helst kan du bli köttstycke till första bästa störde sexförbrytare som inte borde tillåtas gå lös. Om saker var som de skulle!

Du ljög aldrig för dina föräldrar när du var liten? Svårare än så var det inte.
2015-06-11, 02:54
Medlem
Citat:
Men inte om hörnet på en arbetsplats där mamma och pappas kompis är chef. Köpt sprit kan hon ha gjort, men då lär det ha funnits hur många andra platser som helst att göra det på.

Hon har ju förts bort av ett creep. Den det nu står i tidningarna att polisen granskar. Han som tidigare är dömd.

Polisen kommer granska flera olika personer innan de eventuellt hittar GM. Att de granskar någon innebär inte att den de granskar automatiskt är skyldig. Visst kan den som gjort detta mot BO benämnas som creep, men det behöver för den saken inte vara en person som är på det sätt JV är. Kan mycket väl vara någon som till vardags anses ganska så normal. Som vanligt letar folk lätta syndabockar istället för att intressera sig av att hitta den verklige förövaren!
2015-06-11, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThroneWatcher
En sak som jag tycker är lite konstig, oavsett vilken teori som finns, det är spridningen av sakerna man hittat (förutsatt att alla är BO:s). Ta en titt på denna karta, det i rött är mobilskal + klockarmband, det i blått är fiket + handsken: http://oi57.tinypic.com/svoson.jpg

Varför ligger sakerna åt helt olika håll?

För att klockarmbandet som är norrut förmodligen inte är hennes.
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Polisen kommer granska flera olika personer innan de eventuellt hittar GM. Att de granskar någon innebär inte att den de granskar automatiskt är skyldig. Visst kan den som gjort detta mot BO benämnas som creep, men det behöver för den saken inte vara en person som är på det sätt JV är. Kan mycket väl vara någon som till vardags anses ganska så normal. Som vanligt letar folk lätta syndabockar istället för att intressera sig av att hitta den verklige förövaren!

Exakt! Och så länge kroppen är putts väck så kommer det bli väldigt svårt för detta fall.
Medlem
FrankieStubbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillarnold
Om du läst, följt och sett allt i tråden samt det jag skrev så kan du själv pussla ihop en hel del.
You bet baby.

Min bror som jobbar med sin hund i söktjänst och känner familjen och därför går i skogen vet ingenting?

Jag själv som måste mata hundarna inför morgondagen är helt lost.

Det är ingen vanlig WT-familj vi pratar om här.
2015-06-11, 02:57
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Polisen har som sagt gått ut med att det var en skötsam tjej. Precis när jobbet slutade skickade hon sms att hon var på väg hem. Varför skulle hon då ställa till med något projekt att köpa sprit, som hon skulle forsla en timmas väg på en skranglig moppe. Jävligt opraktiskt om du frågar mig. Helt uteslutet till och med. Arbetskamrater var ju kvar när hon gick om hörnet. Sedan fanns nyckel i mopeden kvar. Jag tror det hela gick mycket fort. Den stirrige galne fan hade säkert väntat bakom närmsta buske, redo att kasta sig över henne i bästa Anders Eklund stil. Det är inte lätt att vara ung flicka i dagens Sverige. När som helst kan du bli köttstycke till första bästa störde sexförbrytare som inte borde tillåtas gå lös. Om saker var som de skulle!

Du har ju i sammanhanget missförstått hela innebörden av ordet "skötsam". Att handla hade tagit max 15 min ifall vi räknar med att hon fick vänta en liten stund, den detaljen valde hon dock inte att skriva, alla drar dock vita lögner då och då. Spriten kan man lägga i lådan som hjälmen ligger i, inte alls opraktiskt, har du ens haft en scooter?
2015-06-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollan55
Det finns väl 17-åriga flickor som definieras som "duktiga" även fast de dricker? Föräldrarna var kanske inte ens medvetna? Alla dricker i den åldern.

Nej, alla dricker inte i den åldern. Vi ska också komma ihåg att BO:s pappa är militär och jag kan tänka mig att det kan vara mer disciplinerat i en sådan familj än i genomsnitt, även om jag förstås inte vet hur det var i detta specifika fall.
2015-06-11, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Du har ju i sammanhanget missförstått hela innebörden av ordet "skötsam". Att handla hade tagit max 15 min ifall vi räknar med att hon fick vänta en liten stund, den detaljen valde hon dock inte att skriva, alla drar dock vita lögner då och då. Spriten kan man lägga i lådan som hjälmen ligger i, inte alls opraktiskt, har du ens haft en scooter?

Ok, om ni så svårt fixerat er vid det som ingen annan tror är det minsta troligt. Så varsågoda. Vad annat kan jag skriva. Let the köpa-sprit-fantasin roll on, eller vad fan jag ska säga!

Att tjejen denna kväll handlade sprit och sedan sprang in i en lada med är inte troligt. Varför lämna nyckeln i moppen i så fall? Äh, lägg ner, det är för långsökt!
Senast redigerad av Klasina 2015-06-11 kl. 03:10.
2015-06-11, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
You bet baby.

Min bror som jobbar med sin hund i söktjänst och känner familjen och därför går i skogen vet ingenting?

Jag själv som måste mata hundarna inför morgondagen är helt lost.

Det är ingen vanlig WT-familj vi pratar om här.

Vad yrar du om? Jag pratar om att du vill dra undan folk från att posta info som kan vara "intressant"!
2015-06-11, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Nej, alla dricker inte i den åldern. Vi ska också komma ihåg att BO:s pappa är militär och jag kan tänka mig att det kan vara mer disciplinerat i en sådan familj än i genomsnitt, även om jag förstås inte vet hur det var i detta specifika fall.

De finns många indikationer på att hon skulle festa/dricka.
2015-06-11, 03:02
Medlem
Citat:
Ok, om ni så svårt fixerat er vid det som ingen annan tror är det minsta troligt. Så varsågoda. Vad annat kan jag skriva. Let the köpa-sprit-fantasin roll on, eller vad fan jag ska säga!

Vad har du själv att tillföra? Finns ju inte direkt några bevis för något just nu vad allmänheten vet, eller har jag fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in