Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-08, 19:54
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordhoff
Vart försvann de två andra då?
Dom åkte iväg med bil. Troligtvis hem.
2015-06-08, 19:56
Medlem
panzertaxs avatar
Har GM tagit sig dit till fots? Hur troligt är det för er som är bekanta med omgivningarna? Ponera att GM inte är bosatt precis i byggnaderna intill. Finns det någon busshållplats eller liknande i nära anslutning till cafét?

Det känns som ett ställe dit man antingen åker just moped, MC eller bil. Eller epatraktor för den delen...

Eftersom hon inte redan är återfunnen, så måste kroppen levande eller död, vara en bra bit ifrån platsen. Så en kärnfråga är om hon är buren/släpad därifrån eller bortförd med ett fordon.

Det luktar en stark lukt av att vara något planerat, kanske någon som har iakttagit tjejerna när de stängt någon dag innan och som har sett hur de åker därifrån.

Dock lustigt att man inte försökt gömma mopeden i närmaste skogsdunge under lite granris eller något, bara för att vilseleda och få det att se ut som att hon startat och åkt därifrån.

Något har skett väldigt snabbt.
Medlem
Kanske någon koppling. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20929974.ab
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller med om att det inte känns bra.

Enligt uppgift var hjälmen borta, så det känns inte helt långsökt att det är hjälmen de hittat i spannmålstorken.

Nyfiken på om hon brukar SMS'a hem på det viset och om SMS'et var skrivet "på hennes sätt".

Cafét stänger enligt uppgift 18:00. Enligt AB, källa bakom det utlåtandet okänd, så är det någon som sett henne vid cafét runt 18:30. Om SMS'et också skickades vid det klockslaget eller där omkring, så måste ju något ha hänt väldigt närstående att vittnen såg henne.

18:30 är det dessutom väldigt ljust ute fortfarande. Verkar vara en rätt liten landsväg, inte jättetrafikerad?

Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
inte jättetrafikerad en söndagskväll med undantag för fåtal turister

Sommartid är det hyffsat bra trafik på den vägen. Speciellt söndagar då många i närliggande orter åker till kullen för att fika o vandra runt. Nu vart ju detta dock lite senare på dagen och sommaren har ju inte riktigt dragit igång än.
Men åker man från Lidköpingshållet via källby och ska upp på kinnekulle så åker du förbi Blomberg, är typ första lilla byn på berget. Så ska man till Hellekis, stenbrottet, toppen, så åker man förbi det kaféet.
2015-06-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasboras
Tror jag inte, känns lite långsökt att åka från Sundsvall till blomberg
2015-06-08, 19:57
Medlem
Det som stör mig är att detta område är rena idyllen för fritidsaktivitet och ro för kropp och själ. Har väldigt svårt att ta in mig att en mördare skulle åka runt och leta offer just här. Det känns lite för mycket film över det hela. Tyvärr så skulle det ju kunna vara så men forfarande så tänker jag mig något annat som gått åt skogen. Vad vet jag inte men mord får jag bara inte in i min skalle.
2015-06-08, 19:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
Tror jag inte, känns lite långsökt att åka från Sundsvall till blomberg
Och varför skulle en pedofil ge sig på en 17-åring?
2015-06-08, 19:58
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har GM tagit sig dit till fots? Hur troligt är det för er som är bekanta med omgivningarna? Ponera att GM inte är bosatt precis i byggnaderna intill. Finns det någon busshållplats eller liknande i nära anslutning till cafét?

Det känns som ett ställe dit man antingen åker just moped, MC eller bil. Eller epatraktor för den delen...

Eftersom hon inte redan är återfunnen, så måste kroppen levande eller död, vara en bra bit ifrån platsen. Så en kärnfråga är om hon är buren/släpad därifrån eller bortförd med ett fordon.

Det luktar en stark lukt av att vara något planerat, kanske någon som har iakttagit tjejerna när de stängt någon dag innan och som har sett hur de åker därifrån.

Dock lustigt att man inte försökt gömma mopeden i närmaste skogsdunge under lite granris eller något, bara för att vilseleda och få det att se ut som att hon startat och åkt därifrån.

Något har skett väldigt snabbt.

Om man hittar så finns det järnvägsstation. Men närmast ifrån Blomberg är Källby eller Trolmen. Källby är ju enkelt att hitta till men är väl cirka 2-3 kilometer. Ungefär lika långt till Trolmen men inte lika lätt o hitta dit, o ännu mindre lättare att veta att det finns en station där om man inte är ifrån trakten, vet dessutom inte heller om tåg stannar på Trolmen längre, gjorde för några år sen. Råbäck har du också järnväg men det är också en bite bort.

Buss så är nog Källby närmast. Tror inte det går buss upp över berget.
2015-06-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Och varför skulle en pedofil ge sig på en 17-åring?
Vet ej, fråga BorasBoras
2015-06-08, 19:59
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witchhunt
Det som stör mig är att detta område är rena idyllen för fritidsaktivitet och ro för kropp och själ. Har väldigt svårt att ta in mig att en mördare skulle åka runt och leta offer just här. Det känns lite för mycket film över det hela. Tyvärr så skulle det ju kunna vara så men forfarande så tänker jag mig något annat som gått åt skogen. Vad vet jag inte men mord får jag bara inte in i min skalle.

Känns väldigt mycket Anders Eklund över detta.
2015-06-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasboras
Knappast troligt när det gäller en 17-åring som BO. Dessutom står det i artikeln att han aldrig gjort sig skyldig till överfall, vilket nog betyder att han sysslat med så kallad grooming av yngre barn än så.
2015-06-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiramiSue
Är det bara jag som tycker det är lite udda att som 17-åring smsa sina föräldrar att man är påväg? Kanske var det så att hon kände sig otrygg/hotad av kontrollerande ex-pojkvän eller liknande, och att hon därför höll den "extra" kontakten med sina föräldrar. Kan ju också förklara varför man inte går ut med namn o bild, dvs att man redan har en misstänkt GM/motiv etc. Hoppas verkligen hon kommer hem helskinnad.

Vad är det som är konstigt? 17 år och bor hemma. "Jag åker nu, börja med middagen." T ex. Nu verkar det ju som att hennes farsa brukar möta upp henne och då är det väl också naturligt att messa innan man åker. Jag är över 30 och ringer när jag åker för att middagen skall timas om jag ska hälsa på mina föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in