Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eftersom det är en uppfattning finns inget tvång på medhåll

Så,, ge mig en boll då, men se till att dribbla den mellan faktumen som finns. Så testar vi om den går i mål?

Vad fick polisen att arbeta utifrån teorin du föreslår?
Ok, jag ska inte skruva bollen😄Min tolkning är att polisen hade span på MGM, följde även var hens mobil befann o befunnits sig... De litade på att MGM skulle leda dem till källan i hopp om att BO levde, säkring av MGM kunde riskerat dött BO... Polisen fick rätt i att MGM visade vägen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om han var specialtränad för bara en doft, kanske han klarar av det trots det har klampat runt en massa människor på platsen?
Ja tror hunden klarar av det faktiskt. Tydligen kan den ju markera blod trots att fläcken är borttvättad för flera veckor sen med klorin, så deras nos verkar det inte vara något fel på.

Långsökt nu men var det inget "urgrävning" i ladan? Tänkte om hunden markerade där och polisen trodde hon var nedgrävd men hunden kanske menade mer att hon legat där eller uppepå jorden typ.

Skulle vara sjukt najs om hundar kunde snacka
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Jag hittade det här populärvetenskapliga videoklippet på Youtube: https://m.youtube.com/watch?v=nqOITqLfnkc
Ger bl a svar på frågan om människans sfinkterfunktion efter dödens inträdande.

Jag har tittat på videoklippet, det var intressant. Men min erfarenhet av ett par hundra dödsfall då jag suttit på sängkanten med anhöriga och varit med vid dödsögonblicket och sedan gjort den döde fin är sådan jag beskrev den. Mycket lite urin och avföring.

Men frågan i botten var väl om man kunde hitta spår efter Lisas död i en bil. Det var det jag svarade på!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det där med SUV:en är en uppgift i tråden. En användare som fått veta det. Därför har inget stått i tidningarna.
Det finns ingen suv aktuell för polisutredning. Det som finns är däremot litauernas bil i tryggt förvar hos polien. De hade nog tagit prover i suven om denn funnits. Litaernas bil kommer att vara bevis var så säkra.
2015-07-22, 23:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Knackade någon dörr söndag kväll, hur fick AJ redan söndag kväll reda på att Lisa var försvunnen, han säger själv att han fick reda på att hon var försvunnen redan efter nån halvtimma efter att det hade hänt, att hon var borta.

Jag har inte riktigt greppat hur omfattande pådraget var där på kvällen? Hur som helst så var han alert nog att måndag morgon koppla en handske i hans lada till den försvunna tjejen. Det kunde vara ett bevis, så han bar den med ett finger till polisen, vaf

Vad hade hänt menar han? Ingen visste att något hade hänt såvitt jag känner till. Nån halvtimma efter att det hade hänt så fick han reda på att hon var borta.

Många har tolkat det som en halvtimme efter pappan förstod att hon var borta eller en halvtimme innan polisen blev kontaktad.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Han finns. Han har annat namn av olika anledningar. Går att hitta om man vill men totalt irrelevant.

Edit: (den försvunna, utvandrade sonen)
Jag sökte på styvsonens personnummer.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Som ni säkert förstår finns det anledning till varför jag inte längre uttalar mig i tråden.

Främst anser jag att tråden nu blivit mer sund och riktad åt ett håll, i början var 80% av inläggen vilda och totalt felaktiga påståenden. Nu är tvärtom är endast 20% galna och vilsna.

Jag känner inte att jag behöver lägga mig i lika mycket längre.

Inom en relativt snar framtid kommer garanterat fler saker släppas.

Väl mött alla goda Fb:are
Men du kan väl läcka nånting nytt redan nu.
2015-07-22, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Intressant att mgm arbetade i ladan vid tidpunkten. Vanligtvis arbetar byggare 7-16. Han har alltså troligtvis varit där när Lisa kommer till jobbet på morgonen. Kan han ha kännt sig kränkt på något sätt i samband med hennes ankomst, så kan det vara tal om en liknande Toni Allden. TA hade inget sexuellt motiv vad vi vet. Däremot troligen någon form av kränkningsscenario. I andra hand olycka.

Jag har erfarenheter av att polacker/litauer jobbar 8-18.00 alltså 10 timmars dagar
Men det behöver ju inte gälla alla gästarbetare
Arbetar mån - lör och ledig söndagarna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jaså, minsann, det tror du. Så du menar att denna mobil inte lämnat området utan befunnits i närheten och på det viset kunde polisen veta att Lisa fanns i närheten?
Japp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Intressant att mgm arbetade i ladan vid tidpunkten. Vanligtvis arbetar byggare 7-16. Han har alltså troligtvis varit där när Lisa kommer till jobbet på morgonen. Kan han ha kännt sig kränkt på något sätt i samband med hennes ankomst, så kan det vara tal om en liknande Toni Allden. TA hade inget sexuellt motiv vad vi vet. Däremot troligen någon form av kränkningsscenario. I andra hand olycka.

Toni Allden, är det så illa så var ju mediabilden första dagarna sen han vart gripen att han var världens snällaste och så som vanligt, medans senare kom det ju fram både det ena och det andra, fast det kanske är likadant i hemlandet för han som sitter gripen här. Först var det kramgoa låtar med vikingarna och sen vart det dödsmetall.
2015-07-22, 23:24
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men du kan väl läcka nånting nytt redan nu.

Mitt argusöga säger att hen borde släppa lite information till oss. Hur ska vi annars kunna somna inatt?
2015-07-22, 23:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Detta är helt sant. Tiderna är inte exakta. De kan långt ifrån vara exakta då det finns en felmarginal redan från början i och med sättet masten kommunicerar med mobiler.

Då tycker jag att du tar och redovisar hur felmarginalerna ser ut, vi vill ha fakta och inte bara ett påstående i generella ordalag. Nå, hur stora kan felmarginalerna vara, inget allmänt dravel nu, fakta på bordet, hur uppstår felmarginalerna?

Du får också hemskt gärna berätta hur kollegorna skulle kunna hinna till bussen 18:20 om de åkte 18:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in