Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Nyckelorden är "Invagga i säkerhet" eller är det är helt enkelt fråga om ren och skär
överrumpling, en våldshandling som direkt försätter den angripna ur allt stridbart
skick. Attack som kommer bakifrån och aldrig går att parera.
Det kan handla om ett kraftfullt strypgrepp som omöjliggör varje försök att göra ljud
ifrån sig.
Sedan är frågan: till ladan eller in i en bil med offret? Nerkastad i ett bagageutrymme.
När luckan öppnas så kan det vara någonstans borta vid Martorp som vid tidpunkten
är helt ren på folk förutom nu en förövare eller två samt ett skräckslaget offer, kanske
bunden till armar och ben och försedd med silvertejp runt munnen.
Vad som sedan följer...öppnande av en bod, in med offret och resten behöver man inte
ens redogöra för...det går nog lätt att föreställa sig...
Fasorna för offret varar kanske så mycket som en halvtimme. Hennes helt förryckte
mördare visar ingen nåd. Han tar vad han vill ha. Han har låtit sig fångas av en sjuk tanke
och går den till viljes på ett sätt som han nog senare kommer att förundras en del över.
Som en besatthet grep honom lusten att betvinga denna åtråvärda varelse.
Nu står han slutligen utan något val. En enda sak kan han göra. Och han gör den.
Möjligen här någonstans försöker han skjuta över något av skulden för det som hänt
på offret självt: Hon förhäxade honom. Han var ur stånd att värja sig.
Hade hon inte varit så rasande snygg och sexig så hade han inte lockats in i detta
mordiska fördärv. En gärningsman famlar lätt efter dylikt för att kunna urskulda sig
i någon ringa mån.
Eller har vi att göra med en riktigt förhärdad sexualbrottsling och detta var bara ett i raden
an många övertramp. En förövare som inte alls behöver brottas med sitt samvete
och skyller på saker och ting. En beslutsam, kallblodig, själlös predator som här i Blomberg
fick uppleva för första gången att han behövde åka dit. Och det lär bli en tämligen
dyrköpt erfarenhet...
Och sedan återstår också frågan? Var han ensam om det?
Bra skrivet, och exakt så ser ju våra frågor ut, pga att vi inte vet något.
Vad jag ser nu är att efter 00 snubblar trollen in som myror i en myrstack, var likadant igår.
Kommer med påhittade teorier som senare tros vara sanna. Jag har försökt flera gånger att hänvisa dessa till en annan tråd, men de lyssnar inte!
"Sannolikt misstänkt för mord" är väldigt kraftigt, och jag kan nästan lova att bevisningen inte endast består av indicier! Merpart, visst, det kan jag ta, men inte ENDAST!