Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Att vissa människor i den här tråden tycks tro att Lisa själv skulle ramlat och dött eller råkat ut för någon annan form av olycka, är, i alla fall för mig, betydligt mer osannolik och närmast bisarr teori, än att en "skötsam" gästarbetare skulle vara GM.

Snubbla själv kanske är fel val av ord, men jag tror inte att hon blev "avrättad" om det låter logiskt, alltså jag tror inte att någon använde våld mot henne som den personen trodde skulle döda.
2015-07-12, 13:32
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
http://skyttevarn.blogspot.se/2015/06/lisa-holms-forsvinnande-pressens-etik.html

Det handlar alltså om SOG - Särskilda OperationsGruppen. Och om Lisa Holms pappa tillhörde den i fredags gör han det inte idag. Det går helt enkelt inte. Hans placering där är nämligen kvalificerat hemlig. Hans identitet är hemlig - till och med för personal i försvarsmakten
Vad innefattar den tjänsten att ingå i särskilda Operations Gruppen?
2015-07-12, 13:32
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
http://skyttevarn.blogspot.se/2015/06/lisa-holms-forsvinnande-pressens-etik.html

Det handlar alltså om SOG - Särskilda OperationsGruppen. Och om Lisa Holms pappa tillhörde den i fredags gör han det inte idag. Det går helt enkelt inte. Hans placering där är nämligen kvalificerat hemlig. Hans identitet är hemlig - till och med för personal i försvarsmakten
Ja du. Hoppas de blir stämda - och fällda.
2015-07-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
När det gäller MA så har jag inte följt fallet men enlig tingsrätten så fanns det övertygande bevisning att han flyttat kroppen.
Om ingen annan visste var kroppen fanns än han och den var flyttat från brottsplatsen till fyndplatsen, naturligtvis är det en övertygande bevisning.
Samma sak kan hända vår litauiske vän.
Kan vår litauiske vän bevisa att det fanns andra som visste var kroppen fanns, finns det ingen möjlighet att han åker dit för griftefridsbrott.
2015-07-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad innefattar den tjänsten att ingå i särskilda Operations Gruppen?

Kan innebära allt möjligt, mest troligt höll han på med spaning.
2015-07-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Hon kan ju blivit knuffad när de sprang ifatt henne, alternativt att hon var döende och någon av bröderna ströp henne för att hon skulle sluta göra ljud ifrån sig.

Strypt tror jag också att hon kan ha blivit, men inte
pga en olycka, det är ett grymt jävla överfall hon råkat ut för.
Något annat finns inte i min bild.
2015-07-12, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Kan innebära allt möjligt, mest troligt höll han på med spaning.
Detta innefattar SOG
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rskilda_operationsgruppen
2015-07-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Var väl GP som "avslöjade" det?

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Ser ut som dom va först ut, ja.
2015-07-12, 13:40
Medlem
katws avatar
OT-fråga egentligen, men borde inte den här vägskylten sitta på andra sidan vägen, när man färdas från andra hållet? Nu känns det som den sitter efter säteriet och andra byggnader. Åker man vidare från caféet/ladan så är det bara en väg utan byggnader tills nästa by.

Eller är jag helt ute och snurrar?

http://media.shootitlive.com/IYwH0A5W0mYwPoWgnAZy5OjMcD2/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514
2015-07-12, 13:41
Medlem
Citat:
Strypt tror jag också att hon kan ha blivit, men inte
pga en olycka, det är ett grymt jävla överfall hon råkat ut för.
Något annat finns inte i min bild.

Du måste förstå hur ovanligt det är med någon som mördar någon utan att aldrig ens tidigare ha träffat personen eller haft en relation till den.

Förutsatt då att de aldrig har träffat varandra. Men varför skulle Lisa känna en 30 årig gift man från Litauen?
Medlem
Om vi förutsätter att GM som sitter häktad inte har erkänt brott utan fortfarande nekar till någon som helst inblandning i mordet på Lisa, så tror jag mindre och mindre på att det är rätt GM som polisen har plockat in.

Kan vara så att GM hittat kroppen, fattat att han skulle bli misstänkt om polis hittade kroppen på brottsplatsen och flyttade den till fyndplatsen. Men det låter också osannolikt.

Mördaren kan vara någon som är bekant med området men som nödvändigtvis inte bor där. Sedan är motivet fortfarande oklart. Chansen att genomföra och komma undan med ett sådant här mord måste vara obefintligt liten, sådan tur finns inte därför hoppas jag att vi snart får ett avslut och motivet.

Någon som vet när GMs omhäktning löper ut? Och vad tror ni händer då om inte GM erkänt?
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

..

LH lär ha klätt på sig sig dessa extrabyxor - möjligtvis någon form av vindbyxa, över jeansen.
Man kan ju anta att det allra sista som tas på innan hemfärden skulle startat, är hjälmen.

..

Signalementet som går ut täcker alltså bägge alternativ.
Förstår inte ens att detta är något att reagera över?

Vad dom gick ut med för signalament ibörjan tycker inte jag är så konstigt heller.

Men ville bara påpeka det fetmarkerade, jag har kört tillräckligt mycket fordon som innefattar användandet av hjälm och av egen erfarenhet så är det handskar som du sätter på dig som det absolut sista innan färd. Men ja, hjälmen förmodligen det näst sista.

Att "knäppa" eller spänna hakremmen på en hjälm med handskar kan liknas lite med att knyta skor med boxningshandskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in