Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du var väldigt kaxig med att rapportera en tid om när du skulle sett en sexbild men du duckar totalt för uppföljningsfrågor?

Ok, jag utgår från att du sett en bild från någon av de polska bröderna.

Du kan utgå ifrån att det har inte någon relevans för vad som hänt Lisa iaf, sherlocksnake har bara som syfte att få uppmärksamhet, vill inte länka sina påståenden mm, tror dock att bilden han pratade om kommer från en post i en länk som mgm gillar, hittade sidan och gav det 10-15 min för att hitta bilden innan jag la ner, hundratals poster varje dag.....här är iaf den sidan jag har för mej att jag sett fotot iaf https://www.facebook.com/pages/B%C5%ABk-tarp-sav%C5%B3/432008280234965?fref=pb&hc_location=profile_browse r
2015-07-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
När detta blev känt skulle dom naturligtvis stängt ned cafeet en vecka.
En sån tragik och sen kör man på som vanligt. Dåligt!
Ja enligt Lena så hade hon sagt att föräldrarna till Lisa ville det och att Lisa ville det…vad fan ska dom säga om hon frågar - Vem över huvudtaget orkar tänka ordet Cafe, hade jag varit ägare hade jag letat med ljus och lykta och skitigt i Cafet helt och hållet och inte suttit där och fikat när flickan kan ligga precis var som helst skadad eller död i närheten,likhundar som springer omkring osv Ännu ett märkligt beteende och hon hade väl även öppet när dom hittat flickat..medan markägaren drog iväg på semester när man hittat ett barnlik i en av hans byggnader och häktat hans anställda
2015-07-12, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja enligt Lena så hade hon sagt att föräldrarna till Lisa ville det och att Lisa ville det…vad fan ska dom säga om hon frågar - Vem över huvudtaget orkar tänka ordet Cafe, hade jag varit ägare hade jag letat med ljus och lykta och skitigt i Cafet helt och hållet och inte suttit där och fikat när flickan kan ligga precis var som helst skadad eller död i närheten,likhundar som springer omkring osv Ännu ett märkligt beteende och hon hade väl även öppet när dom hittat flickat..medan markägaren drog iväg på semester när man hittat ett barnlik i en av hans byggnader och häktat hans anställda
Helt klart människor i Lisas jobbmiljö som vet och mistänker saker men som tiger.
Nu när allt gick åt helvete då vill man inte stå för nära och säga vad man tror eller vet, utan bara
beklaga i största allmännhet. Ingen vill bli inblandad. Tyvärr så är det.
2015-07-12, 01:04
Medlem
Citat:

Stängt ett par dagar hade varit schysst känns det som om. Det kanske även har varit jobbigt för de anställda att arbeta på cafet efter det att de fick reda på att hon var död.

Förhoppningsvis sponsrade cafet genom satt låta polisen och MP få gratis kaffe osv.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-12 kl. 01:10.
2015-07-12, 01:12
Får man känna alla FB-are som är inne nu lite på pulsen.
Kan Ni säga att Polisen gjorde bort sig när man gick ut med signalementet svarta adidasbyxor eller Jeans.
Vad i hel-vete är det för ett signalement . Jag har sagt det hur många gånger som helst här på FB
antingen ligger de svarta Adidasbyxorna vid mopeden (påsen) eller så finns dom inne på cafeet.
Och med den goda ureslutningsmetod som alla poliser i Sverige har så har man ändå gått ut med
Svarta Adidasbyxor eller Jeans.

Men Polisen! om inte dom svarta byxorna finns på ovan nämnda platser då sitter dom på Lisa.
I signalementet ska då stå endast svarta adidasbyxor.
Allmänheten som ska speja är väl inte intresserad vad hon har för byxor under dom svarta adidasbyxorna.
Var beredda på mer schabbel i från polisens sida.
2015-07-12, 01:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Får man känna alla FB-are som är inne nu lite på pulsen.
Kan Ni säga att Polisen gjorde bort sig när man gick ut med signalementet svarta adidasbyxor eller Jeans.
Vad i hel-vete är det för ett signalement . Jag har sagt det hur många gånger som helst här på FB
antingen ligger de svarta Adidasbyxorna vid mopeden (påsen) eller så finns dom inne på cafeet.
Och med den goda ureslutningsmetod som alla poliser i Sverige har så har man ändå gått ut med
Svarta Adidasbyxor eller Jeans.

Men Polisen! om inte dom svarta byxorna finns på ovan nämnda platser då sitter dom på Lisa.
I signalementet ska då stå endast svarta adidasbyxor.
Allmänheten som ska speja är väl inte intresserad vad hon har för byxor under dom svarta adidasbyxorna.
Var beredda på mer schabbel i från polisens sida.

Föräldrarna lär ha lämnat uppgifter om vilka klädesplagg hon hade när hon lämnade hemmet.
Vidare har signalementet bestått i vad dom ej har påträffat direkt, i klädesplagg-väg.

LH lär ha klätt på sig sig dessa extrabyxor - möjligtvis någon form av vindbyxa, över jeansen.
Man kan ju anta att det allra sista som tas på innan hemfärden skulle startat, är hjälmen.
Således två par byxor på sig, med den oklara uppfattningen om det ena paret byxor dumpats någonstans.
Signalementet som går ut täcker alltså bägge alternativ.
Förstår inte ens att detta är något att reagera över?
2015-07-12, 01:22
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Föräldrarna lär ha lämnat uppgifter om vilka klädesplagg hon hade när hon lämnade hemmet.
Vidare har signalementet bestått i vad dom ej har påträffat direkt, i klädesplagg-väg.

LH lär ha klätt på sig sig dessa extrabyxor - möjligtvis någon form av vindbyxa, över jeansen.
Man kan ju anta att det allra sista som tas på innan hemfärden skulle startat, är hjälmen.
Således två par byxor på sig, med den oklara uppfattningen om det ena paret byxor dumpats någonstans.
Signalementet som går ut täcker alltså bägge alternativ.
Förstår inte ens att detta är något att reagera över?
Kanske polisen räknade med att hon möjligtvis stannade mellan hemmet och cafeet och slängde dom svarta adidasbyxorna efter vägen. Ja det låter ju troligt!
2015-07-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Förhoppningsvis bringar FUP:en en del svar. Jag vill ogärna ha ett till Linda Chen fall....

Jag tycker faktiskt det är stor skillnad på att mörda/döda en person man har en relation till som i Linda Chen fallet, till att röva bort och mörda en flicka som är en främling som bara råkat sluta sitt arbete och är på väg hem.

Det måste till en konstig rådman för att få denna gärning till att bli något annat än mord. Det vore en bottennapp om man kom fram till att det saknades uppsåt eller annan konstifík motivering.

Du som notarie kan väl inte se att tingsrätten kommer fram till dråp?
Hur skulle de motivera det?
2015-07-12, 01:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
En ren Spekulation är att att denna händelse gjorde att Klostercafet blev vida känt och vem vill inte dit nu, någon kanske vinner på detta
Ja, inte fanken tog man livet av Lisa för att göra stället mera känt och därigenom kunna
få fler besökare och ökad omsättning.

Något sånt hände inte ens i den kultserie du lät omnämna i all hast: Twin Peaks
med karismatiske BOB och fanatiske pajätaren från FBI.
2015-07-12, 01:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Kanske polisen räknade med att hon möjligtvis stannade mellan hemmet och cafeet och slängde dom svarta adidasbyxorna efter vägen. Ja det låter ju troligt!

Stannade med vad? Det var brottsmisstanke om ett bortförande från första minut, där mopeden stod på platsen med nycklarna i.

Signalementet bygger på att hon hunnit klä på sig hela hemfärds-munderingen, inkl hjälm och vindbyxor.
Vad polisen omöjligtvis kan veta är om en eventuell GM eller Lisa själv - gjort sig av med ett par byxor någonstans.
Då är plötsligt signalementet jeans. Capish?

Signalementet kan också ha sin grund i uppgifter lämnade av kollegorna.
2015-07-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror inte att man blir en våldtäktsman och mördare bara för att sexlivet med frugan inte fungerat optimalt.

Eh..nä..Då skulle jag nog känna en hel del mördare å våldtäktsmän...
2015-07-12, 01:41
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag fick ett PM den 26 Juni där jag fik info att polisens tekniker tog med sig boden.
Det kan mycket väl vara så att kroppen var kvar i den då den flyttades. Tror mer och mer att hon hittades i boden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in