Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Har funderingar på att åka till Blomberg en kväll, har man mage till att "spana" runt där det INTE är avspärrat? 😏

Du lär inte vara den första i alla fall...var väl flera i början av tråden som strök omkring där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Direkt trött var hon nog inte, hade ju varit en lugn dag.

Däremot kan, som jag skrivit tidigare, SMS ha en viss fördröjning ibland. Hon kanske skrev det 18:15 eller så.

Täckningen där är inte den bästa. Eftersom hon hade iPhone kanske inte det gick iväg som ett iMessage utan som ett vanligt sms, kanske därför det tog tid?
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Ja alltså där de bor/bodde menar jag. Ursäkta mig om jag formulerar mig lite dåligt.

Eftersom Lisa mest troligt hittades på Martorp, hade brödernas beteende varit förklarligt om detta skedde nära Martorp, där tösen låg, men nu var det vid deras bostad och där uppträdde de tydligt med att hit kommer ni INTE och söker, bara så ni vet, bort!! Typ.

Sen är det ju heller egentligen inte deras bostad eller mark, utan Arnes, och han hade gett tillåtelse att söka igenom hans boningar....

Edit: Plus att det senare på kvällen enligt de som såg live-sändningen därifrån, så var det ju aktivitet där och skällande hundar nära brödernas bostad - så nånting verkar ju uppenbart att de inte ville skulle hittas av några från MPS.
2015-07-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Du lär inte vara den första i alla fall...var väl flera i början av tråden som strök omkring där.

Jag var i martorp en dag innan Lisa hittades med MSP. Men tänkte mest att nu har det ju gått en tid.. Så man inte stryker runt där bara någon dag efter man hittat Lisa.
2015-07-09, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag var i martorp en dag innan Lisa hittades med MSP. Men tänkte mest att nu har det ju gått en tid.. Så man inte stryker runt där bara någon dag efter man hittat Lisa.
Utan att outa dig, exakt var i Martorp var du och MPS?
2015-07-09, 22:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Däremot kan, som jag skrivit tidigare, SMS ha en viss fördröjning ibland. Hon kanske skrev det 18:15 eller så.

Går det att se i efterhand om ett sms var försenat?
2015-07-09, 22:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag, eller någon hundkunnig menar du.

Ja, moppen borde ha varit utgångspunkten, men det fanns ingen anledning att söka i ladan, Lisa var inte där, det var redan konstaterat.

Jag vet väl inte om du är hundkunnig eller inte

Om moppen var utgångspunkten och hunden fick upp spår borde den väl gå direkt till ladan, inte ut på valfri åker? Hunden har ingen aning om huruvida människorna tycker ladan är ointressant.

Ja ja, bara en tanke.
2015-07-09, 22:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Har funderingar på att åka till Blomberg en kväll, har man mage till att "spana" runt där det INTE är avspärrat? 😏

Det avgör man väl själv, men nu verkar det ju vara lugnt kring caféet. Själv tänkte jag åka dit så fort semester startar.
2015-07-09, 22:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Men uppstår inte fördröjningen i operatörernas SMS-servrar? Eller ligger mess kvar i telefonen och väntar?
2015-07-09, 22:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men uppstår inte fördröjningen i operatörernas SMS-servrar? Eller ligger mess kvar i telefonen och väntar?
Så länge mobilen inte har lyckats skicka SMS pga t.ex. dålig täckning ligger det kvar i mobilen. Se'n kan det haka upp sig i servrar på vägen till mottagaren, men det är sällsynt, det tar normalt bara någon eller några sekunder. Om mottagaren har dålig täckning kan det haka upp sig sista biten också, förstås.
2015-07-09, 22:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Personerna letade efter en människa, och struntade i småsaker. Det handlade om att rädda liv, och ju mindre noggrant de letade, desto större område kunde de täcka.

Så slarv prioriterades framför att hitta viktiga spår . Ursäkta att jag inte tänkte på detta . Tror du att det var så och tycker att det är ett lämpligt sätt att leta är det nog tur att inte du var insatsledare .... Så om du skulle sett handsken skulle du bara rusat förbi den i din iver att täcka av ett så stort område som möjligt och hoppats att den inte tillhörde LH . Är det så du menar att man letar på bästa sätt efter någon som är borta ?? Ursäkta mig men så är jag inte van att man beter sig när man letar efter någon som försvunnit . Man utgår från platsen för försvinnandet och söker därifrån i alla riktningar . Och tro det eller ej en lada som ligger 30 meter från platsen går man till också . Av vilken anledning är det troligare att LH skulle befunnits sig ute i terrängen ?? Har du någon erfarenhet av att söka med hund över huvud taget undrar jag eller har du bara läst om hur det går till . Jag vill inte vara besvärlig på nåt vis men det är bra att veta vad man pratar om innan man öppnar näbbet ....
2015-07-09, 22:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Så länge mobilen inte har lyckats skicka SMS pga t.ex. dålig täckning ligger det kvar i mobilen. Se'n kan det haka upp sig i servrar på vägen till mottagaren, men det är sällsynt, det tar normalt bara någon eller några sekunder. Om mottagaren har dålig täckning kan det haka upp sig sista biten också, förstås.

Tidsangivelsen 18:23, är sannolikt det som lästs ur pappans telefon.
Vill minnas att infon om den tidsangivelsen gick ut väldigt tidigt, förmodligen innan resultat från mobiltrafik framgått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in