Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag skulle säga att det är fullständigt säkert att någon haft tillsyn om det finns nötkreatur på gården. (Sön-Fre)

Men annars bör man inte tro någonting, än så länge. "Rohna" har tidigare grovt beskrivit hur fördelning av djur sett ut på gården, men det går inte att spinna vidare på någonting konkret.

Yppandeförbud gäller i delarna kring var kropp har hittats samt var fynd har hittats vid denna gård.

Kan nämna att det inte är mycket aktivitet på gården öht trots fullbelastad med nötkreatur. Den är tom större delar av dygnet bortsett från djuren.
2015-06-29, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet väl för fan inte jag, finns många möjliga förklaringar till hur handsken hamnade där.

Du kanske aldrig stått bakom den teorin men jag tar tillfället i akt att i stor mån avfärda teorin om att handsken skulle blåst in i ladan, som jag förstått det genom passagen intill grävmaskinen.

När det blåser starka vindar vid den här årstiden, blåser det med majoritet syd elller sydvästliga vindar. Och nog kan jag verifiera att det kan blåsa rätt ordentligt i detta området men både lada och cafe' har sina kortsidor mot syd-sydväst och nord-nordost. Det friskar alltså i längs med långsidorna av byggnaderna.
Hur handsken skulle blåsa på tvärs in i ladan har jag lite svårt att ta till mig även om inget kan anses vara helt omöjligt tills det bevisats.
2015-06-29, 01:12
Medlem
Om nu Lisa var nödig fanns det både husgavel, högt gräs, container och dunge utan insyn. Glöm nr 1 och 2.
Fanns det potatisarbetare i närheten tro?
2015-06-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Kan nämna att det inte är mycket aktivitet på gården öht trots fullbelastad med nötkreatur. Den är tom större delar av dygnet bortsett från djuren.

Nej men han skriver söndag till fredag, inte ett dygn. Men kanske inte det du ville svara på?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det kommer nog inte att yppas något nytt. Det ska däremot bli intressant att se hur advokaterna hanterar häktesförlängning. De verkar sparka åt alla håll, varför? Någon som kan förklara deras märkliga beteende.
Antingen så brukar de vara så här med alla sina klienter, eller så har just dessa klienter/fallet påverkat deras handlande på omedvetet sätt kanske. Vet inte om de tycker extra synd om MGM och vill få de släppta, det finns folk som kan få väldigt mycket sympati från andra fastän de gjort fel då de kan manipulera folk. Men det är väl advokatens jobb att få de släppta, så att de försöker tyder väl att de gör ett bra jobb. Men jag vet inte hur populärt det är att "överklaga" till HD (störa i onödan). Hur vanligt är det att advokater "överklagar" häktningsbeslut till HD egentligen?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
Om nu Lisa var nödig fanns det både husgavel, högt gräs, container och dunge utan insyn. Glöm nr 1 och 2.
Fanns det potatisarbetare i närheten tro?
Och det skulle hon ha föredragit före toalett 1 minut bort?
2015-06-29, 01:17
Medlem
boidis12s avatar
Det är ju inte direkt E20 som går mellan cafeét och ladan . Och det är ganska öppen sikt åt båda hållen. Jag tror inte den är speciellt hårt trafikerad . Det är ju en sån där asfalterad väg som varit grusväg tidigare . Som sagt lite timing och några långa kliv och man är i säkerhet i ladan .
Väl därinne kan man ju ta igen sig efter språngmarschen och i lugn och ro lasta in henne i bilen på baksidan .
2015-06-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jaha. Jag klassar MP som trovärdiga vittnen. Att bröderna till fots har befunnit sig vid byggboden 100 meter från ladan, pekar det mesta på.

Jag har grubblat på citatet med "500 meter". Antingen så har man slarvigt höftat avståndet till brödernas bostad. Eller så har man stött på den bror som var ute och fiskade. Det skulle vara bra om Rohna kunde upplysa om var de brukade fiska.

Jag kan bara bekräfta att uppgifterna stämmer sånär på lite vanlig felmargina. Var de brukade fiska är irrelevant i denna aspekt.
2015-06-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Pistol under jackan? Du har sett för mycket på film.

Det var givetvis ett exempel men det är mycket mer rimligt än att någon lämnar påse och nyckeln i och går över 50 meter (eller hur långt är det?) och gör intrång för att kissa på andra sidan vägen där man egentligen inte får vara, när man istället kan kissa i närheten av moppen, dvs bakom kafet.
2015-06-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och det skulle hon ha föredragit före toalett 1 minut bort?

Om det bara var för att pinka och om ingen koppling fanns till just denna wc eller folket som rörde sig där sedan tidigare, i 99 fall av 100, ja.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det var givetvis ett exempel men det är mycket mer rimligt än att någon lämnar påse och nyckeln i och går över 50 meter (eller hur långt är det?) och gör intrång för att kissa på andra sidan vägen där man egentligen inte får vara, när man istället kan kissa i närheten av moppen, dvs bakom kafet.
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Om det bara var för att pinka och om ingen koppling fanns till just denna wc eller folket som rörde sig där sedan tidigare, i 99 fall av 100, ja.
Hon kan ha varit där förut, och hon kan ha bett gentlemannen som var där om lov.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-29 kl. 01:22.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Polisen fick bryta sig in.
Om det va låst när LH hamnade där vet vi inte.
Men om det stämmer att det förvaras kemikalier där så va det mest sannolikt låst.

Rohna kanske vet.

Var finns källa på att poliserna fick bryta sig in?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in