Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Denna teori är också mer logisk än att dom gjort detta emot sig själv, mycket möjligt att det är på detta vis.

Dock, varför hålla käft? Jag hade börjat snacka direkt om de va så att nån bad mig städa upp efter ett mord som senare leder tillbaka till mig själv.

Dom har ju faktiskt familjer att tänka på, å tveksamt att dessa lyder under nån gol o tjuvmentalitet.

Deras tystnad kan ju bero på vem de städat upp efter och de säger ju trots allt att de är oskyldiga.
Kommer det sedan inte in någon bevisning som binder dem vid brottet , så går de ju fria.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Gw hånas av polisen. Med all rätt tycker jag. Gubben har legat på sjukhus och är inte ett dugg insatt. Många i denna tråd som är betydligt mer insatt än vad GW är.

- Varför detta ständiga behov av bekräftelse?

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-hur-insatt-ar-gw-i-arendet/

Folk inom kåren från olika delar av vårt avlånga land har ständig kontakt med GW och skulle inte bli förvånad om han även har kontakt med någon läcka i detta fall
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Ska jag vara ärlig? Absolut INTE.

Jag tror att polisen reagerade så starkt pga 2 anledningar:

1, All uppståndelse som varit.
2, Såfort de hittade henne så kände dom puls och då kanske hon fortfarande var varm, eller att de kunde konstatera att om de hittat henne lite tidigare hade hon fortfarande varit vid liv.

Därav reaktionerna.

Varför i hela friden skulle dessa göra ett så grymt brott så att krimtekniker, hundförare och poliser gråter? Inte så dom kunde göra något med 1500 pers runtomkring sig och poliser överallt..

Kan givetvis ha fel men tror inte det är något så sjukt som polisen sett när de hittade henne och därav reaktionen, nej jag tror han har fel.

Kan det vara så fruktansvärt att hon varit i liv hela tiden och när bröderna såg MP närma sig ladan så begav de sig dit för att döda henne?
(Är medveten om att det låter långsökt men denna teori har inte direkt pratats om.)
2015-06-18, 11:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Vad jag inte förstår är hur café ägaren får ha öppet efter en sådan här händelse?
Kanske polisen borde ha kollat där först..

Händelsen drar säkerligen oanade mängder av gäster och ger klirr i kassan
2015-06-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Direkt efter att de misstänkta hade hämtats av polis, sändes det live från platsen.
Jag följde Expressen hela den dagen.
Det var mängder med poliser, ciliva och även tekniker på plats. Flera hundpatruller anlände, och man såg dem inte i bild, men hörde skall från hundarna.När de närmade sig kameran (ljudet upplevdes närmare), så var de på baksidan av en ladasom ligger mittemot MGMs hus. Där gick hundarna loss, och skällde som aldrig förr.
De poliser som stod stationerade på vakt framför infarterna till MGMs hus, lämnade sina positioner och gick även de bakom den ladan. Tog inte mer än en minut, så utökades avspärrningarna av en till synes STARKT påverkad kvinnlig polis.
Under denna sändning kunde man även skymta en person på kanten av boningshuset, som jag förmodar var AJ, vilket då innebär att han mer eller mindre bor vägg i vägg med MGM.
Hursomhelst, VAD reagerade hundarna på??? Har inte sett något om detta i tråden.
Kan det vara i den ladan BO påträffades?

Ingen som spelat in live sändningen!??
2015-06-18, 11:32
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Gw hånas av polisen. Med all rätt tycker jag. Gubben har legat på sjukhus och är inte ett dugg insatt. Många i denna tråd som är betydligt mer insatt än vad GW är.

- Varför detta ständiga behov av bekräftelse?

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-hur-insatt-ar-gw-i-arendet/

GW hånas inte alls av polisen,han sa att han gillade GW och hans statistik som är riktig,men att GW inte hade insyn i det här fallet - vilket också GW påpekade - .Det finns många åsikter om honom,men det är sällan han har fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan det vara så fruktansvärt att hon varit i liv hela tiden och när bröderna såg MP närma sig ladan så begav de sig dit för att döda henne?
(Är medveten om att det låter långsökt men denna teori har inte direkt pratats om.)
"Fan! Vi är säkert haffade inom tio minuter för människorov! Bäst att ställa till med mord då också!" Är det så du tänker? En smula oplausibelt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Deras tystnad kan ju bero på vem de städat upp efter och de säger ju trots allt att de är oskyldiga.
Kommer det sedan inte in någon bevisning som binder dem vid brottet , så går de ju fria.

Visserligen riktigt. Är de sedan AJ som har större koppling än va som kommer fram, och det är för han dom mörkar så finns ju motiv för det. Han är deras arbetsgivare och inkomstkälla.
2015-06-18, 11:33
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Och har han gjort fel så händer inte ett pillevitt.

Precis. Vi lever i en rättsstat och varje steg har prövats....polisen har prövats av åklagaren, åklagaren av domstolen, och nu så har det nått hovrätten.

Oavsett om Balterna är oskyldiga så har åklagaren gjort rätt....även om hovrätten skulle häva samtliga häktningar.
2015-06-18, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Knappast väl?
Som du beskriver det ligger den ladan inne på AJ's tomt.
Du blandar inte ihop det med Marstorp som expressen var på och direktrapporterade?

NEJ, blandar ICKE ihop.
Ligger som två lador/stall på den sidan som "slottet" ligger.

Senare på kvällen sände de från Martorp.
Detta som jag pratar om var precis vid MGMs bostad.
Det var fortfarande ljust ute.
När de var vid Martorp var det mörkt.
I bild låg MGMs bostad till höger, och ladorna/stallen till vänster.
De sprang in och ut ur MGMs bostad.
Senast redigerad av julusa 2015-06-18 kl. 11:35.
2015-06-18, 11:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Dom har varit här i 6 år, läste jag senast. Den yngre broderna planerade även att flytta hem inom kort tid till sin son och fru.

Varför skulle dom stanna kvar i Sverige och i deras bostad om dom begått detta brott, menar logiskt vore att fly. Dom hade 5 dagar på sig, dom hade kommit långt härifrån på den tiden och pengar verkar ju ha funnits.

Läste i artikeln att A hittade handsken och tog den med fingerspetsarna till Polis, placera han ut den där innan och bröderna han o ta tag i den före han gick till polis? Det mesta tyder på att nån placerat ut "Hans och gretaspåret" för att leda dom till Lituarena, det gör man inte själv. Personerna som framkommer ser inte speciellt ointelligenta eller psykotiska ut, varför göra detta mot sig själv?

Det verkar lite naivt.

Inte fått med mig vem PC är men ska kika upp det i tråden.
Fly och tala om att dom är skyldiga och vart skulle dom fly? Hem till Litauen och bli plockade direkt samt utlämnade till Sverige.
2015-06-18, 11:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
NEJ, blandar ICKE ihop.
Ligger som två lador/stall på den sidan som "slottet" ligger.

Senare på kvällen sände de från Martorp.
Detta som jag pratar om var precis vid MGMs bostad.
Det var fortfarande ljust ute.
När de var vid Martorp var det mörkt.
I bild låg MGMs bostad till höger, och ladorna/stallen till vänster.
De sprang in och ut ur MGMs bostad.
Jag har sett bilder på när polisen stövlade omkring i godsherrens trädgård utanför den förkantiga "ladan" när jag tänker efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in