Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtlas
Det har stått i utländska medier att hon skulle vart styckad.

Det stod i någon tramsig rasistisk blogg som bara var ute efter att rashetsa. Till våra norska et al. deltagare här kan även upplysas att GW Persson är starkt antirasistisk vilket gjort att en politisk falang har bestämt att han är PK-förrädare och hatar allt han säger - och i detta fallet inte bifaller deras djupaste önskan att gm ska vara utländsk. I övrigt har GW bra renomme i det normala Sverige, bortm FB och avpixlat.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-18 kl. 11:28.
2015-06-18, 11:21
Medlem
jugbandbluess avatar
bara det faktum att de tror sig ha en chans att lyckas överklaga häktningen är ju väldigt oroande. skulle inte bli förvånad om polisen helt saknar teknisk bevisning som binder MGM till lisa
2015-06-18, 11:22
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Bra sammanfattning. Jag kan nästan sätta pengar på att litauerna är oskyldiga.
Jag tror att de är någon i hennes omkrets som vet att hon skulle åka ensam till jobbet just idag, uppdatera hon detta på sin mobil eller någon granne som såg henne åka?

Tjejer är noga med att uppdatera sin status så det har hon med all säkerhet gjort.Alla hennes "vänner" har säkert noterat det,så.....
2015-06-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Tjejer är noga med att uppdatera sin status så det har hon med all säkerhet gjort.Alla hennes "vänner" har säkert noterat det,så.....

Tur att jag inte är så. Men bra teori.
2015-06-18, 11:23
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Någon som vill diskutera fynden som hittats längs med vägen?

Vad finns det för olika scenarion?

Dom jag kan komma på är:

- GM har kastat ut föremålen på väg från cafét. LH finns i bil/på fyrhjuling eller moped. (Moped känns minst troligt).

- GM har kastat ut föremålen från bil, efter kroppen lagts på Martorp. Alltså när GM var på väg därifrån.

- GM har placerat ut föremålen eftersom han är en galen seriemördare som njuter av allas förvirring kring detta.

- GM har placerat ut föremålen i hop om att leda polisen till Litauerna, för att själv slippa undan.

- Den häktade frun, som ville leda polisen rätt då hon inte vågade "tjalla" på sin man och svåger.

- LH lyckades på nåt sätt sprida spår efter sig när hon blev bortförd.

- GM har medverkat i sök och placerat ut föremål under "resans gång". (Inte så troligt enligt mig).

Vad säger ni? Finns det fler tänkbara scenarion?
Om gm slängt ut delar av mobilen som villospår kan fingeravtryck antas vara noggrant borttorkade, vilket skulle vara avslöjande. Om bara LHs avtryck finns på måste de ha tappats eller spridits ut av henne. Polisen vet säkert hur det förhåller sig.
2015-06-18, 11:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Vid 9.30-tiden hade fortfarande inga överklagande kommit in till tingsrätten eller hovrätten.

När så sker kommer överklagandena behandlas med förtur, och som regel ska de avgöras redan samma dag som de kommer in.

De misstänkta närvarar som regel inte vid förhandlingen, som kommer hållas i Göta Hovrätt i Jönköping, utan hovrätten beställer hem alla handlingar, akten, från Skaraborgs tingsrätt, varpå en hovrättsfiskal läser in sig på uppgifterna och sedan föredrar.

Jag hoppas vi kan få ett beslut idag, vilket jag tror vi får så länge överklagandet kommer in idag.
2015-06-18, 11:26
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
bara det faktum att de tror sig ha en chans att lyckas överklaga häktningen är ju väldigt oroande. skulle inte bli förvånad om polisen helt saknar teknisk bevisning som binder MGM till lisa

Säg den advokat som vid ett överklagande säger "vi tror egentligen tingsrätten gjort rätt som häktade på sannolika skäl men vi prövar ändå", det som advokaterna säger nu är inget ovanligt enligt min mening. Däremot är det för den skull inte sagt att hovrätten likväl kan komma att släppa männen, jag vet för lite om vad åklagaren har för bevisning för att uttala mig i frågan.
2015-06-18, 11:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Direkt efter att de misstänkta hade hämtats av polis, sändes det live från platsen.
Jag följde Expressen hela den dagen.
Det var mängder med poliser, ciliva och även tekniker på plats. Flera hundpatruller anlände, och man såg dem inte i bild, men hörde skall från hundarna.När de närmade sig kameran (ljudet upplevdes närmare), så var de på baksidan av en ladasom ligger mittemot MGMs hus. Där gick hundarna loss, och skällde som aldrig förr.
De poliser som stod stationerade på vakt framför infarterna till MGMs hus, lämnade sina positioner och gick även de bakom den ladan. Tog inte mer än en minut, så utökades avspärrningarna av en till synes STARKT påverkad kvinnlig polis.
Under denna sändning kunde man även skymta en person på kanten av boningshuset, som jag förmodar var AJ, vilket då innebär att han mer eller mindre bor vägg i vägg med MGM.
Hursomhelst, VAD reagerade hundarna på??? Har inte sett något om detta i tråden.
Kan det vara i den ladan BO påträffades?
Knappast väl?
Som du beskriver det ligger den ladan inne på AJ's tomt.
Du blandar inte ihop det med Marstorp som expressen var på och direktrapporterade?
2015-06-18, 11:27
Medlem
Vad jag inte förstår är hur café ägaren får ha öppet efter en sådan här händelse?
Kanske polisen borde ha kollat där först..
2015-06-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Det stod i någon tramsig rasistisk blogg som bara var ute efter att rashetsa. Till våra norska et al. deltagare här kan även upplysas att GW Persson är starkt antirasistisk vilket gjort att en politisk falang har bestämt att han är PK-förrädare och hatar allt han säger. I övrigt har GW bra renomme i det normala Sverige, bortm FB och avpixlat.

Vad snackar du om för sörja? Rashata? Letter är vita precis som Svenskar. Inte möjligt att rashata mot din egen ras.

De tillhör förvisso en annan etnisk grupp, en annan kultur, men ras? Svar nej.
2015-06-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Gw hånas av polisen. Med all rätt tycker jag. Gubben har legat på sjukhus och är inte ett dugg insatt. Många i denna tråd som är betydligt mer insatt än vad GW är.

- Varför detta ständiga behov av bekräftelse?

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-hur-insatt-ar-gw-i-arendet/
Om du är läskunnig så vet du väl också att GW inte uttalat sig som insatt, utan som den sakkunniga om brott generellt, som han är?

Det är nog knappast GW som har ett behov av bekräftelse. Det dröjde innan vi fick höra något av honom. Antagligen har journalister legat på honom dag och natt för att tilltvinga sig en kommentar...

Btw. Olämpligt av fadern att vara ute och leta tillsammans med sina militärpolare, om det nu är så. Den bild man iaf får av rapporteringen. Fint med fototillfällen för utländska underrättelseorgan som vill pussla ihop gruppen...
2015-06-18, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtlas
Det har stått i utländska medier att hon skulle vart styckad.
Det har även stått att jorden är platt och att Elvis lever i utländsk media...
OnT: Förstår inte behovet att alltid komma med krångliga teorier. Hoppas att åklagaren har rejält på fötterna...

Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in