Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 17:41
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Det fetade rimmar dåligt: fingeravtryck på LHs tillhörigheter är väl teknisk bevisning? Men uppenbarligen har man inte funnit brödernas fingeravtryck på föremålen.

Handskar?

Vet vi att inga fingeravtryck är hittade?

Mycket knepigt om endast LHs fingeravtryck hittats, mindre knepigt om inga avtryck hittas.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Förhören inleddes då, om vi nu ska vara skitnödigt noggranna.
Rätt. Det står inte när de greps.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, missade det.

Ingen fara, sånt händer. Hoppas överklagandet blev bra i varje fall, desto mer hovrätten får att fundera över desto bättre.
2015-06-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Yngre brodern är troligen den som ensam bär ansvaret för LHs död.

Den äldre brodern blev inblandad efteråt då yngre brodern behöver hjälp.

Yngre brodern och LH har av en slump träffat på varandra bakom cafet och där har något gått snett.
Varför kan man ju bara spekulera i men jag håller det för osannolikt att båda bröderna i samförstånd har planerat ett överfall på LH.

Yngre brodern är säkert berusad, ensam och frustrerad. Då kan det hända att folk gör helt vansinniga saker som de aldrig skulle ha gjort nyktra.

Han har på vägen hem spridit ut LHs tillhörigheter och sedan har den äldre brodern försökt att rädda situationen med att kanske flytta om eller försöka få bort tillhörigheterna. Men de har blivit överraskade av det snabba pådraget och därför inte kunnat göra annat än vänta.

Kvinnan tror jag de har hållit utanför men att hon fått stränga förmaningar av bröderna att hålla tyst.

Dock tror jag kvinnan är den som polisen knäcker först, sedan den äldre brodern som inte vill få livstid för vad den yngre gjort.

Bröderna är på sannolika skäl häktade för mord och det utan teknisk bevisning.

Tycker nog att ni som spekulerar om andra GM och anklagar vad det verkar helt oskyldiga personer ska ta och tänka ett varv till, speciellt ni som vill få det till att 79 årige AJ är aktiv GM

Ett scenario som känns klart troligt. Jag är inne på något liknande. Tror inte det finns någon planering bakom mordet utan att det skett i stunden och säkert under påverkan av t,ex alkohol.

Om det är dom misstänkta som till slut anses skyldiga tror jag det finns en stor chans att bara den ena kommer dömas för mord. Den andre för bland annat grovt skyddande av brottsling, brott mot griftefriden och grov bevisförvanskning eller liknande.
2015-06-18, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Yngre brodern är troligen den som ensam bär ansvaret för LHs död.

Den äldre brodern blev inblandad efteråt då yngre brodern behöver hjälp.

Yngre brodern och LH har av en slump träffat på varandra bakom cafet och där har något gått snett.
Varför kan man ju bara spekulera i men jag håller det för osannolikt att båda bröderna i samförstånd har planerat ett överfall på LH.

Yngre brodern är säkert berusad, ensam och frustrerad. Då kan det hända att folk gör helt vansinniga saker som de aldrig skulle ha gjort nyktra.

Han har på vägen hem spridit ut LHs tillhörigheter och sedan har den äldre brodern försökt att rädda situationen med att kanske flytta om eller försöka få bort tillhörigheterna. Men de har blivit överraskade av det snabba pådraget och därför inte kunnat göra annat än vänta.

Kvinnan tror jag de har hållit utanför men att hon fått stränga förmaningar av bröderna att hålla tyst.

Dock tror jag kvinnan är den som polisen knäcker först, sedan den äldre brodern som inte vill få livstid för vad den yngre gjort.

Bröderna är på sannolika skäl häktade för mord och det utan teknisk bevisning.

Tycker nog att ni som spekulerar om andra GM och anklagar vad det verkar helt oskyldiga personer ska ta och tänka ett varv till, speciellt ni som vill få det till att 79 årige AJ är aktiv GM

Har samma tänk. De häktades på sannolika själ UTAN teknisk bevisning och denna bevisning är som det ser ut inte helt färdiganalyserad. Alltså tror jag att polisen är väldigt säkra på vem/vilka som är GM utan den tekniska bevisningen. Hoppas bara den tekniska bevisningen är tillräckligt stark. Använder man sannolikhetslära och inte spekulerar för mycket så har man nog tagit rätt personer till 99% chans. Lite underligt att man grep männen hårt medan man tog hand om kvinnan på ett lugnt sätt. Spekulerade lite i om denna kvinna gett MSP indikationer medvetet (de hade ju kommit in kontakt med personerna) och denna info gick snabbt till polis som grep männen. Återstår att se om det ramlar in fler misstänkta bara
2015-06-18, 17:45
Medlem
Bastanizs avatar
Efter att ha varit där idag och kollat igenom stället så kan jag säga nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen och sen mördad.
Och sen bortförd med GM bil. Omöjligt att hon skulle gå eller att de har burit henne bort. Och för första ggn tror jag att det är ena brodern eller AJ som ligger bakom detta!
Allt pekar på litauerna och nu kan jag förstå varför...
2015-06-18, 17:45
Medlem
Tingsnotariens avatar
En notering.

Har sett några inlägg i sill med att "polisen borde väl kunna klämt ur dem ett erkännande vid det här laget".

Jag tror att förhörsledare numera är extremt försiktiga när man ska försöka få ut ett erkännande av den misstänkte, skulle nästan kunna tro att såvida den misstänkte inte självmant, p.g.a. samvetskval, börjar prata vill man inte försöka dra ut alltför mycket. Anledningen till denna tankegång härrör inte föga överraskande från Quick fallet.
2015-06-18, 17:46
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Ett scenario som känns klart troligt. Jag är inne på något liknande. Tror inte det finns någon planering bakom mordet utan att det skett i stunden och säkert under påverkan av t,ex alkohol.

Om det är dom misstänkta som till slut anses skyldiga tror jag det finns en stor chans att bara den ena kommer dömas för mord. Den andre för bland annat grovt skyddande av brottsling, brott mot griftefriden och grov bevisförvanskning eller liknande.

Ja jag ser ju inte det rätta incitamentet för att den äldre brodern ska vara ute och leta offer för att kunna våldta/mörda. Jag menar han bor ju med sin fru 300 meter från cafet.

Däremot verkar det ju som att den yngre broder själv är iväg och fiskar och tar sig ut på egen hand, vem vet vad för tankar som snurrar i hans huvud?
2015-06-18, 17:47
Medlem
Vill nämna att jag följde en sådan här tråd en gång som handlade om en pyroman som mördat flera människor byn var liten ingen vågade skvallra så ryktena gick istället på fb någon var inne och skrev att han var oskyldig att det var en trevlig kille men så gick inte ryktena på fb. Antagligen han själv som satt och skrev och försökte rentvå sig själv. Vad jag vill minnas så följde polisen tråden den gången...
Medlem
Cubalibre77s avatar
Det har inte varit några diskussioner i media om någon bil va? Hade dessa bröder tillgång till någon bil?

Lisa måste väl nästan ha transporterats, antingen död, levande eller medvetslös i en bil. Och är bröderna skyldiga och haft tillgång till något fordon så borde det ju finnas spår i någon utav dessa.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jo, men jag tror den föregående talaren endast framhävde det positiva med att det är bra om någon överklagar eftersom inte bara en instans får chans att göra en bedömning utan två, inte att det är bra att ett tingsrättsbeslut är så ihåligt att det finns grund för att överklaga det.

Jag vet att du menade skribenten och inte talaren. Nåväl, oavsett vilket, jag förstår dennes kommentar. Jag anser dock att man ska iaktta försiktighet med att föra fram påståenden som en vedertagen sanning - så som jag tolkade det citerade inlägget.

Vidare är det ingen som har skrivit någonting om huruvida det är bra eller dåligt att ett tingsrättsbeslut är ihålligt. Man bör göra åtskillnad på värdering/tyckande och fakta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Efter att ha varit där idag och kollat igenom stället så kan jag säga nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen och sen mördad.
Och sen bortförd med GM bil. Omöjligt att hon skulle gå eller att de har burit henne bort. Och för första ggn tror jag att det är ena brodern eller AJ som ligger bakom detta!
Allt pekar på litauerna och nu kan jag förstå varför...

Kollat igenom stället och dragit en slutsats att hon blev våldtagen? njaa känns som en väldigt lös spekulation

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in