Citat:
Ursprungligen postat av
goofer
Yngre brodern är troligen den som ensam bär ansvaret för LHs död.
Den äldre brodern blev inblandad efteråt då yngre brodern behöver hjälp.
Yngre brodern och LH har av en slump träffat på varandra bakom cafet och där har något gått snett.
Varför kan man ju bara spekulera i men jag håller det för osannolikt att båda bröderna i samförstånd har planerat ett överfall på LH.
Yngre brodern är säkert berusad, ensam och frustrerad. Då kan det hända att folk gör helt vansinniga saker som de aldrig skulle ha gjort nyktra.
Han har på vägen hem spridit ut LHs tillhörigheter och sedan har den äldre brodern försökt att rädda situationen med att kanske flytta om eller försöka få bort tillhörigheterna. Men de har blivit överraskade av det snabba pådraget och därför inte kunnat göra annat än vänta.
Kvinnan tror jag de har hållit utanför men att hon fått stränga förmaningar av bröderna att hålla tyst.
Dock tror jag kvinnan är den som polisen knäcker först, sedan den äldre brodern som inte vill få livstid för vad den yngre gjort.
Bröderna är på sannolika skäl häktade för mord och det utan teknisk bevisning.
Tycker nog att ni som spekulerar om andra GM och anklagar vad det verkar helt oskyldiga personer ska ta och tänka ett varv till, speciellt ni som vill få det till att 79 årige AJ är aktiv GM
Ett scenario som känns klart troligt. Jag är inne på något liknande. Tror inte det finns någon planering bakom mordet utan att det skett i stunden och säkert under påverkan av t,ex alkohol.
Om det är dom misstänkta som till slut anses skyldiga tror jag det finns en stor chans att bara den ena kommer dömas för mord. Den andre för bland annat grovt skyddande av brottsling, brott mot griftefriden och grov bevisförvanskning eller liknande.