Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Fortfarande skulle det vara lång väg att få någon fälld för mord, eftersom det inte ens är bevisat att den styckade flickan blev mördad.

Den styckade??
15-06-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag har en nära bekant som bor i samma område som PC. Redan kort efter försvinnandet hade min bekanta militärer runt tomten som letade efter LH eftersom det tydligen rinner en å genom området, och tydligen letade de efter LH i det vattendraget. Samma vattendrag rinner förbi huset där denne PC bor. Ifall dessa militärer pratade med PC samma kväll kan det förklara varför han blev tidigt involverad i sökandet.

Detta styrker PC påstående om att han for ut och letade med fyrhjulingen eftersom han märkte av pådraget.

Detta nämner han i bland annat denna artikel: http://www.sla.se/skovde/2015/06/08/kan-ha-hittat-spar-efter-saknade
15-06-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Håller med till hundra.Det är inte logiskt alls eftersom de varit här så länge,är ostraffade,skött sig hela tiden och haft bra betalt.Om nån ville bli bekant med en kvinna så finns det "bättre sätt".Att det blivit så mycket spekulationer i det här fallet är ju att det finns ingen logik i någonting i det som framkommit.

Kan de inte vara så att de misstänkta har " städat upp " efter någon annan och isåfall detta skulle förklara varför så mycket har spridits ut överallt.
De är ju trots allt vana vid att gör " grovgörat "
15-06-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Någon som vill diskutera fynden som hittats längs med vägen?

Vad finns det för olika scenarion?

Dom jag kan komma på är:

- GM har kastat ut föremålen på väg från cafét. LH finns i bil/på fyrhjuling eller moped. (Moped känns minst troligt).

- GM har kastat ut föremålen från bil, efter kroppen lagts på Martorp. Alltså när GM var på väg därifrån.

- GM har placerat ut föremålen eftersom han är en galen seriemördare som njuter av allas förvirring kring detta.

- GM har placerat ut föremålen i hop om att leda polisen till Litauerna, för att själv slippa undan.

- Den häktade frun, som ville leda polisen rätt då hon inte vågade "tjalla" på sin man och svåger.

- LH lyckades på nåt sätt sprida spår efter sig när hon blev bortförd.

- GM har medverkat i sök och placerat ut föremål under "resans gång". (Inte så troligt enligt mig).

Vad säger ni? Finns det fler tänkbara scenarion?

Om du precis har haft ihjäl en människa så vill du nog se till att göra dig av med de bevis som du har i din närhet, tex i bilen du kör. Att kasta ut föremål i terrängen känns som ett svinbra alternativ eftersom små föremål inte hittas så lätt i högt gräs osv... Sen är du naturligtvis inte medveten om att missing people ska dyka upp med kort varsel och följa din väg från brottsplatsen genom att finkamma färdvägen och hitta dina lämningar. I ditt hemland kanske inte det finns en liknande organisation och du förväntade dig en mindre polisinsats vid caféet...
15-06-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Dom har varit här i 6 år, läste jag senast. Den yngre broderna planerade även att flytta hem inom kort tid till sin son och fru.

Varför skulle dom stanna kvar i Sverige och i deras bostad om dom begått detta brott, menar logiskt vore att fly. Dom hade 5 dagar på sig, dom hade kommit långt härifrån på den tiden och pengar verkar ju ha funnits.

Läste i artikeln att A hittade handsken och tog den med fingerspetsarna till Polis, placera han ut den där innan och bröderna han o ta tag i den före han gick till polis? Det mesta tyder på att nån placerat ut "Hans och gretaspåret" för att leda dom till Lituarena, det gör man inte själv. Personerna som framkommer ser inte speciellt ointelligenta eller psykotiska ut, varför göra detta mot sig själv?

Det verkar lite naivt.

Inte fått med mig vem PC är men ska kika upp det i tråden.

Bra sammanfattning. Jag kan nästan sätta pengar på att litauerna är oskyldiga.
Jag tror att de är någon i hennes omkrets som vet att hon skulle åka ensam till jobbet just idag, uppdatera hon detta på sin mobil eller någon granne som såg henne åka?
15-06-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Håller med till hundra.Det är inte logiskt alls eftersom de varit här så länge,är ostraffade,skött sig hela tiden och haft bra betalt.Om nån ville bli bekant med en kvinna så finns det "bättre sätt".Att det blivit så mycket spekulationer i det här fallet är ju att det finns ingen logik i någonting i det som framkommit.

Bra att vi är på samma teori.
15-06-18, 11:18
Medlem
Direkt efter att de misstänkta hade hämtats av polis, sändes det live från platsen.
Jag följde Expressen hela den dagen.
Det var mängder med poliser, ciliva och även tekniker på plats. Flera hundpatruller anlände, och man såg dem inte i bild, men hörde skall från hundarna.När de närmade sig kameran (ljudet upplevdes närmare), så var de på baksidan av en ladasom ligger mittemot MGMs hus. Där gick hundarna loss, och skällde som aldrig förr.
De poliser som stod stationerade på vakt framför infarterna till MGMs hus, lämnade sina positioner och gick även de bakom den ladan. Tog inte mer än en minut, så utökades avspärrningarna av en till synes STARKT påverkad kvinnlig polis.
Under denna sändning kunde man även skymta en person på kanten av boningshuset, som jag förmodar var AJ, vilket då innebär att han mer eller mindre bor vägg i vägg med MGM.
Hursomhelst, VAD reagerade hundarna på??? Har inte sett något om detta i tråden.
Kan det vara i den ladan BO påträffades?
Senast redigerad av julusa 15-06-18 kl. 11:21.
15-06-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Den styckade??

Det har stått i utländska medier att hon skulle vart styckad.
15-06-18, 11:19
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Fortfarande skulle det vara lång väg att få någon fälld för mord, eftersom det inte ens är bevisat att den styckade flickan blev mördad.

Är du säker på att hon inte blev mald på plats vid kaffét och mördad och våldtagen efter malningen...

Släpp att hon blivit styckad och sexuellt utsatt, det lär visa sig när FUP:en kommer.
15-06-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtlas
Det har stått i utländska medier att hon skulle vart styckad.

Utäländska medier vet nog inte mer än oss .
15-06-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Polisens svar på GWs "kritik":

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-hur-insatt-ar-gw-i-arendet/
Suck! Typiskt exempel på att Expressen försöker skapa en story där ingen finns. Presstalesmannen har inte läst artikeln, utan får den i stället uppläst för sig. GWs funderingar som ju a priori är helt riktiga, lanseras av Expressen själva som "teori". Här har alltså Expressen först cherry-pickat GW, och sedan cherry-pickat igen för att läsa upp det som går på tvärs med var utredningen befinner sig just nu (dvs inte a priori) för att hitta största möjliga friktionsyta.

För en normalbegåvad är det lätt att inse att både GW och presstalesmannen är rätt ute. Den ena hanterar fallet utan insyn, men med stora kunskaper i hur det borde vara. Den andra kan fallet och vet hur just detta fall har artat sig.

Dålig journalistik, helt enkelt. Konflikten existerar inte och GW kommer givetvis justera sin uppfattning i ljuset av nya data. Hade de varit oense om exakt samma data där båda har också tillgång till exakt samma data, hade det varit mycket mer intressant och då skulle man som tredje part få fundera på vem som kan ha rätt. I nuläget blir det bara tramsigt. GW uttalar sig om vad som bör vara det sannolika, presstalesmannen uttalar sig efter att ha hört GWs mediafiltrerade artikel uppläst via ett mediafilter, och dennes svar passerar mediafiltret en tredje gång så vi kan läsa det...
15-06-18, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Kan de inte vara så att de misstänkta har " städat upp " efter någon annan och isåfall detta skulle förklara varför så mycket har spridits ut överallt.
De är ju trots allt vana vid att gör " grovgörat "

Denna teori är också mer logisk än att dom gjort detta emot sig själv, mycket möjligt att det är på detta vis.

Dock, varför hålla käft? Jag hade börjat snacka direkt om de va så att nån bad mig städa upp efter ett mord som senare leder tillbaka till mig själv.

Dom har ju faktiskt familjer att tänka på, å tveksamt att dessa lyder under nån gol o tjuvmentalitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in