2015-06-18, 11:03
Medlem
Bastanizs avatar
Fortfarande skulle det vara lång väg att få någon fälld för mord, eftersom det inte ens är bevisat att den styckade flickan blev mördad.
2015-06-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Frustrerande. Men jag tror inte att litauerna skulle riskera detta med tanke på att de har varit här i 2 år? Och får 20 lax i månaden.
Den där PC? Kan det vara också något?

Dom har varit här i 6 år, läste jag senast. Den yngre broderna planerade även att flytta hem inom kort tid till sin son och fru.

Varför skulle dom stanna kvar i Sverige och i deras bostad om dom begått detta brott, menar logiskt vore att fly. Dom hade 5 dagar på sig, dom hade kommit långt härifrån på den tiden och pengar verkar ju ha funnits.

Läste i artikeln att A hittade handsken och tog den med fingerspetsarna till Polis, placera han ut den där innan och bröderna han o ta tag i den före han gick till polis? Det mesta tyder på att nån placerat ut "Hans och gretaspåret" för att leda dom till Lituarena, det gör man inte själv. Personerna som framkommer ser inte speciellt ointelligenta eller psykotiska ut, varför göra detta mot sig själv?

Det verkar lite naivt.

Inte fått med mig vem PC är men ska kika upp det i tråden.
2015-06-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Fortfarande skulle det vara lång väg att få någon fälld för mord, eftersom det inte ens är bevisat att den styckade flickan blev mördad.

Det är väl inte bekräftat att hon skulle vara styckad ?
2015-06-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Dom har varit här i 6 år, läste jag senast. Den yngre broderna planerade även att flytta hem inom kort tid till sin son och fru.

Varför skulle dom stanna kvar i Sverige och i deras bostad om dom begått detta brott, menar logiskt vore att fly. Dom hade 5 dagar på sig, dom hade kommit långt härifrån på den tiden och pengar verkar ju ha funnits.

Läste i artikeln att A hittade handsken och tog den med fingerspetsarna till Polis, placera han ut den där innan och bröderna han o ta tag i den före han gick till polis? Det mesta tyder på att nån placerat ut "Hans och gretaspåret" för att leda dom till Lituarena, det gör man inte själv. Personerna som framkommer ser inte speciellt ointelligenta eller psykotiska ut, varför göra detta mot sig själv?

Det verkar lite naivt.

Inte fått med mig vem PC är men ska kika upp det i tråden.

Hur lång tid av de 6 åren , har de arbetat för AJ ?
2015-06-18, 11:08
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag letar efter Leif GWs kommentar, men antar att han talar om att det brukar vara en närstående som slagit till.
Jag är orolig för att polisen snöat in sig på de här två gästarbetarna. Verkar så osannolikt att de gjort något sådant.
Har någon undersökt flickans umgänge? Hade hon en pojkvän? Finns en f.d. pojkvän som blivit dumpad? Är hennes far en fosterfar? Finns en s k stalker i hennes närhet? Hade hon hemliga kontakter på nätet, med någon sexuellt förväntansfull som uppfattat att hon gjort en invit och sökt upp henne, för att sedan besviken fatta att hon bara skämtat?
2015-06-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Eftersom ärendet har sådant massmedialt intresse så är det mer troligt att hovrätten tar på sig filttofflorna och låter dem sitta fortsatt häktade

Nja, HovR behöver nog mer än filttofflor på fötterna för att låta dom sitta kvar.
2015-06-18, 11:09
Medlem
Tingsnotariens avatar
44:2 § Offentlighets- och sekretsslagen.
Rätten enligt 1 kap. 1 § tryckfrihetsförordningen och 1 kap. 1 och 2 §§ yttrandefrihetsgrundlagen att meddela och offentliggöra uppgifter inskränks av den tystnadsplikt som följer av

1. förordnande med stöd av 5 kap. 4 § rättegångsbalken

där 5 kap. 4 § rättegångsbalken är just yppandeförbudet. För er som undrade ur detta ör förenligt med yttrandefriheten.
2015-06-18, 11:10
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xfade
Jag har läst tidigare i tråden att PC spelade fotbollsmatch där han gjorde 1 mål vid tiden för händelsen.
Därmed "avskrevs" han som möjlig GM.

Men, det kanske bara var en trådsanning eller jag som missuppfattade - men han har inte varit med i bilden på länge.
Att han dyker upp nu antar jag beror på mångas tvivel huruvida man verkligen tagit rätt personer.
(Även jag tvivlar till och från...)

Edit: andra hann före. Men för att förtydliga nej PC var inte den som sparkade boll det var LH s ex eller pojkvän.

Kikade lite på kartan över fynden man gjort. Om man zoomar in och kollar på åkern där dom två fynden längst från fiket gjorts. Där ser man hjulspår efter ett fordon. För mig som lekman så ser det inte ut som spår från en tröska som gjort ett jobb utan snarare en racingbana. Det är cirklar och svängar lite här och där. Obs!! Jag förstår att bilden inte är tagen vid samma tidpunkt som försvinanndet. Eller är den det?

Kartan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab
Senast redigerad av missmone 2015-06-18 kl. 11:14.
2015-06-18, 11:10
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Frustrerande. Men jag tror inte att litauerna skulle riskera detta med tanke på att de har varit här i 2 år? Och får 20 lax i månaden.
Den där PC? Kan det vara också något?

Håller med till hundra.Det är inte logiskt alls eftersom de varit här så länge,är ostraffade,skött sig hela tiden och haft bra betalt.Om nån ville bli bekant med en kvinna så finns det "bättre sätt".Att det blivit så mycket spekulationer i det här fallet är ju att det finns ingen logik i någonting i det som framkommit.
2015-06-18, 11:11
Medlem
Den 17-åriga flickan hittades död, misstänkt mördad, efter fem dagars intensivt sökande i Blomberg.
Tror nog styckningsteorin kan uteslutas.. de misstänker att hon blivit mördad, står inte att hon blivit det. dagens expressen
2015-06-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Du tror inte att alla hans år med Efterlyst har gett honom hundra gånger mer insikt i brott än vad både du och jag kommer att få i hela våra liv!?

Ska jag vara ärlig? Absolut INTE.

Jag tror att polisen reagerade så starkt pga 2 anledningar:

1, All uppståndelse som varit.
2, Såfort de hittade henne så kände dom puls och då kanske hon fortfarande var varm, eller att de kunde konstatera att om de hittat henne lite tidigare hade hon fortfarande varit vid liv.

Därav reaktionerna.

Varför i hela friden skulle dessa göra ett så grymt brott så att krimtekniker, hundförare och poliser gråter? Inte så dom kunde göra något med 1500 pers runtomkring sig och poliser överallt..

Kan givetvis ha fel men tror inte det är något så sjukt som polisen sett när de hittade henne och därav reaktionen, nej jag tror han har fel.
2015-06-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Hur lång tid av de 6 åren , har de arbetat för AJ ?

Det kanske var i 2 år, eller om dom har jobbat hos han sen scratch. Det kommer jag faktiskt inte ihåg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in