Citat:
Ursprungligen postat av
Ezetrol
varför just i dessa riktningar?
de (mp) var ju så många. borde de inte kunnat gå igenom betydlgt störra area?
och sen tycker jag mgm bostad ligger väldigt nära cafét. egentligen för nära för att det inte skulle varit tidigare.
antingen har polisen haft pejl och samlat bevis/material under veckan och bara väntat på ett läge att slå till. men samtidigt så verkar "genombrottet" skett först när mgm uppträtt konstigt.
det känns märkligt.
Jag åkte varje dag uppe på Kinnekulle från onsdagen, när Missing People (pratade med polisen om ett tips). Första dagen var det folk söderut (och där + allra närmaste området hade polisen tagit direkt) och till viss del norrut (men detta avbröts och jag har för mig att inget större gjordes ditåt på torsdagen). Mot Vänern, västerut, är det inte så långt och svårare att se från vägarna (där jag åkte + svårare att dumpa?). Torsdagen gick det väldigt långt söderut mot Källby och fredagen både vidare mot Källby + tillbaka mot Blomberg (man följde antagligen grusvägen som gick till/mot MGM´s hus. Så MP´s kedja hade MGM i synfältet när de tittade ut från sina fönster. Något brast och de "betedde sig konstigt". Polisen ingrep och väldigt kort därpå påträffas kroppen - i en annan riktning.
Någon kan säkert rätta mig, men jag körde vägen Västerplana - Husaby (där Martorp ligger ungefär halvvägs) och jag såg aldrig NÅGON söka i det området. Jo, på lördagen/söndagen såg jag poliser/bilar sökande utmed denna (asfalterade) väg. Men inga MP.