Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
ti hi

vägen jag skulle kört med en moppe går förbi MGM bostad och även ladugården där hon anses ha hittats, sydöst
Jo, vi vet. Det är också möjligt att hon hade tanken att fortsätta söderut. Som sagt, det är ingenting vi vet. Däremot vet vi att mopeden stod kvar med nyckeln i låset, och att det finns spår runtomkring som uppenbarligen har varit väldigt intressant för polisen.

Så, vad vill du komma till (jag kan föreställa mig det, men nej, det finns inget stöd för ett brott "på vägen")?
2015-06-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
vi vet inte om hon själv stängt av mobben
från dess att mobilen stängs av så är det 2 timmar och 30 minuter till hennes far kommer

Du är ju tappad, mobilen är hittad i delar och vill du tro att GM har kört tillbaka mopeden så tro det men behåll det för dig själv för finns ingen logik i det du säger... noll ,nada
2015-06-18, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Skulle tippa på att den ytan samt angränsande ytor till caféet var de första som finkammades av tekniker, så givetvis har det varit avspärrat där.

Ja, så borde det ju självfallet vara. Bara frågar eftersom jag inte själv sett någon spärr men jag var å andra sidan inte i trakten under de första dagarna efter hennes försvinnande.
Förvånar mig ändå lite att man släppt den spärren ganska tidigt på en så pass viktig plats. Finkammad eller ej, just utanför baksida av cafe' så finns det bokstavligt talat många stenar att vända på. Dessutom finns ju det alldeles intilliggande åkerfältet som inte ser alltför nedtrampat ut av spårsökare. Tvärtom så vajar grödan friskt i vinden.
2015-06-18, 03:22
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Första vettiga jag har idag, kollar man på kartan över fynden:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Så är lithauernas bostad så gott som i centrum för alla bevis, inom en radie på dryg kilometern, det känns lite slarvigt.
Ja, de försökte väl ringa in sig själva.
Man behöver inte vara något ljushuvud för att begå brott.
Medlem
Citat:
Första vettiga jag har idag, kollar man på kartan över fynden:

Så är lithauernas bostad så gott som i centrum för alla bevis, inom en radie på dryg kilometern, det känns lite slarvigt.

Måste bara kommentera! Galet utspritt.. This case is fucked up asså det finns ingen som helst logik i det hela. Vad har man för motiv? Varför ligger fynden så skevt? Jaja det behöver inte finnas ngn logik. Allt har väl säkert sket i all hast utan någon som helst tanke. Stressade kanske..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Sluta och var sådana besserwissers, ni kan inte begära att ALLA skall ha läst allt för att få lov att kommentera, ni äger inte detta forum.

Efter att hon ramlat av och dödt kör man tillbaka mopeden igen så klart.
Dom har haft hennes kropp i ägorna där dom själva bor ett tag och sedan flyttat den.

Om hon skulle tagits av dagga vid cafet eller ladan så finns där gott om ställen att gömma henne,
tycker det är ändå en bit att flytta kroppen från cafet till där kroppen hittades.

Jag tror hon har dött i närheten av MGM bostad och dom gömt kroppen där tillfälligt utomhus.
och sedan flyttat kroppen, mest logiskt och sedan flyttat den till Mantorp det endast som är rimligt
då man har undersökningar vid cafet och ladan.
Lägg av! Sluta kom med stollerier och försvara dig genom att erkänna att du inte läser! Oförskämt.

Skulle hon ha ramlat av, som av en olycka? Och därefter kör MGM tillbaka med mopeden och gömmer kroppen? För så brukar du göra när du bevittnar en vägolycka eller? Och hur visste då MGM var mopeden stod och varifrån hon kom, så den kunde återgäldas? (Edit: man ser inte ens baksidan av caféet från vägen, så kom inte och påstå att man följt efter henne med bil och vetat var man skulle ställa mopeden!)

Trams.
2015-06-18, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
varför just i dessa riktningar?

de (mp) var ju så många. borde de inte kunnat gå igenom betydlgt störra area?

och sen tycker jag mgm bostad ligger väldigt nära cafét. egentligen för nära för att det inte skulle varit tidigare.

antingen har polisen haft pejl och samlat bevis/material under veckan och bara väntat på ett läge att slå till. men samtidigt så verkar "genombrottet" skett först när mgm uppträtt konstigt.

det känns märkligt.

Jag åkte varje dag uppe på Kinnekulle från onsdagen, när Missing People (pratade med polisen om ett tips). Första dagen var det folk söderut (och där + allra närmaste området hade polisen tagit direkt) och till viss del norrut (men detta avbröts och jag har för mig att inget större gjordes ditåt på torsdagen). Mot Vänern, västerut, är det inte så långt och svårare att se från vägarna (där jag åkte + svårare att dumpa?). Torsdagen gick det väldigt långt söderut mot Källby och fredagen både vidare mot Källby + tillbaka mot Blomberg (man följde antagligen grusvägen som gick till/mot MGM´s hus. Så MP´s kedja hade MGM i synfältet när de tittade ut från sina fönster. Något brast och de "betedde sig konstigt". Polisen ingrep och väldigt kort därpå påträffas kroppen - i en annan riktning.
Någon kan säkert rätta mig, men jag körde vägen Västerplana - Husaby (där Martorp ligger ungefär halvvägs) och jag såg aldrig NÅGON söka i det området. Jo, på lördagen/söndagen såg jag poliser/bilar sökande utmed denna (asfalterade) väg. Men inga MP.
2015-06-18, 03:25
Medlem
Citat:
Det borde isåfall rubriceras Dråp, sen så sker det inte våldtäker/överfall i samma utsträckning
ute på landet som inne i städerna misstänker jag.

Det finns väl inget som säger att det inte kommer att rubriceras som dråp innan det här är över?
2015-06-18, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Jag åkte varje dag uppe på Kinnekulle från onsdagen, när Missing People (pratade med polisen om ett tips). Första dagen var det folk söderut (och där + allra närmaste området hade polisen tagit direkt) och till viss del norrut (men detta avbröts och jag har för mig att inget större gjordes ditåt på torsdagen). Mot Vänern, västerut, är det inte så långt och svårare att se från vägarna (där jag åkte + svårare att dumpa?). Torsdagen gick det väldigt långt söderut mot Källby och fredagen både vidare mot Källby + tillbaka mot Blomberg (man följde antagligen grusvägen som gick till/mot MGM´s hus. Så MP´s kedja hade MGM i synfältet när de tittade ut från sina fönster. Något brast och de "betedde sig konstigt". Polisen ingrep och väldigt kort därpå påträffas kroppen - i en annan riktning.
Någon kan säkert rätta mig, men jag körde vägen Västerplana - Husaby (där Martorp ligger ungefär halvvägs) och jag såg aldrig NÅGON söka i det området. Jo, på lördagen/söndagen såg jag poliser/bilar sökande utmed denna (asfalterade) väg. Men inga MP.

Några av fynden hittades utav militära sökningsteam
2015-06-18, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det finns väl inget som säger att det inte kommer att rubriceras som dråp innan det här är över?

Men misstänker man mord misstänker man ju att det är planerat.
2015-06-18, 03:28
Medlem
AREA-51s avatar
Tittar man på kartan så är det rätt intressant att där tillhörigheterna har hittas, är precis efter den väg som går upp mot grabbarnas bostad. Det är mest sannolikt att man tog en kvällsrunda med bilen och slänga ut saker till höger och vänster.
2015-06-18, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vet vi det? Eller är det en trådsanning? Föräldrarna blev informerade innan första presskonferensen, det är klart. Sedan har det sagts att de identifierade henne på morgonen efter, men det kan väl också vara så att de fick någon form av bekräftelse snarare än att de gav? Jag säger inte alls att du har fel, jag har själv hört det flera gånger. Men inget i detalj, och bara i tråden...

Hursomhaver, jag håller med. Ingenting tyder på att hon var i bitar. Ingenting specifikt utesluter det heller förvisso, men det är i nuläget ett opåkallat antagande.

Jag har för mig, från finmedia någonstans, att föräldrarna var snabbt på plats och identifierade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in