Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Man hittade tydligen också eventuellt ett kvitto som skulle till hört henne, på i ladan där man hittade

handsken/handskarna.

Se här:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/grafik-har-mordades-lisa-holm/

Som någon sa tidigare, jobbade dom överhuvudtaget på söndagen.

Kan hon har tappat handsken och kvittot där redan på lördagen eller på morgonen
på söndagen.

Kan hon ha handlat något åt dom som hon har överlämnat till dom, där av att dessa saker har hamnat i ladan.

kan någon av killarna tagit sig hem från jobbet med mopeden tillsamman med LH och att då LH har blivit rammad.
Och kan i såfall LH ha ramlat av mopden påvägen hem till där killarna bor.

Och då kan dom i princip haft hennes kropp i närheten av där dom bor ett tag och sedan flyttat på kroppen.

En sak är säker dom som är inblandade i det jobbar eller känner någon som jobbaroch som har access till gården där LH hittades. Kan inte vara hur många som helst
...och sedan har mopeden oskadad kört sig själv tillbaka till caféet och parkerat sig där, samt skapat spår på platsen så att polisen omedelbart förstår att det är ett olaga frihetsberövande?

Tänk om folk faktiskt tog reda på det lilla som faktiskt är känt innan de postade sina spekulationer? En normalt funtad människa som ärligt vill försöka förklara, tar naturligtvis reda på precis allt som finns att veta om fallet innan denne sätter igång och spekulera. Varför denna tomteverkstad?
2015-06-18, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
För mig, och jag tror för många andra, är det nytt att det var en polis som beskrev hur chockade poliserna var när dom hittade Lisa's kropp.
Gör det inte inntryck på dig att det var en polis som postade det inlägget?, och så på polisens egen Facebook ?

Det kanske inte ska uppfattas bokstavligt, utan som ett medlidande. Visst poliser blir också berörda när de påträffar en död människa.
Sen behöver det in dras för stora växlar på kroppens kondition utifrån detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Moppen stod parkerad här:

http://nlt.se/image_processor/1.4063680.1434089846!/image/616034706.jpg_gen/derivatives/wide/616034706.jpg?maxWidth=1730&maxWidthInline=595&max Height=868&maxHeightInline=400

mer exakt position vet vi inte.

Stort tack! Det är här jag menade att det var troligast och det spelar nog ingen större roll var på den här ytan mopeden stod eftersom insyn bara finns från den norra parkeringen och från villan bakom men som på det här fotot ligger till vänster 15-25 meter bort men med träd och sly som barriär till området på bilden.

Jag har inte sett det här området avspärrat någon gång. Har det varit det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Mopeden påträffades ju orörd som jag förstår det med nyckel i, så hon han aldrig så långt.

det vet vi inte
GM kan ha fört/kört den tillbaka
2015-06-18, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Det som talar emot att det är en "beundrare" sedan länge är att denna platsen låg 4-5 MIL från Skövde. En lokal Kinnekulleförmåga hade bara haft tre veckor på sig (hon hade bara jobbat där tre helger) att förbereda sig. En Skövdebeundrare skulle ta sig dessa mil och dessutom hinna bli förtrogen med omgivningen - OCH dessutom ha turen att få det perfekta tillfället utan vittnen, kamp osv.

Att hon gömdes inomhus är väl inte helt bekräftat, men OM det är så är det ju troligt att kroppen skulle vidare så småningom.

Utslängda grejer på vägen från brottsplats eller något annat vet vi inte. I chocktillstånd kan folk göra vad som helst. Ett exempel: en kompis körde ihjäl en gubbe på ett övergångsställe (gubben hade ett självmordsbrev i fickan) som kastade sig framför bilen. Kompisen körde ca 50 meter upp på en gräsmatta och när polis/ambulans kom satt han kvar i bilen med vindrutetorkarna på. Logiskt?

Lite annorlunda då det du förklarar är en olycka, olycka medför chocktillstånd, detta tror jag inte är en olycka. Planerat
2015-06-18, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
det vet vi inte
Visst, men det är att komplicera saken utan att det finns några som helst skäl att komplicera saken. Annat än för att få gehör för sin privata stolleidé förstås. Tänk Occams rakkniv...

Så, enligt det senaste snurriga scenariot skulle alltså en av MGM åka med Lisa på moppen, varvid den blir rammad. Eftersom GM då inte kan veta var moppen stod, måste GM först få reda på att MGM åkt med från början och därför veta var moppen stod, sedan borde GM hota nuvarande MGM att föra tillbaka moppen? Ungefär så?

Nej. Vad saken handlar om är att folk spottar ut idéer som vederbörande inte ens tänkt igenom innan, än mindre kontrollerat mot kända fakta.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-18 kl. 03:08.
2015-06-18, 03:04
Medlem
Citat:
det vet vi inte

Men om hon blivit rammad på vägen borde den ju ha påtagliga märken/skador
2015-06-18, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Men om hon blivit rammad på vägen borde den ju ha påtagliga märken/skador

ja men jag skrev aldrig att hon blivit påkörd
2015-06-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Jag har inte sett det här området avspärrat någon gång. Har det varit det?
Skulle tippa på att den ytan samt angränsande ytor till caféet var de första som finkammades av tekniker, så givetvis har det varit avspärrat där.
2015-06-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Visst, men det är att komplicera saken utan att det finns några som helst skäl att komplicera saken. Annat än för att få gehör för sin privata stolleidé förstås. Tänk Occams rakkniv...

vilken väg tror du hon skulle ta hem?
2015-06-18, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Skulle tippa på att den ytan samt angränsande ytor till caféet var de första som finkammades av tekniker, så givetvis har det varit avspärrat där.

ja man har utgått från fiket
2015-06-18, 03:09
Medlem
Citat:
ja men jag skrev aldrig att hon blivit påkörd

men det var det jag svarade på

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem