Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Absolut, och dessa herrar hade fritt tillträde till arbetsgivarens ägor och är väl förtrogen med omgivningen. Man rör sig som bäst i de områden man känner sig tryggast.

Och eftersom de är just här (Kinnekulle) för att jobba och gör det nästan alla vakna timmar, så blir deras omgivning inte särskilt stor. Som exempel hadeju en kille som Englamördaren som var svensk och långtradarchaffis har ju oändliga "jaktmarker" och dumpningsområde i jämförelse. (Och det var ju ren tur/slump och en vaken privatperson som gjorde att han kunde gripas).

Begränsat med fritid ger dem inte så stora möjligheter att lära känna andra områden än de de jobbar på. Om de dessutom tar sig några järn på sin lediga dag (om den är på en söndag, så sammanfaller ju den dessutom med brottsdagen), minskar ju möjligheten att vidga de geografiska vyerna ytterligare. Så det kanske inte är så märkvärdigt att hela området är väldigt begränsat.
2015-06-18, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
vilken väg tror du hon skulle ta hem?
Söderut. Titta själv på en karta och fundera på passande vägar mellan jobb och bostad. Exakt vilken väg hon hade tänkt sig är inte självklar att återskapa. Det finns alternativ och den kortaste är inte nödvändigtvis den mest praktiska (eller den man kan köra fortast på). Är det viktigt?

Ingenting tyder på att brottet skulle ha inletts någon annanstans än i omedelbar närhet vid caféet och en moped som aldrig kom iväg.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-18 kl. 03:12.
2015-06-18, 03:11
Medlem
Citat:
Det går inte ihop eftersom föräldrarna identifierade henne.
Om hon var i bitar, då hade identifieringen dragit ut på tiden.
Och så var inte fallet.
Om huvudet är intakt så kan de identifiera henne ändå.
2015-06-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapersnake
Lite annorlunda då det du förklarar är en olycka, olycka medför chocktillstånd, detta tror jag inte är en olycka. Planerat

Om dådet ur GM synvinkel var en "olycka" dvs något som spårade ur kan han/de givetvis vara i chocktillstånd.
Tror man att det var sedan länge planerat blir det ju annorlunda.
2015-06-18, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om dådet ur GM synvinkel var en "olycka" dvs något som spårade ur kan han/de givetvis vara i chocktillstånd.

Exact, jag tror inte detta är slumpen, någon har ju väntat på att hon ska sluta/stänga.
2015-06-18, 03:15
Medlem
Citat:
Samma väg som hon kom

ti hi

Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Söderut. Titta själv på en karta och fundera på passande vägar mellan jobb och bostad. Exakt vilken väg hon hade tänkt sig är inte självklar att återskapa. Det finns alternativ och den kortaste är inte nödvändigtvis den mest praktiska (eller den man kan köra fortast på). Är det viktigt?

Ingenting tyder på att brottet skulle ha inletts någon annanstans än i omedelbar närhet vid caféet och en moped som aldrig kom iväg.

vägen jag skulle kört med en moppe går förbi MGM bostad och även ladugården där hon anses ha hittats, sydöst
2015-06-18, 03:16
Medlem
Citat:
Det går inte ihop eftersom föräldrarna identifierade henne.
Vet vi det? Eller är det en trådsanning? Föräldrarna blev informerade innan första presskonferensen, det är klart. Sedan har det sagts att de identifierade henne på morgonen efter, men det kan väl också vara så att de fick någon form av bekräftelse snarare än att de gav? Jag säger inte alls att du har fel, jag har själv hört det flera gånger. Men inget i detalj, och bara i tråden...

Hursomhaver, jag håller med. Ingenting tyder på att hon var i bitar. Ingenting specifikt utesluter det heller förvisso, men det är i nuläget ett opåkallat antagande.
Medlem
AREA-51s avatar
Det snabba förloppet på 7 minuter borde betyda på att någon har väntat på henne.
Och att personen som har väntat på henne är väl förtrogen med omgivningen.
Att polisen har rätt personer råder det nog ingen tvekan om.
Frågan är om båda bröderna var delaktig eller om det bara var en av dem.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-18 kl. 03:18.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12

Det borde isåfall rubriceras Dråp, sen så sker det inte våldtäker/överfall i samma utsträckning
ute på landet som inne i städerna misstänker jag.
2015-06-18, 03:18
Medlem
Citat:
Det snabba förloppet på 7 minuter borde betyda på att någon har väntat på henne.
Att polisen har rätt personer finns det nog ingen tvekan om.
Frågan är om båda bröderna var delaktig eller om det bara var en dem.

Första vettiga jag har idag, kollar man på kartan över fynden:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab

Så är lithauernas bostad så gott som i centrum för alla bevis, inom en radie på dryg kilometern, det känns lite slarvigt.
2015-06-18, 03:18
Medlem
Citat:
Att polisen har rätt personer finns det nog ingen tvekan om.
Frågan är om båda bröderna var delaktig eller om det bara var en dem.

vi vet inte om hon själv stängt av mobben
från dess att mobilen stängs av så är det 2 timmar och 30 minuter till hennes far kommer
2015-06-18, 03:19
Medlem
Sluta och var sådana besserwissers, ni kan inte begära att ALLA skall ha läst allt för att få lov att kommentera, ni äger inte detta forum.

Efter att hon ramlat av och dödt kör man tillbaka mopeden igen så klart.
Dom har haft hennes kropp i ägorna där dom själva bor ett tag och sedan flyttat den.

Om hon skulle tagits av dagga vid cafet eller ladan så finns där gott om ställen att gömma henne,
tycker det är ändå en bit att flytta kroppen från cafet till där kroppen hittades.

Jag tror hon har dött i närheten av MGM bostad och dom gömt kroppen där tillfälligt utomhus.
och sedan flyttat kroppen, mest logiskt och sedan flyttat den till Mantorp det endast som är rimligt
då man har undersökningar vid cafet och ladan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in