Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Kan du kanske svara på om det var så att hundarna gick från MPs fynd till Lisa?
Behöver inte vara så. Eftersom konfrontationen skedde i nära anslutning till Martorp behövs det ingen Einstein för att fatta att det är ett bra ställe att leta efter en kropp.
2015-06-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det är inget troll. Hen har bl.a. postat om vilka som utförde grävarbetet i ladan. Det är fortfarande oklart när hen sett en av bröderna fiska. Inte säkert att det var tidpunkten vid Lisas försvinnande.

Enligt mamman var det väl på fredag som fisket skall ha skett? Eller missminner jag mig?
2015-06-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Man har läst så mycket i tråden dessa dagar så vad ska man tro? Ponera att det du säger stämmer, då säger du indirekt att polisen har fel GM, eller har jag missat något? Möjligt iof att det du säger stämmer att de var där de var men INTE det aktuella klockslaget.
2015-06-17, 19:15
Medlem
Det enda Rohna har skrivit är saker som finns skrivna på olika nyhetssidor, resten vill han inte säga...
2015-06-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Om jag var oskyldig till ett extremt uppmärksammat mord och var anklagad för det så skulle jag nog se allt annat än "sansad" och lugn ut. Däremot skulle jag nog se sansad och lugn ut om jag visste att jag hade begått ett mord och och dessutom förstod att åklagarens bevisning var tunn och bristfällig.

Jag skulle stålsätta mig och se lugn ut oavsett.
Men det beror väl på hur man är.

Sen är det väl skillnad på att se lugn ut och att vara lugn också??
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Café På Klostrets ägare har satsat mycket pengar på sitt projekt. Interiören är imponerande och det är inte vilket fik som helst som hon driver. Det är underförstått vilken typ av arbetskraft hon använde för att restaurera den gamla lada som nu är café. I tidningsartiklar har hon uttalat sig om den stöldvåg som drabbat byggden. Vid ett inbrott på cafeterian verkade tjuvarna ha vetat precis vad de ville stjäla.

Naturligtvis hade hon inga nycklar hängande i någon lada, det skulle inte försäkringsbolaget accepterat. Och det fanns kanske fler nycklar i omlopp än hon visste? Och det var kanske fler inbrott än hon visste? Därinne fanns färsk delikatessmat och arbetar man för en minimal lön är dyr mat inte ett attraktivt alternativ. Jag gissar att det togs lite mat varenda kväll från tjuvarnas externa skafferi. Vem hade kunnat förutse att denna flicka skulle bli ett farligt vittne för mattjuvarna bara för att hon åkte moped till jobbet och inte åkte hem lite tidigare än de andra?

Jag tror att tjuvarna råkade i panik när de blev ertappade. De hade sönder hennes mobil och antagligen förde de över henne till ladan på andra sidan vägen där handsken hittades. Kanske försökte de hota henne eller muta henne? Jag tror att de förde bort henne på små vägar där hon droppade sina saker. Redan tidigt började folk komma och söka efter henne, även på fyrhjulingar. Kanske ströp de henne i panik när hon försökte skrika? Eller så levde hon ända fram till Martorp? Där låste de in henne i ett litet skåp i en bod eller en lada, död eller levande.

Med någon sorts syndens determinism åkte hon mot sin död sista gången hon åkte till jobbet. Giriga människor som utnyttjade sina medmänniskor och bara tänkte på sig själva och sin materiella standard gillrade omedvetet en fälla för Lisa Holm.

Tack för mig i denna tråd!

Finns inget som stödjer denna teori

"Och jobbet i Sverige har varit mycket viktigt för dem. De har tjänat drygt 20 000 kronor i månadslön, en mycket hög lön jämfört med litauiska mått mätt."
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Dubbelmordet i Norrköping på sambon o sitt barn. Han gick på nattklubb o festade samma kväll o låtsades som det regna...
Jo, det behöver inte betyda något. Kanske ville han samla tankarna lite och dra sig undan det värsta pådraget en stund.

Lite lustigt dock att en person i tråden kan intyga att han satt där med fiskespöt i hand. Jag tippar därför att det är en av pölarna i närheten av brödernas bostad som fisket skedde. Kan ju inte direkt vara Vänern. Vad kan man få upp för fisk i en sån pöl? Mört?
2015-06-17, 19:17
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Så vad är din avsikt med att skriva i tråden?

Och har du sett saker med egna ögon, som du påstår, så handlar det väl inte om vad du "tror"?
2015-06-17, 19:18
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Finns, på sociala medier, printscreens från hennes pojkväns Instagram där han skrivit ett långt meddelande tillägnat Lisa.

Hon hade ingen pojkvän, det långa meddelande du läst var från hennes ex. Kolla upp det så får du se. Kolla vad hennes ex heter, kolla vem som skrev det långa meddelandet på Instagram, finns de två med samma namn? Nej, det gör det inte.
2015-06-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Det enda Rohna har skrivit är saker som finns skrivna på olika nyhetssidor, resten vill han inte säga...
Nja, uppgiften om att de tre som arbetade i ladan inte ville gå tillbaka till arbetet för att de inte ville bli uthängda i media som misstänkta har jag inte sett någonstans t.ex.
2015-06-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, jag förstår, vänligt av dig att berätta något i alla fall. Om du funderar lite, kanske finns det mer som du kan berätta utan att gå för långt? Vad som helst om trion, deras jobb m.m.

De har jobbat hos andra arbetsgivare kring trakten. Den ena brodern längre, den andra kortare. De har avlönats uselt men hyrts ut av arbetsgivaren för det tiodubba. Godsägare i bygden runt kinnekulle "delar" sas på bra hjälp. AJ betalar dem dock själv sen ?ett par år? (ej bekräftad uppgift)

De har under hela veckan varit "hjälpsamma" så tillvida att de ställt upp på allt, lämnat prover etc.

De tre har inget gemensamt godkänt alibi för tiden då Lisa försvann.
2015-06-17, 19:19
Ngn länk på denna tidigare kommentar??

"Finns, på sociala medier, printscreens från hennes pojkväns Instagram där han skrivit
ett långt meddelande tillägnat Lisa."

*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in