Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab

Gissningsvis något så simpelt som en schal, en sådan som numera är så poppis att vira flera varv runt halsen. Föll säkert av henne då kroppen flyttades.
Medlem
thesecondmessiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
https://www.facebook.com/nerij**.bilevici**.7

*=us
Båda namnen är redan ute på http://www.exponerat.net/namn-och-bild-pa-lisa-holms-misstankta-mordare/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Fortsätter "tjata" om handsken, och hoppas fler läser..

Om man åkt moped i 1 timme i juni månad och kommer fram. Vad gör man efter man stannat?
[...] Men hur handsken hamnade i ladan är en annan femma och mer långsökt. Som någon skrev kanske dittransporterad av ett djur som t ex en hund eller en katt när som helst under dagen, men nja.. långsökt.

Vänta nu, vänta nu - katter också? Kan katten vara gm?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
På vilken instagram såg du den bilden?

Länka eller print
2015-06-15, 22:32
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Det vet jag inte än. Det känns som ett någorlunda orimligt scenario, till skillnad från inget annat scenario jag känner till.

Det som gnager i mig absolut mest är fallet Helena 23 år tidigare.

Ja, och det som är risken med svensk polis är att de är mindre smarta, de tycker inte de själva men jag har stött på riktigt dåligt hanterande av inlämnat bevismaterial.

Alla fall kallnar och är det inte mgm som är förövare blir det svårare att lösa ju längre tid det går.
Polisen släpper andra alternativ när de tar något plausibelt. Stämmer inte det så får de starta om. Som Palmecasest. 7 omstarter och inga leads...nötter m a o.
Medlem
aftrmths avatar
Tragiskt.

Tycker allt pekar på litauerna. Mannen med fru och barn i Litauen uppges ha Skype:at med frugan på måndagen och då sagt "Gud förbjude att de misstänker oss för att vi är från Litauen.." - vilket är suspekt. Den kommentaren känns som något man säger till sin fru för att familjen där hemma ska tycka att mannen blir orättvist behandlad i tyrann-landet Sverige när han väl blir anhållen - det finns helt enkelt inget bättre att säga till familjen, som kommer att hävda deras oskuld in i det sista, än att man blir anhållen just för att man är utlänning.

Att de båda bröderna befunnit sig i en verkstad utan att kunna uppge varför är också extremt talande. Man befinner sig inte, två personer, i en verkstad utan att veta varför man är där.

MP tycker att de agerar märkligt i samband med ett av fynden, tillräckligt för att polisen ska gripa hela högen.

Telefonfodral osv. Det första de gör är väl antagligen att smälla sönder tjejens iPhone. De är inte korkade, de vet att de finns gps i telefonen - som stängs av 18.30, strax efter tjejen sms:at pappan. Tycker det verkar som att en, eller båda, har legat på lur i buskaget bakom kaféet.

Ett klockspänne hittades vid kyrkan, och om jag inte missminner mig helt var det precis där i krokarna denna trio var bosatt - tvärs över vägen från kyrkan. Kanske något de bara kastat ut i snåret för att göra sig av med det.

Frågan är ju vad motivet är. Sexuellt? Troligt. De har jobbat mittemot och sett tjejen (som var attraktiv nog att sticka ut ur mängden). Inte svårt för herrarna, eller möjligtvis en av herrarna, att lägga upp en plan för det hela efter att ha sett henne köra därifrån på moped vid tidigare tillfällen.

Den information man hade velat ha är om tjejens kropp har tecken efter sexuella våldshandlingar, samt vad det var för märkligt beteende man uppmärksammade. "Aggressiva mot MP"? Vad exakt innebär detta?

Det är helt klart något skumt i detta fall, men tror mer att konstigheterna ligger i att förövarna har försökt vilseleda polisen. Att Arne, 79, skulle vara inblandad tycker jag verkar högst osannolikt. Teorier om hans son (om denne nu visar sig ha gamla sexualbrott i bagaget) är långsökta, men visst, det hade blivit bra drama om det visade sig att Litauerna enbart var "köpta" för att göra sig av med kroppen.. men varför i så fall gömma den på gården, till vilken det finns en koppling?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu var det andra som hade sett dem dricka kaffe.
Och det finns ju inget som hindrar dem från att ta till sig svenska vanor. Finnar dricker kaffe som sjutton, italienare likaså (espresso, capuccino, caffèlatte mm), fransmän, spanjorer, amerikaner m fl.

Det är mamman som uppger att "personer" sett hennes söner dricka kaffe så det är fortfarande mamman som är källan. Dessa "personer" verkar inte ha meddelat sig med någon annan. Jag tror hon ljuger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Beläggfri spekulation utan relevans till fallet tråden berör, alltså.

Jag kan hitta på ett scenario om knarklangning och psykopat-beteende på 300 tecken. Det gör det inte relevant, än mindre sant.

Beläggfri ? ja som 99% av alla andra inlägg i tråden. Jag gav bara en hypotes om hur det skulle kunna
vara. Vill du ha belägg så rekommenderar jag dig att sluta läsa tråden..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daggiz
Du skriver vad jag har tänkt hela veckan!

frågorna var alltså:

Ursprungligen postat av alleyezonme
Mina frågor
1. Varför finns det ett cafe mitt i ingenstans, typ endast ett hus i närheten?

2. Varför jobbar Lisa där ens, att åka 1 timme varje dag till en lantgård för att jobba på ett cafe är rätt onödigt och riskabelt när det finns massvis med cafeer och restauranger i Skövde där man enkelt kan få jobb på.

3.Hur kan arbetskollegor vara så korkade och osociala typer att de inte ens vinkar av henne eller åtminstone väntar kvar någon minut och säger hejdå efter passet är slut så att Lisa hinner sätta sig på mopeden och åka iväg. Vad är det för typer som bara låser stället och sedan sticker där ifrån direkt och lämnar Lisa ensam,

Svaren är:

1. Finns många naturupplevelser och turism i närheten.

2. Lisas pappa känner cafeägarinnan och hade fixat jobbat åt henne där.

3. Arbetskamraterna hade bråttom till en buss
Medlem
Hegamons avatar
Det här med polisens intresse för fodervagnen:
Har GM försökt mala sönder kroppen för att göra djurfoder av den?
2015-06-15, 22:33
Medlem
skorpiogirl88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Menar modern att hon har svenska bekanta i området?
Eller en "coverhistorie" vill jeg si. Virket jo litt rart?!
2015-06-15, 22:33
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliboti
Så hennes mobil skulle va urladdad trots att det fanns laddare?

du är medveten om att man aktivt måste ladda en telefon för att få ström? Det räcker liksom inte att det existerar en laddare
Det var ett förslag på något hon glömt för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av thesecondmessiah
Ne detta låter inte troligt. En extra nyckeln i en lada mittemot låter som ett dåligt gömställe.
Ja visst är det, men det hindrar inte folk från att lägga hemnyckeln under blomkrukan.. Eller gömd på nåt annat fiffigt ställe ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in