Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför sakerna skulle ha dumpats på detta otroligt korkade sätt förstår jag inte alls.
Folk agerar inte alltid rationellt när man nyss mördat en person.

Citat:
Och hur kroppen skulle kunnat dumpas är ett ännu större mysterium. Om vi utgår från att Lisa dödades vid kafét strax efter att hon skickat SMS till pappan så måste GM ha forslat hennes kropp till det ställe där den hittades innan sökpådraget sattes igång. Tog de bilen dit? Eller lastade de kroppen på en skottkärra?
Tror du seriöst att de rullade ett lik på en skottkärra flera kilometer? Ja Einstein, de forslade henne i en bil.

Citat:
Det beror förstås på hur Lisa dödades men lite spår av henne borde väl finnas i GMs bil eller skottkärra. Är det så ödsligt i denna trakt att ingen skulle ha lagt märke till att de litauiska bröderna tidigt på kvällen åkte med sin bil eller gick med en övertäckt skottkärra från kafét till en ladugård som de inte hade någon anledning att besöka?
Vad är det som säger att det inte finns spår i bilen? De tekniska bevisen har inte offentliggjorts ännu, och är kanske inte ens färdiganalyserade.
2015-06-17, 20:15
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Någon kunnig får gärna rätt mig... men är det inte självklart att man överklagar en häktning?! Vad har man att förlora på det?

Det som är,konstigt är isf varför inte kvinnan överklagar?
2015-06-17, 20:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Någon form av bevisning- annars inte häktade.

Citat:
Ursprungligen postat av g930
Det finns ju någon form av bevisning som fick tingsrätten att häkta bröderna på sannolika skäl. Tänker tillbaka på styckdråpet i Boden där GM blev häktad som skäligen misstänkt vid den första häktningsförhandlingen. Vid den förhandlingen fanns inte heller någon teknisk bevisning. Så jag är rätt övertygad om att polisen har fler ess i rockärmen än vi kan ana

Javisst finns det någon form av bevisning annars hade inte de båda männen blivit häktade på sannolika skäl för delaktiga i mord.

Även jag är rätt så övertygad om att åklagaren/polisen har, och i ännu högre grad kommer att ha framöver, ett flertal "ess i rockärmen".
2015-06-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.

Apropå trollande är beslutet upp till dig. Jag är inte ute efter att stå i rampljuset eller komma med info för att bli populär. Då borde jag inte varit tyst så länge i tråden som jag varit.

Du får värdera din egen tro så värderar jag och andra vår.

Då hoppas jag att du talat om detta för polisen.
2015-06-17, 20:17
Medlem
joxarns avatar
[quote=Cubalibre77|53735927]Är det inte rätt märkligt att den yngre brodern vill överklaga häktningen? detta borde ju komma som ett förslag ifrån hans advokat, och med det kan man ju då tänka sig att dom få bevis som finns inte är speciellt starka....[/QUOTE

Vad är det som säjer att det inte kommit från hans advokat?
Senast redigerad av joxarn 2015-06-17 kl. 20:19.
2015-06-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy

därför att det tar några dagar innan det ts ett beslut , och hon är bara häktad på lägsta graden vilket gör att det är en vecka som gäller, kommer det fram mer bevis och graden höjs så överklagar hon säkert.
2015-06-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo - iband.

Leif GW: ”Jag har haft fel förr”

– Jag har gjort fel förr ska du veta. Det är tre mord där jag har haft duktigt fel, svarar Leif.

Men att både GW och jag ska ha fel om samma fall är rätt osannolikt

(Jag tror inte det var litauerna heller)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
De har fått "gräddfil" på det som tidigare hette SKL i Linköping, ingen väntan alls, inte ens en minut.

Kroppens tillstånd har lite med att de har svårigheter med att fastställa dödstidpunkt, har hon legat i sommarvärme i 5 dagar, då är det jättesvårt. För i princip kan det se likadant ut efter två dagar , som efter fem dagar. Om det funnits åverkan på kroppen, så ändrar detta i huvudsak inte denna prosess.

Vad du kanske inte vet är att vissa typer av provsvar inte kan klaras av f.d. SKL utan måste sändas utomlands. I alla fall om det gäller vissa DNA-spår.
Bannlyst
Citat:

Eftersom det så snart kommer att hållas en ny häktningsförhandling, menar Peter Falck att hans klient inte tidsmässigt skulle ”tjäna” på att överklaga beslutet.
2015-06-17, 20:20
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Hinner ändå inte att behandlas innan hon släpps om inget nytt framkommer.
2015-06-17, 20:21
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Någon kunnig får gärna rätt mig... men är det inte självklart att man överklagar en häktning?! Vad har man att förlora på det?

Ingenting, därför är det extremt vanligt att man gör detta.

Jag väldigt glad att så sker för det ger som sagt hovrätten chans att bedöma samma bevisning som rådmannen i tingsrätten tidigare gjorde.
2015-06-17, 20:21
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Kan intyga att han fiskade den tidpunkten och att äldre brodern var hemma då.
Menar Du att Du kan intyga att AB verkligen var ute och fiskade på riktigt? Var då geografiskt, tidsmässigt, transportmedel? Hade AB med sig massäck? Fick han någon firre?

Hur kan du intyga att med sådan självsäkerhet att NB höll sig närmst typ spisen eller passade på i sängen med IB, då AB "fiskar"!

Eller var det dig NB prasslade med, där av utfärdat alibi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in