Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Vart betedde sig de misstänkta gärningsmännen konstigt mot Missing People? Om det var på deras mark så är det ändå förståeligt om dom är oskyldiga. Dom pratar inte svenska så förutsatt att dom är oskyldiga så har dom säkert inte fattat vad som har hänt. Tänk er då att 100 personer går runt i eran gård när man inte kan kommunicera med dem, då hade jag också blivit förbannad.

Fast den här teorin går isär om det inte skedde på deras gård

Att de inte visste är bullshit. De hade ju kontakt med sin mamma och pratade då om den försvunna flickan. Visst fan hade de vetskap om försvinnandet.
2015-06-17, 18:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMeduza
Info om varför avspärrningarna flyttats till ladan mittemot caféet?
Länken som lades upp om det innan är blank och hittar inte något om det på Expressens sida längre wierd
Lär bli svårt att hitta bevis där när folk säkert stampat omkring som en flock nyfikna elefanter efter att avspärrningarna togs bort första gången
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-tar-ner-avsparrningar/
2015-06-17, 18:45
Medlem
Jag har förstått det som så-
Att MP gör ett fynd, MGM beter sig konstigt, så polisen åker först till MGM och de tas med till förhör.
Polisen åker sen till det fynd MP gjort, vilket ska ha varit klädesplagg och sen kallas hundarna in, hundarna leder polisen till gården där de finner Lisa?

Gården där de finner Lisa och MGMs gård ligger en bit ifrån varandra?
Lisa finns inte där MGM bor, utan det är hundarna som leder polisen från fyndet till platsen hon hittas?

Eller har jag fattat fel?
2015-06-17, 18:46
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Statistiken har redan publicerats här alldeles nyss och det är den jag baserar min slutsats på. Om bröderna har mördat Lisa så bryter det mot statistiken, det är ett onormalt mordfall, då tänker jag mig att det finns något ovanligt som ledde till mordet, det enda jag kan tänka mig är att dölja ett annat brott, till exempel olycka till följd av rattfylla.
Om det skulle ha varit en olycka är det flera faktorer som inte passar in.
Att GM skyddas av sin bror och fru/svägerska.
Att de tre stannar kvar i området. statistisken säger nog att antingen GM flyr själv eller de tre flyr.

Nä, den skyldige bor i området. Har till gång till samma lokaler som bröderna.
Gw trodde en jämnårig.
Jag gissar att det är en äldre person.
Det mycket väl börjat som en olycka.
Kanske blåste Lisas ena hanske ut i vägen när hon satte i nyckeln i tändningslåset. Hon hade hjälmen på sig och umärksammade inte fordonet aom kom i hög hastighet.
Först släpade GM in kroppen i ladan mittemot caf?t. Kanske lades kroppen i en vagn.
Handsken blev kvar när gm flyttade kroppen.
För att polisen skulle tro att GM lämnat området lades saker i linje bort från området.
Den som gjort detta har mer att förlora än 2 gästarbetare...
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatcho
Jag reagerar med på användningen av ord. Kvarlevor.
Det är pressen som har använt detta ord, polisen säger Lisa Holm. Jag har i alla fall inte hört någon polis säga kvarlevor. Faktiskt har jag inte sett det andra platser än här på Flashback i denna sak
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vet du exakt var bröderna konfronterades med MP och var det senaste fyndet gjordes?

Antar att du menar Martorp med "gården".

Ja jag vet.
2015-06-17, 18:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Att de inte visste är bullshit. De hade ju kontakt med sin mamma och pratade då om den försvunna flickan. Visst fan hade de vetskap om försvinnandet.

Ja dom blev ju topsade på tisdag eller onsdag...
2015-06-17, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Ja jag vet.
Var det i närheten av Martorp konfrontationen skedde?
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Borttaget

”Mycket som återstår”

För de mordmisstänkta bröderna gäller två veckor till häktningarna behöver omprövas.

– Det är ett svårt brott och det är bara några dagar vi har haft utredning på detta, säger han till den samlade pressen efter häktningsförhandlingarna.

Man har skickat in mycket material på analys, men inte fått resultaten än, säger åklagaren till Aftonbladet. En av de avgörande saker som det fortfarande saknas resultat från är obduktionen av Lisa Holms kvarlevor, enligt Lars-Göran Wennerholm.

– Det är mycket som återstår. Utredningen får fortsätta så får vi se vad den ger.

Kommer du kunna väcka åtal om två veckor?

– Det tror jag inte.
. Skövde

 Christoffer Malm

Medlem
Hecate72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.

Dra inte för stora växlar på det där med ögonkontakten. I Litauen uppfattas det på ett helt annat sätt. Litauer brukar sällan söka eller behålla ögonkontakt, särskilt litauerna från landet vilket dessa gossar är.
2015-06-17, 18:49
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Det är ganska vanligt med balter och polacker på lantgårdar eftersom de oftast är skötsamma, kunniga och jobbar hårt. Den främsta orsaken till att man anställer dessa är att det är svårt att få tag på arbetskraft för jordbrukslöner (lönerna är inte jättelåga, men inte heller höga.). Svenskar och i ännu högre grad nysvenskar vill inte ha eller klarar inte av den är typen av fysiskt ansträngande jobb. Det känns märkligt att de ens skulle vilja ha något med flickan att göra. De brukar fokusera på att jobba så mycket som möjligt när de är i Sverige, leva kostnadseffektivt och sedan snabbt lämna landet när de väl gjort sina uppdrag.

Sanna dina ord. finns ingen logik i teorin att 2 gästarbetare skulle mörda ett "random" offer.
2015-06-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Styckad? Sedan kom polisen för snabbt till caféet, uppehöll sig på platsen. Att det sammantaget blev en svårare operation att transportera bort den färdig styckade kroppen.

Det nämns i utredningen att den äldre sonen NB talar i telefon med deras mamma dagar efter försvinnandet. I samtalet nämner NB att den yngre AB är ute och fiskar, och om det nappar bra skall NB ansluta sig till AB för att fiska (gömma kvarlevor?).

Undrar som sagt om kroppen efter LH är intakt? Om något makabert gjorts med LH´s kropp? Att det medför att fastställandet av dödsorsaken försvåras i obduktionsutredningen?

Att det är en bidragande anledning till att enskilda poliser som deltagit i sökandet efter LH reagerat stark känslomässigt?

Kan intyga att han fiskade den tidpunkten och att äldre brodern var hemma då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in