Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 20:10
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Tvärtom tror jag många är tveksamma till denna häktning, själva överklagar de häktade.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20985117.ab
Med tiden kommer det fram att dessa inte är skyldiga till det de anklagas för.
2015-06-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Problemet här är väl att vi inte har en aning om vad alla vittnen redogjort för. Men med din tanke spricker ju min teori i alla fall om någon sett en fyrhjuling där. Det finns bara ett hus, om jag inte minns fel, som kan ha sett någon åka in på den vägen, för på vägen är det en bit till närmsta hus.

Fan, nu blir jag osäker igen. Jag åker upp och tar en titt och återkommer.

Känner vi till någon som äger en fyrhjuling?
2015-06-17, 20:11
Medlem
whateverwhats avatar
För att sälla sig till alla som har teorier angående händelseförlopp..

BO går ut från sin arbetsplats med sina arbetskamrater.. Samtidigt som hon går ut och skiljs från dom skickar hon ett sms, att hon är på väg hem..

Väl vid mopeden, ser hon att hennes hjälm saknas (om hon placerat den under sadeln eller på styret)..
På något vis eller om hon sett någon som hon känner igen vid mopeden under dagen, så tänker hon konfrontera den personen hon sett under dagen vid sin moped (MGM) och beger sig till deras hus, som jag uppfattat ligger väldigt nära och sen går allt åt helvete..
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonibgod
Var det Saabfestival i dagarna kring försvinnandet? Drar det mycket folk utifrån, eller är det bara locals som huserar där?

Tänkte precis på samma sak. Läste just på deras hemsida att avslutningen på festivalen var på söndagen. Prisutdelning vid 16:00.

http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/136449-Saabfestivalen-2015-5-7-e-juni
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Tror absolut att sakerna dumpats i efterhand, men detta är ingen väg som man logiskt färdas på. Liten väg mellan åkrarna, och är bara en onödig omväg till litauernas hus från den större vägen.

Varför sakerna skulle ha dumpats på detta otroligt korkade sätt förstår jag inte alls. Och hur kroppen skulle kunnat dumpas är ett ännu större mysterium. Om vi utgår från att Lisa dödades vid kafét strax efter att hon skickat SMS till pappan så måste GM ha forslat hennes kropp till det ställe där den hittades innan sökpådraget sattes igång. Tog de bilen dit? Eller lastade de kroppen på en skottkärra? Det beror förstås på hur Lisa dödades men lite spår av henne borde väl finnas i GMs bil eller skottkärra. Är det så ödsligt i denna trakt att ingen skulle ha lagt märke till att de litauiska bröderna tidigt på kvällen åkte med sin bil eller gick med en övertäckt skottkärra från kafét till en ladugård som de inte hade någon anledning att besöka?
2015-06-17, 20:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Är det inte rätt märkligt att den yngre brodern vill överklaga häktningen? detta borde ju komma som ett förslag ifrån hans advokat, och med det kan man ju då tänka sig att dom få bevis som finns inte är speciellt starka....
Men varför vill inte den äldre brodern det? Är det mot den yngre misstqnkarna är starkast och att den äldre tillsammans med sin fru ändå räknar med att bli frisläppta?
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW kom i onåd hos etablissemanget redan på på 70-talet p.g.a. Geijeraffären. Det fick stora konsekvenser för honom personligen, även yrkesmässigt.

Sanningar är ofta obekväma....
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De har inte överblick över gården där hon hittades hemifrån. De måste gå en ganska bra bit för att ta sig dit och se. Mestadels skog bortsett från helt nära.

Citat:
Konfrontationen med MP. Svar ja. Läggas till bör dock att deras bostad ligger ganska nära gården där LH hittades. Gångavstånd.

Jag har fetat i det jag citerar. Nu tycker jag du säger emot dig själv lite.

Det är enligt google maps 1,2 km från deras bostad till Lisa's arbetsplats Café på klostret och 1,6 km från bostaden till gården i Marstorp där lisa hittades.
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Är det inte rätt märkligt att den yngre brodern vill överklaga häktningen? detta borde ju komma som ett förslag ifrån hans advokat, och med det kan man ju då tänka sig att dom få bevis som finns inte är speciellt starka....

Någon kunnig får gärna rätt mig... men är det inte självklart att man överklagar en häktning?! Vad har man att förlora på det?
2015-06-17, 20:14
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Det spärrades av i måndags och är ett av AJ hus som ligger längs vägen. Ligger/ legat ute på hemnet om ni är nyfikna.

Längs vilken väg? om det är ladugårdsbacken du menar så ligger den inte längs vägen mellan café - bostad - Martorp
Senast redigerad av HumpingDog 2015-06-17 kl. 20:31.
Medlem
Citat:
Precis som dig utifrån den information jag har TROR jag på vissa påståenden i tråden medan jag snabbt avvisar vissa.

MEN hur kan du "tro" när du sett med egna ögon? Vet inte vad du försöker komma fram till. Men ligger inget vettigt i det du säger. Du vill sprida någon form av goja... Sen om du är vittne till "så mycket" varför har inte du kontaktat polisen?!
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men varför vill inte den äldre brodern det? Är det mot den yngre misstqnkarna är starkast och att den äldre tillsammans med sin fru ändå räknar med att bli frisläppta?

Det står ju att det lutar även åt att den äldre brodern överväger att överklaga...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in