Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Intressant, detta ska alltså ha hänt en annan tjej något före försvinnandet av Lisa? Hur säker är denna källa?

Kanske kan varit dom som varit runt stulit saker , tveksamt att dom skulle va inblandade.
2015-06-17, 23:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrobinx
Nu har jag följt denna tråd sedan förra söndagen, men har inte vart särskilt sugen på att skriva något. Detta blir även min debut på FB efter att ha vart registrerad x antal år. Jag funderar över en sak kring detta mord, detta gör mig jävligt tveksam till att litauerna är skyldiga till detta.

Om nu Mamman påstår att hon talat med litauerna runt 18:15 tiden dagen då Lisa Holm försvann över skype så måste det finnas lagrat någonstans i deras telefoner och även samtalet/filminspelningen över samtalet? Är jag ute och cyklar?

Mamman påstår inte att hon pratat med sina söner kl 18.15 på söndagen. Hon säger däremot att hon pratat med folk (hon känner?) i Sverige som sett trion sitta ute på verandan kl 18.15. Vem eller vilka det är som sett trion vet vi inte. Vi vet inte heller om detta stämmer att de setts fika då.
2015-06-17, 23:31
Medlem
Tror att både Gm samt polisen följer tråden. Om utlänningarna är skyldiga borde fingeravtryck finnas på det som är utkastat i terrängen. Annars så har den som gjort det haft handskar. Första gången jag hört att en brottsling kastat bevismaterial utanför sitt egna bo är ett unikt fall. Hur sprida saker i ett bevakat område? Varit med i söket eller gått dit i mörkret?
2015-06-17, 23:32
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Tror att både Gm samt polisen följer tråden. Om utlänningarna är skyldiga borde fingeravtryck finnas på det som är utkastat i terrängen. Annars så har den som gjort det haft handskar. Första gången jag hört att en brottsling kastat bevismaterial utanför sitt egna bo är ett unikt fall. Hur sprida saker i ett bevakat område? Varit med i söket eller gått dit i mörkret?
Sannolikt följer inte polisen tråden, så mycket meningslöst skit som skrivs här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Förmodligen i ladan mitt emot kaféet.

Polisen vägrar släppa den ladan. Man har ju uppenbarligen gjort mer fynd än en handske där inne. Annars hade de varit borta för länge sedan.

Jag tror detta är mordplatsen.

Tekniker avlöser ju varandra fortfarande där inne.
Med stor sannolikhet mord/dråp-platsen.

Ladan måste nästan vara BP ja, med tanke på att dom fortfarande har den avspärrad och har jobbat där så mycket även idag. Frågan är då varför man tog bort avspärrningarna tidigare.
Medlem
Grisjas avatar
Det finns ett tips till polisen i Lidköping om ett antal gästarbetare (4.st..) från tyskregisterad firma,(nationalitet okänd på tre av individerna) Firmaägaren bokar ett boende i en stugby utanför Lidköping på söndagen 7 juni kl.20.30. Alltså två timmar efter LH försvinnande utanför cafét i Blomberg. Dessa herrar färdades i en stripad vit skåpbil med tonande rutor. Föraren redogjorde att avsikten var att arbeta i Hällekis och därför behövdes ett boende i stuga fram till torsdagen 18 juni. Två stugor bokades, Ett krav var att ville gärna ha bilen parkerad nära stugan på området. Personal på plast upplevde en märklig känsla, då endast en av personerna var närvarande och de övriga stod en bit på avstånd och sparkade grus med luva som täckte ansiktena.
Personen som skötte betalningen med personal, uppgav på god engelska de var inom byggnadsbranschen och reste ofta runt på olika uppdrag i Europa. bl.a. nämndes att de varit i Litauen och gjort en del jobb.
Nu till mina funderingar och frågor.
Varför har inte bokning gjorts tidigare, när arbetet skall påbörjas på nästkommande vardag ?
När kom herrarna till Sverige? har de rekat arbetsplasten innan de bokar boendet på söndagen?
Varför beställa två sexmannastugor för fyra personer?
Är det en tillfällighet att sällskapet checkar ut (två dagar tidigare )alltså , samma dag som de tre misstänkta häktas i Skövde ?
Är det endast en tillfällighet att sällskapet har arbetat i Litauen tidigare ?

Kan dessa uppgifter på något vis kopplas till LH försvinnande ,undrar jag ?
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Under första bilden var?

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp
2015-06-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9K
Ett riktigt bra översiktsbild från danska Ekstra Bladet, där alla viktiga platser är markerad. Kanske bra att bifoga sammanfatningen.
http://ekstrabladet.dk/112/kaempe-overblik-lisa-mysteriet-rystede-sverige/5611394

En del faktafel men annars bra..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem är denna J?

Känner du till vilka som jobbar på säteriet, finns det nån ung grabb som är lite udda som brukar jobba där?

J är JV som är nämnd innan i tråden. Han twittrar ut bilder på sitt kön och taggar en modell som är väldigt lik Lisa. Känner en som är släkt med Lisa och en som umgåtts med henne och samma kretsar. har dock ingen info ifrån anhörig då jag, tja, inte är ett rövhål och frågar hur hens anhörig avled.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Har läst någonstans att Lisa ville bli bonde. Kanske kom det på tal när AJ tittade in på cafét samma dag som Lisa försvann? AJ kanske erbjöd sig att visa lite av djuren på gården efter att Lisa skulle sluta sitt arbetspass?

Att hon ville bli bonde sa hon bara ironiskt på ett Vine-klipp, troligen flera år gammalt dessutom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Under första bilden var?

Hittade det. Första gången jag läser det:

"""I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död. Nu gör polisen tekniska undersökningar på platsen."""
Medlem
MissMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vilken bild?

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in