Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-17, 20:21
Medlem
Cubalibre77s avatar
[quote=joxarn|53736030]
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Är det inte rätt märkligt att den yngre brodern vill överklaga häktningen? detta borde ju komma som ett förslag ifrån hans advokat, och med det kan man ju då tänka sig att dom få bevis som finns inte är speciellt starka....[/QUOTE

Vad är det som säjer att det inte kommit från advokat?

Formulerade mig lite fel kanske. Jag menar givetvis att det har kommit från hans advokat.

Oavsett så är dom säkert båda väl medvetna om vad det finns för bevis mot dom. Och om det är starka bevis som binder dom till mordet så förstår jag inte meningen med att överklaga.
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Moppen, handsken är helt ointressant i detta läge! "Omvägen" du pratar om är kanske på ett nån km eller två. Om de misstänkta hade tillgång/koppling till Martorps gård och eventuellt nycklar till byggboden, där Lisa hittades, så är saken klar! "Fynden" (Lisas tillhörigheter) kan ha lagts där de återfunnits, antingen via bil eller till fots/cykel efter kidnappningen! Förmodligen har de åkt till korsningen vid västerplana, tagit till höger och sen följt vägen till Martorps Gård. Sen under kvällen/natten spritt "fynd" vid "omvägen" samt kanske Brobergs hamn och eller station. De ville köpa tid, tid som de aldrig fick tillräckligt pga, den uppståndelse som följde.

Varför skulle Gm ha åkt kortaste vägen?
Jag kan bara berätta om mina yngre dagar då man sysslade med otyg så efter ett brott var man alltid vaksam och tog omvägar för att hinna kolla av omgivningen och för att verka oskyldig och för att tips ifall någon uppmärksammat brottet så dem kan ge vittnesuppgifter om att man sett någon gå i nordlig riktning tex

Man är aldrig så oskyldig som man är när man är som skyldigast!
Tänk bara på hur ni varit och agerat när ni snattat! Exakt man blir en annan person.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Hinner ändå inte att behandlas innan hon släpps om inget nytt framkommer.

Jodå, hovrätten ska i regel behandla överklagandet samma dag som det kommer in. Hon skulle således teoretiskt kunna bli släppt senast fredag i vart fall om hon överklagar.
2015-06-17, 20:22
Medlem
missmones avatar
Ni kanske har tagit upp det här men jag kikade lite mer i PCs facebook. Han verkar studera maskinteknik. Känns inte helt omöjligt att han då har gjort en del jobb hos AJ i hans maskinhall. Om så är så borde PC och balterna känna till varandra rätt väl. Samt att PC kan ha tillgång till nycklar till AJs lador och skåp.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonibgod
Var det Saabfestival i dagarna kring försvinnandet? Drar det mycket folk utifrån, eller är det bara locals som huserar där?
Eller folk från försvaret...
Medlem
Bouchets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonibgod
Var det Saabfestival i dagarna kring försvinnandet? Drar det mycket folk utifrån, eller är det bara locals som huserar där?

Ja jag var där dagen innan hon försvann. Eventet på banan var dock endast på lördagen. Så det spåret kan vi nog avskriva.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Av erfarenhet vet jag att de flesta häktningarna överklagas men att hon inte gör det kan bero på att hon "endast" är utredningshäktad och således har lättare att acceptera häktning eftersom hon möjligen kan komma att släppas om en vecka för det fall åklagaren inte får upp brottsmisstanken. Mitt tips är att om åklagaren, mot förmodan, får upp misstankegraden kommer hon också överklaga.

Jag vill nog heller tro att hon fätt besked av sin advokat att de andra är häktade i två veckor, och om hon släpps fär hon utreseförbud från Sverige, eventuellt får hon resa till Litauen, men kommer att belägras av asdumma svin som jobbar för Aftonbladet och Expressen, inget riktigt liv alltså.

Bättre på finkan.
2015-06-17, 20:23
Medlem
En av våra mest kända kriminologer uttalar sig. Han spekulerar precis som alla andra som inte har full insyn i utredningen. I egenskap av sitt yrke så baserar han sina antaganden på statistik och det med rätta naturligtvis. Här utgår han från fallet med en försvunnen flicka i ett vakum dock när han vilar på sin statistik. Även om det låter förmätet så vill jag påstå att han ej tar hänsyn till vissa spår och speciella omständigheter i det här fallet.

Olika tekniska analyser tar tid att genomföra och är på ingång. De kommer med stor sannolikhet att peka mot de häktade MGM´s.
2015-06-17, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Det som är,konstigt är isf varför inte kvinnan överklagar?
läser ni inte eller hon ska bara sitta 1 vecka
2015-06-17, 20:24
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det är väl inte bekräftat att det är ett mord? Kan lika gärna ha varit en olycka som någon sedan i panik försökt att dölja.

Men herre gud.

De är ju i finkan på rubriceringen MORD.
Om det varit en olycka hade nog inte rubriceringen varit mord.
2015-06-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jodå, hovrätten ska i regel behandla överklagandet samma dag som det kommer in. Hon skulle således teoretiskt kunna bli släppt senast fredag i vart fall om hon överklagar.

Vad jag förstått så var det advokaten som tyckte att hon inte skulle överklaga, och han borde ju veta.
2015-06-17, 20:25
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Det finns ju i nuläget ingen verifierad teknisk bevisning, utan svaret på det dröjer ett tag till. Tror att många har missuppfattat det som att det är helt tomt på bevisfronten.
Det är nog helt tomt, men åklagaren hoppas, han kommer att bytas ut nästa vecka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in