Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Det rapporterades om att det var kraftiga vindar den dagen samt följande dag/dagar i just det området, så den kan ha förflyttat sig i och med att den är så pass ''lätt''.

En display blåser iväg i rätt så högt(10cm) bevuxen åker? och sedan har även mobilskal som också "ska ha kastat ut" även andra fynd, blåst till nästan exakt samma plats.

Allt detta har hon gjort medans GM burit alt kört iväg med henne?

God morgon Sherlock!
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Med tanke på att de själva arbetar mitt emot offrets arbetsplats så känns det väldigt korkat. Tycker sexuellt brott låter mer logiskt. Kanske en impuls handling på någon form av berusning och lockelse efter att sett offret sedan innan.

Så ett sexuellt brott låter mer logiskt om de arbetar mitt emot offrets arbetsplats? Jag tror inte detta är något sexbrott.. De stängde kafét på söndagen och pengarna finns säkert kvar i något kassaskåp eller något liknande på kafét. Alla gick hem men det verkar om jag förstått det rätt att Lisa gick tillbaka till kafét eller att det var hon som stängde.. Hon ser att dom försöker göra inbrott eller kanske försöker råna henne och hon får ett slag i huvudet och tuppar av eller dör direkt på plats.. Grabbarna får panik och bär med henne till fyndplatsen.. Att saker spridits ut är väll pågrund av att dom slängt dom på vägen.. bara en teori
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låt säga dessa gästarbetare är skyldiga. Varför i helvete stannar dom kvar på orten?

Hade man gjort ett sånt brott borde dom väl dragit. Dom borde ju förstått dom åker dit...
Jag har tänkt precis som du. Men tänkte en gång till och tänkte om. Hade dom dragit på Söndag direkt efter brottet hade dom ju åkt dit direkt. Godsherren, eller Greven eller vad han nu är hade ju reagerat direkt och vrålat var är mina Polska gästarbetare!!?? Polisen hade gjort en koppling till Lisafallet. Här vill jag att alla brottslingar slutar läsa. Det som däremot är märkligt är att dom inte for i väg 2 mil söder ut. klippte av 10 meter gunnebostängsel från någon inhägnad, vände om och for 30 mil norrut och lindade in kroppen i stängslet och sänkte den i en sjö. Man blir förvånad över hur lätt mördare slinker ur polisens nät allt som oftast. Polisen gör ofta ett hyfsat jobb, men det är svårt. Googlade Ulf Olssons bravader och blev förvånad över att han inte åkte dit tidigare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan vara Lisa själv som släppt ledtrådar.
Ja vilket jag också tror, och nämnde tidigare i tråden
2015-06-13, 14:55
Medlem
Hur menar ni när ni har DNA i era spekulationer? DNA kan nog inte bindas till någon än för att sånt tar dagar.

Hur har polisens arbete varit? Är detta hittills en bra insats med åtanke om att fyndplatsen var 300m bort? Jävla svin till journalister som tränger sig på hos familjen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIGILANT-alpha
Detta har framkommit på presskonferensen (13/6):
Missing People kallade till sig polis för man gjort ett fynd. När polisen kommer dit uppmärksammar man de två män som nu är anhållna för mordet och "säkrar" dem (på grunder som ännu ej är offentliga), då männen rör sig från fyndplatsen (500 m).

Spekulation kring vad som väckte polisens misstanke:
Fyndet måste ha gjort det intressant för polisen att kolla upp dessa två män. Kan det vara så att
männen höll på att gräva en grav, blev avbrutna av Missing People som strax därefter upptäcker att det grävts. När polisen närmar sig det som Missing People angivit som något som liknar en grav, ser man två män som snabbt drar sig ifrån detta område.

Fråga:
Vad talar för respektive emot den teorin?

Angående din spekulation: Så ofantligt korkat att börja gräva en grav med hundratals pers runtikring, tvivlar.. dessutom greps väl männen och kvinnan senare i sin bostad?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det sa han inte. Han sa att när personerna anhölls så hade man inte kunnat fastställa om det fynd som MP hittat hörde till Lisa.
Han sa inte att fyndet inte var kopplat till henne.

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM

lyssna efter 19.00 så hör du att han säger att det INTE var kopplat till Lisa
Medlem
Ana.Roxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag tror på fyllekörning, och så har dom kört på Lisa.
Hur kan dem köra på henne bakom kaféet?
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Bara jag som får en hemsk känsla av att hon dog av tex svält? Att hon faktiskt levde i ett rum men hon hittades försent?

En människa kan överleva mer än 5 dagar utan mat, tror det är närmare 30 dagar utan mat.
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Tänk tvärtom.
Googla på Lindomefallet.
Jag känner väl till fallet och det var ingen lag som möjliggjorde detta. Och det går fortfarande att fria om bevisningen inte håller mot två misstänkta. Din okunnighet är generande. Hur såg lagen ut innan då, citera den! (Du kan inte för du har fel)
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
En människa kan överleva mer än 5 dagar utan mat, tror det är närmare 30 dagar utan mat.
Men man klarar sig inte mer än två dagar utan vatten!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Bara jag som får en hemsk känsla av att hon dog av tex svält? Att hon faktiskt levde i ett rum men hon hittades försent?

Svalt ihjäl efter 4-5 dagar? Inte Troligt
Medlem
Det är gratis Wi-fi på cafeet. Polackerna har inte internet på mobilen och har då varit inne på gratis Wifi vid den tidpunkten då Lisa skulle sluta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in