Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 08:50
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I den här värmen är en kropp rejält uppruttnad och larvangripen efter fem dagar... Men det kan ju vara så att de inte dödade henne direkt.

Skitsnack, efter 5 dagar i Sverige uppe på land så är det inga större problem att identifiera en person.
2015-06-13, 08:54
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analyser
Ändå förvånande att de misstänkta GM + den tredje stannar kvar i området. Om det nu stämmer att BO hittades i en lada i anslutning till området var det ju bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas.

mjo, fast lantarbetare generellt är inte ju inte direkt högutbildade, och nu pratar vi polska diton som kommit hit för att "jobba 10 timmar om dagen, 6 dagar i veckan". skulle bli mycket förvånad om de ens gått ut gymnasium.

har träffat en hel del okvalificerade gästarbetare på mitt förra jobb så jag har viss kännedom om deras generella begåvningsnivå
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maestro6
Är det bekräftat att kroppen hittades där?

Inte bekräftat men det är inte heller bekreftat att det är LH, men något har teknikerna jobbat med hela natten i/vid ladan.
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Hur i helvete kan polisen INTE söka genom byggnader SÅ nära hennes arbetsplats? Är det ett skämt?

För att det är riktigt många byggnader överallt och det är inte bara att stampa in någonstans. Det är helt klart olyckligt, men polisen har inte gjort något fel här.

Sluta gnäll om saker du inte har en aning om. Man har följt spår, och mig veterligt gjort det man ska göra i rätt ordning. Saker tar tid.
2015-06-13, 08:55
Medlem
Cambijaos avatar
De mördade henne förmodligen direkt efter en eventuell våldtäkt. Så hon verkar blivit funnen i lada, förmodligen relativt lätt att fly därifrån. Livet är så jävla mörkt, blev lite tom när de berättade att de hittat en kropp.
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Inte bekräftat men det är inte heller bekreftat att det är LH, men något har teknikerna jobbat med hela natten i/vid ladan.

Jo, på radion för en stund sedan sa dom "det är Lisa Holm, 17".
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Hur i helvete kan polisen INTE söka genom byggnader SÅ nära hennes arbetsplats? Är det ett skämt?

Eftersom man går enligt lag, man kan inte bara storma in på människors tomter utan befogenhet och säga att man ska söka av. Det är byråkrati och spaningsarbete som ligger i grunden för att lösa fall, 1 km är fortfarande ett stort område att söka på, och speciellt om man inte vet vilket håll man ska gå efter. Jag tycker snarare att det är rätt fantastiskt att de ens har hitta henne så tidigt, då med tanke på alla platser hon faktiskt kunde varit på.
Bannlyst
Citat:

Självklart kan hon inte ha hittats i den byggnaden så nära, skulle knappast ta polisen 5 dagar att hitta henne om hon befann sig 300 meter bort hela tiden. Den tanken kan du bortse från. Svenska polisen kanske inte är som FBI direkt, men dom kan sin sak.
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Vi markerade med gula "snitslar" vägen vi gick och sedan fick vi tyvärr bara gå där som vi blev tillsagda till plats att gå. Såhär efteråt försöker jag tänka på ifall det var något "opassande" på plats.
Men svårt att avgöra ifall dom är på baksidan av ladan eller framsidan där vi parkerade. :/

Det du säger talar för en teori som jag nämnde tidigare; att polisen gillrade en fälla för GM:en.
2015-06-13, 08:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag känner onekligen en viss oro för att Kling & Klang knasat bort en del teknisk bevisning. Jag tänker bl a på hävandet av avspärrningen till ladan där handsken hittades.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu är det bekräftat att det är EU-migranter:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab

Enligt uppgift till Aftonbladet är de tre utländska gästarbetare.

Det satt långt inne. Hur ska man hantera detta?
Medlem
elastikmandens avatar
Med all respekt till Lisas familj, hoppas jag att de skyldiga blir inspärrade på livstid, och aldrig mera kommer att få vistas bland "vanligt folk". Det var bättre för när man hade mentalsjukhus, och förvarade dessa psykotiska individer, där på livstid. då var det aldrig tal om "permission" eller liknande. Man förvarade dem där, därför man ansåg att de var för sjuka för att vistas i ett normalt samhälle.

Låt os införa forna tidens mentalsjukhus, där vissa olyckliga individer bör tillvaratages livet ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in