Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Är det verkligen det? Det är inte ett café mitt inne i centrum vi talar om. Det är ett café på en relativt enslig väg mitt ute i landsbygden. Om caféet står tomt kan man ju gå in där, var klar på mindre än 5 minuter och sticka. Finns ingen chans att vaktbolag eller polis hinner komma dit på så kort tid.
Nej, men ägaren som bor 750 meter bort, och som troligen - såsom det brukar vara - själv får info när det larmar.

Att det finns larm är inte heller detsamma som att något vaktbolag är inköpt för att bevaka larmet -- många små bolag sköter den bevakningen själv.
Medlem
Hur fan kan folk skylla så mycket på godsägaren? Tror ni att han visste att de va psykfall han anställde?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag tycker personligen godsägaren som har gett husrum till dessa polacker är lika medskyldig till mordet. Är det någon som har luskat fram vem han/hon är?

Och som tidigare nämnts tycker jag det är lite konstigt att föräldrarna låter ens dotter köra moppe i flera mil fram och tillbaks. Någon nämnde att det är över 4 mil enkelväg?

Har godsherren beställt ett jobb frän ett företag utomlands så kan du ju inte begära att godsherren ska veta vilket klientel den utländske arbetsgivaren skickar till Sverige eller hur?

Fri handel och rörlighet är boven i dramat inte godsherren..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Detta handlar om en kvinna som mot sin vilja hållits kvar på platsen och sedan mördats

Två män är anhållna misstänkta för mord
En kvinna (MGM:s fru?) är anhållen misstänkt för skyddande av MGM

Någon i tråden ifrågasätter om det var lämpligt att en ung kvinna åker EU-moped 3.5 mil på natten/morgonen (i blåsigt väder?)

Att ifrågasätta kvinnan, hennes familj eller vädergudarna innebär att vi aldrig kommer att kunna förhindra denna typ av brott

Att skuldbelägga offret och dalta med gärningsmän blir aldrig bra i slutänden

Fast det är inte att skuldbelägga. Det är inte supersmart att vandra omkring med en miljon i cash i handväskan och skrika ut det heller. Precis som det inte är särskilt smart att springa runt ensam på natten i en stad med hög kriminalitet eller att åka till närmsta ghetto och skrika fula ord om svarta.

Att prata om hur man potentiellt kan förebygga brott innebär inte att man skuldbelägger offret. Låser du dörren på natten? Varför?

Man kommer aldri någonsin att kunna förhindra våldsbrott, de har pågått sedan människan upptäckte att den kan döda, och det kommer alltid att ske. Tyvärr, men sant.
2015-06-13, 12:35
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Är det verkligen det? Det är inte ett café mitt inne i centrum vi talar om. Det är ett café på en relativt enslig väg mitt ute i landsbygden. Om caféet står tomt kan man ju gå in där, var klar på mindre än 5 minuter och sticka. Finns ingen chans att vaktbolag eller polis hinner komma dit på så kort tid.
Fast varför utföra brottet precis efter stängning då risken torde vara väldigt stor att bli upptäckt? Det logiska måste ju ändå vara att vänta till någon timme efter stängning eller till och med tills mörkret har fallit. Därför tror jag personligen inte på inbrotts-teorin.
Medlem
eternussermos avatar
Det märkligaste i denna tragiska händelse är att det tog fem dagar innan polisen hittade henne i närhet av cafét, om hon varit där hela tiden behöver polisen ha en jäkligt bra förklaring, inte direkt något tätbebyggt område och de ska givetvis finkamma varje närliggande byggnad med pincett.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
GM kan ha förflyttat liken runt om området. Sen så ligger gården ca 2km fågelväg från caféet och polisen börjar ju leta i närområdet och skannar sedan av ett större och större område.

Kan finnas många anledningar till att dom inte hittade henne tidigare. Allt återstår att se...
Ja, jag tror också att hon flyttats.
Att nya saker dykt upp inom avsökta områden talar ju för att de lagt ut saker under sökandets gång.
2015-06-13, 12:36
Medlem
Förstår inte att man inte gjort en husrannsakan inom en viss radie direkt? Är det bara jag som tror att hon var vid livet till en början. När det sedan blev ett stort pådrag med poliser etc så fick GM panik och mördade henne för att inte åka fast?
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Hur fan kan folk skylla så mycket på godsägaren? Tror ni att han visste att de va psykfall han anställde?

Om det var Svartarbete så har han ett ansvar i detta tragiska fall!
Men det är väll ej bekräftat att de jobbade svart?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportstergubben
Många klappmongon med IQ mindre än skostorleken här som inte verkar fatta att bara för att man sitter anhållen är man inte skyldig ! Många som varit anhållna som släppts för att dom varit helt oskyldiga ! Bara att kolla kvinnan som blev dödad av en älg där hennes make blev anhållen för mord ! Finns många fler fall där det visat sig att anhållna är oskyldiga ! Så lugna ner er tills det varit en rättegång med någon/några som dömts innan ni börjar kasta skit på någon .

Ja, fast å andra sidan är det inte konstigt att folk drar paralleller mellan inplockade och skyldiga när liket hittas i samband med att just vissa personer plockas in. Logiskt sätt borde polisen hitta spår som leder till de inplockade och till liket....
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag tror också att hon flyttats.
Att nya saker dykt upp inom avsökta områden talar ju för att de lagt ut saker under sökandets gång.
inte omöjligt alls
2015-06-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit333n
Förstår inte att man inte gjort en husrannsakan inom en viss radie direkt? Är det bara jag som tror att hon var vid livet till en början. När det sedan blev ett stort pådrag med poliser etc så fick GM panik och mördade henne för att inte åka fast?

Nej, det är tyvärr inte bara du som tror det. Tråden är full av galna fantasier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in