2015-06-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Du verkar inte så intelligent, förvisso förklarar det varför du har fått diesel i ansiktet när du tankade bilen.

I den kontexten är det ett klart och tydligt hot, om du tar det ur kontexten så är det inte ett hot.
Att bakrunds kolla någon om tidigare inlägg är knappast ett bra argument.. Snarare ett bevis på att man saknar argumnet.
Citera
2015-06-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Oavsett så ska man inte behöva bli biten... Du menar kanske att hon ljuger eller att hon är okunning i sanitära frågor?
Lägg av. Du vet inte ens om hon blivit biten. Finns inget som stödjer det.

Vad vi däremot vet är att hon sitter med ett knä i nacken på honom...
Citera
2015-06-03, 01:12
Medlem
Citat:
Det har inte kommit fram något alls gällande den s.k bitningen, vi vet inte ens hur det ska ha gått till.
Det kom inte fram andra saker om andra situationer. Tex ovannämnda "barn" så var allt vakternas fel.
Tills lagen fick säga sitt..
Jag har inte sagt att någon är förgåvandefattig men vissa som är det har lätt att kasta detta epitet på andra..
Citera
2015-06-03, 01:12
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Vem fan är kontrollanten att säga, "sa inte jag att du skulle vara försiktig med ditt jobb?", vilket avskum. Att sedan andra vakten kommer in i bilden och frågar "vill du behålla ditt jobb?" gör det än mer komiskt med tanke på vad som har hänt efter att situation i fråga har kommit till Västtrafik och till allmänhetens kännedom.

Den största problematiken är dock det faktum att dessa svin säkerligen har betett sig på samma sätt mot många andra passagerare utan att ha blivit filmade.

Du blandar ihop saker men framförallt blandar många ihop en satans massa saker och därför citerar jag dig - känn dig inte utpekad;

Väktaren, är inte kontrollant. Väktaren är väktare (och inte ordningsvakt) och kommer till platsen för att en biljettkontrollant tryckt på överfallslarm.

Väktaren, är den som har med sig handbojor. Dessa är satta på föraren innan filmklippet börjar.

Väktaren, är inte anlitad av Västtrafik.
Han blir ditkallad för att hålla situationen under kontroll tills polis anländer.

Kontrollanterna tillkallar polis när de gör ett envarsgripande.

Väktaren, som individ, anställd på G4S, visar med sitt agerande exakt hur inget ska gå till. Det är därför allmänheten, media, G4S och Västtrafik är redigt förbannade. Hans agerande är inget NÅGON önskar eller har beställt. Det är därför det är jävligt värdelöst att hata Västtrafik, väktare, kontrollanter osv. Eftersom exakt ALLA är eniga om att detta är FEL FEL FEL.
Citera
2015-06-03, 01:13
Medlem
Citat:
Att bakrunds kolla någon om tidigare inlägg är knappast ett bra argument.. Snarare ett bevis på att man saknar argumnet.

Jag kollade för att se om du råkade vara väktare, det är en klassiker att väktare alltid skyddar väktare. Jag saknar inte argument men du har uppenbara problem med det svenska språket så förväntar mig inte heller att du ska inse att det var frågan om hot från vakten och kontrollanten gällande busschaufförens jobb.
Citera
2015-06-03, 01:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik

Det finns mycket som tyder på att hon blev biten. Men det finns inget med det, som säger att agerandet från kontrollanterna eller väktaren var rätt.
Citera
2015-06-03, 01:16
Medlem
Bemötandet polisen får är lugnt och sansat eftersom de är lugna och sansade, bra exempel på bekräftelsetekniker som bör användes för att deeskalera en situation. Visa respekt, synliggör personen ifråga och informera om vad det är som händer och gäller utan att pissa på individen som är involverad. Bra jobbat.
Citera
2015-06-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik

Jag har inte sagt att hon blivit biten.. WHO knows.. Polisen får utreda eller nya videon från busshållplatsen.. Annars gäller hennes ord lika mycket som mitt eller ditt.. Vad är problemet?
Citera
2015-06-03, 01:19
Medlem
Citat:
Jag kollade för att se om du råkade vara väktare, det är en klassiker att väktare alltid skyddar väktare. Jag saknar inte argument men du har uppenbara problem med det svenska språket så förväntar mig inte heller att du ska inse att det var frågan om hot från vakten och kontrollanten gällande busschaufförens jobb.
Vad är det du inte förstår med min svenska? (Antar att du inte bara är rasistisk. Du bara missförstår nått?)
Citera
2015-06-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Du blandar ihop saker men framförallt blandar många ihop en satans massa saker och därför citerar jag dig - känn dig inte utpekad;

Väktaren, är inte kontrollant. Väktaren är väktare (och inte ordningsvakt) och kommer till platsen för att en biljettkontrollant tryckt på överfallslarm.

Väktaren, är den som har med sig handbojor. Dessa är satta på föraren innan filmklippet börjar.

Väktaren, är inte anlitad av Västtrafik.
Han blir ditkallad för att hålla situationen under kontroll tills polis anländer.

Kontrollanterna tillkallar polis när de gör ett envarsgripande.

Väktaren, som individ, anställd på G4S, visar med sitt agerande exakt hur inget ska gå till. Det är därför allmänheten, media, G4S och Västtrafik är redigt förbannade. Hans agerande är inget NÅGON önskar eller har beställt. Det är därför det är jävligt värdelöst att hata Västtrafik, väktare, kontrollanter osv. Eftersom exakt ALLA är eniga om att detta är FEL FEL FEL.

Tack för att du klargjorde gällande väktaren!

Med det sagt skötte sig båda kontrollanterna riktigt uselt också, att en kontrollant säger "sa inte jag åt dig att du skulle vara försiktig med ditt jobb?" till en busschaufför är bara komiskt och ren idioti. Kvinnliga kontrollanten kallade mannen för "idiot" vilket även det är väldigt oprofessionellt och jag är övertygad om att Västtrafik är missnöjda med deras kommentarer.

Jag hatar inte Västtrafik, jag har dock noll tillit till väktare och kontrollanter i allmänhet för jag har sett en hel del. Jag själv har råkat ut för kontrollanter som beter sig riktigt illa och oprofessionellt, mitt giltiga kort blev defekt för att det hade böjts för mycket och blev därefter utmålad som lögnare och hotad framför väldigt många människor. Har även sett andra som har råkat ut för väldigt dåligt bemötande från Västtrafiks kontrollanter.
Citera
2015-06-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det finns mycket som tyder på att hon blev biten. Men det finns inget med det, som säger att agerandet från kontrollanterna eller väktaren var rätt.
Exakt. Därför bör inte ens bettet vara i fokus. Det som däremot ser kul ut är att hon pillar sig i näsan/ansiktet med den handen innan hon häller på sin alkogel eller vad det är.
Citera
2015-06-03, 01:22
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår med min svenska? (Antar att du inte bara är rasistisk. Du bara missförstår nått?)

Du verkar ha ganska dåliga språkkunskaper i allmänhet, är inte det minsta rasistisk men du verkar ha dålig språk- samt läsförståelse. I den situationen rörde det sig definitivt om rena hot när de ifrågasatte hans anställning.
Senast redigerad av Linsanity 2015-06-03 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in