2024-08-21, 01:27
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, att det här forumet (som oss emellan redan är nerlusat med troll, stalkers och allmänt paranoida typer) inte har en hård ignore-funktion innebär en direkt uppmuntran till stalking och drevbeteende.

Hård ignore = om A väljer att sätta B på sin ignorelista så innebär det att de båda blir ömsesidigt osynliga för varandra: de kan inte längre läsa varandras inlägg och inte heller se varandras profilsidor (med post-loggar osv). Gäller även retroaktivt, på äldre inlägg.

Och det har inget med yttrandefrihet att göra, eftersom varken A eller B blir osynliga för några andra.

Tror du på allvar att någon av de sinnessjuka j-vla kuksugarna som härjar runt på det här forumet på allvar skulle välja att ignorera varandra?

Så här går det till A sätter B på ignore, B får ingen respons på sitt hatiska innehållslösa negerpostande och skapar då konto C och bögar loss och får om oförsiktig en 1.07 men oftast med resultatet att A i sin tur avignorerar för att läsa upp sig på vad B sysslar med och skapar därefter konto D som oftast är den värsta sortens golbög som går offtopic och grinar.

Better to slug it out. Säger man offentligt att dra åt h-lvete och sluta tagga in mig för din hjärna är gjord av Roquefortost så brukar folk ge sig efter ett par poster om att man är analbög som knullar sin mor.

Dessutom funkar inte ignore om man läser forumet utan att vara inloggad. Varför man måste man vara inloggad för att läsa posthistorik är en bättre fråga. Det uppmanar bara till tramsigt stalkingbeteende.

edit: det här är flashback. Du måste bli ett totalt monster för att vinna trådarna. Och du vinner ändå inte. Du kan lägga en riktig slayer till sista post som är perfekt, en posternas post som avslutar och totalt krossar alla andra j-vla saftskallar i tråden. Du lämnar tråden i ett perfekt skick för att två veckor senare bli intaggad i den av någon ordmärkande j-vla apa som läst sista sidan i tråden och minsann tänker säga något Väldigt Viktigt om hur dum i huvudet du är som redan sagts femtiotolv gånger tidigare.

Bara skit i att det finns en ignorefunktion. Ignorefunktionen borde finnas i folks huvuden men den finns inte och det är då man fattar att 99% av människorna här är totala apor. Än sen? Varför är det så viktigt? Huh? Varför är det så viktigt att kunna trycka på en knapp för att slippa se folk när du bara kan blunda och scrolla vidare? Huh? VA?
Senast redigerad av Interpersonal 2024-08-21 kl. 01:39.
Citera
2024-10-06, 17:07
Medlem
wes420s avatar
Sjukt värdelöst att få veta detta nu när jag för första gången tänkte blockera nån jävla tomtes inlägg.

Fyfan. Riktigt jävla dåligt.

Om anledningen att ni ändrade det är att folk drar one liners eller bara skriver "blockad" så är det OT oavsett.

Nä, dåligt som satan.
Citera
2024-10-06, 18:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Sjukt värdelöst att få veta detta nu när jag för första gången tänkte blockera nån jävla tomtes inlägg.

Fyfan. Riktigt jävla dåligt.

Om anledningen att ni ändrade det är att folk drar one liners eller bara skriver "blockad" så är det OT oavsett.

Nä, dåligt som satan.

Få veta detta nu? Det är snart tio år sedan ändringen infördes och ändringen har definitivt inget med att göra att folk skriver OT.

Läs i tråden så får du det förklarat.
Citera
2024-10-07, 05:16
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Få veta detta nu? Det är snart tio år sedan ändringen infördes och ändringen har definitivt inget med att göra att folk skriver OT.

Läs i tråden så får du det förklarat.
Ja, jag visste att det fanns för 15 år sen eller nåt, å nu fick jag reda på att funktionen är borttagen när de skulle kommit till användning för första gången.

Ok, tack för svar
Citera
2025-03-03, 09:45
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Givetvis är det tanken, men det vet både du och jag att det inte fungerar i praktiken då forumet realtidsmodereras. Populära ämnen kan få hundratals inlägg före en moderator ens hunnit läsa igenom tråden.

Motförslag till detta: Gör en ignore "light". Eller rättare sagt en funktion där man själv kan premiera och "ignorera" andra användare. Förslagsvis skulle de användares inlägg som man gillar synas i en lite ljusare färg än andra inlägg, och användare som man tycker skriver ren och skär dynga synas i en lite mörkare nyans som gör att man lätt kan se vilka inlägg man kan scrolla förbi.

På så sätt skulle inget gömmas bort, men alla kunde lätt se vilka inlägg som troligtvis (enligt eget tycke) är mer och mindre viktiga.
Ovanstående inlägg från 2015 vill jag lyfta, där stod exakt vad jag just tänkte skriva. Diskussionen skall inte handla om helt att operera bort delar av en fungerande diskussion, att det är nåt som paradisiskt hanteras av moderatorer, eller skapa nån egen extension i webbläsaren - utan någonting behöver nu göras för diskussionerna blir tyvärr alltmer som att vandra i ett avloppssystem.

Flashback är idag så nedlusat att ovan föreslagna (dock tycker jag tvärtom att "ignorera light" kan vara ljusgrå på gränsen till oläslig, och "premiera light" kan vara mörk mer åt kolsvart text) skulle stärka Flashback, och göra det en aning mindre intressant jobba som förstörare (Moderatorerna borde dessutom börja följa och punktbevaka vissa användare och banna ut, tex avseende KFK eller korspostning).

I den bästa av värdar fungerar Flashback som ett rakt och intressant forum som ligger före. Men tyvärr missbrukas plattformen och de diskussioner som här förs är inte i linje med representativa ärliga åsikter. Det är helt ointressant att befinna sig i och scrolla igenom en tråd där ett par stackare försöker diskutera mot vad köpta troll matat in som en robot var 5e minut.
Citera
2025-05-28, 22:11
Medlem
FNLSs avatar
10 års helvete
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi har idag gjort lite förändringar i hur funktionen för att ignorera användare fungerar.

Det går inte längre att ignorera inlägg som en användare har gjort publikt, och det alternativet är borttaget från användarmenyn i forumet. Om man har lagt till en användare i sin Ignoreralista (som hittas under Kontrollpanelen) så döljer denna numera endast kontakter som sker via PM.

Om man önskar ignorera någons PM så kan man antingen göra detta genom att gå in och lägga till denne på Ignoreralistan, alternativt klicka på användarmenyn i det aktuella PM:et.

admin4
Citera
2025-05-28, 23:00
Medlem
st33rs avatar
Inget script som.funkar som gamla super ignore -scriptet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in