2019-02-18, 11:47
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det där skiten är ju själva diskussionen. Om inte den duger så tycker jag det är bättre att leta upp en mer passande diskussion istället för att låtsas att diskussionen är något den inte är.

Saken/diskussionen gäller alltså funktionen ignorera, inte huruvida folk skriver i sina inlägg om att eventuellt sätta andra på ignore!
Citera
2019-02-18, 12:04
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/al...-i-mediebubbla

Vid ca 3.20 i länken pratas det om polarisering som gått så långt att det inte handlar om att man inte tycker om en annan persons åsikt, man vet inte ens vad personen har för åsikt. I förlängningen kan det leda till en skev världsbild. Vill man ha en skev världsbild så får man scrolla snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ingen alls kanske men ignore är också ett uttryck för en åsikt. Kanske en ointressant sådan men då kan man ju göra den typen av inlägg otillåtna. Liksom listor i signaturen. Fast då försvinner ju en del av yttrandefriheten

Jag tycker det är en märklig ändring. Varför ska man påtvingas inlägg av skribenter man efter en tid tröttnat på, inte finner intressanta och aldrig kommer att bemöta? Jag jämför med att läsa en tidning på nätet, man kan se att t. ex. en krönikör har skrivit men man tvingas inte skumma dennes inlägg för att fortsätta ta del av vad som skrivs. Om inte SvD tänker tvinga på mig det med sin nya design förstås.

Eller som att en jazzsångare skall tvingas sjunga även opera eller jojk för att inte få en "skev" musikuppfattning.
Citera
2019-02-18, 14:41
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Saken/diskussionen gäller alltså funktionen ignorera, inte huruvida folk skriver i sina inlägg om att eventuellt sätta andra på ignore!
Då du citerade mig antog att mitt inlägg kommenterades.
Citera
2019-09-29, 02:26
Medlem
En skara återkommande användare nyttjar flashback som ett ventilationsverktyg och fyller trådar med substanslösa, helt värdelösa inlägg. Även om man kan tro att inläggen är utvecklande, ser man snabbt att användaren endast postar liknande inlägg överallt. Tråd efter tråd måste jag ignorera deras inlägg, sorgligt att denna funktion inte finns kvar!
Citera
2019-10-01, 00:39
Medlem
Särskilt sen väntetiden på aktivering av konton försvann har jag börjat sakna ignorefunktioner, kraftigt.. Fy fan vad det svämmar över med skit!
Citera
2019-10-20, 16:39
Medlem
Merwinnas avatar
Önskar ni kunde återinföra ignoreringsfunktionen! Detta är en sak som är bättre på Facebook, att två personer som inte tål att se varandras inlägg kan få SLIPPA det, och det kan bli lugn och ro i diskussioner om vissa ämnen. I stället för det här eviga gnabbandet mellan vissa. Det gynnar ju inte yttrandefriheten heller, om folk undviker vissa ämnen för att de vill slippa en medlem som huserar där.
Citera
2019-10-20, 19:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Önskar ni kunde återinföra ignoreringsfunktionen! Detta är en sak som är bättre på Facebook, att två personer som inte tål att se varandras inlägg kan få SLIPPA det, och det kan bli lugn och ro i diskussioner om vissa ämnen. I stället för det här eviga gnabbandet mellan vissa. Det gynnar ju inte yttrandefriheten heller, om folk undviker vissa ämnen för att de vill slippa en medlem som huserar där.

Fast nu är ju Flashback ett diskussionsforum och ingen community, så jämförelsen är helt irrelevant.
Citera
2019-10-20, 21:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fast nu är ju Flashback ett diskussionsforum och ingen community, så jämförelsen är helt irrelevant.

Meningslös gränsdragning, eftersom Facebook FUNGERAR som ett diskussionsforum för många (de diskuterar nästan bara seriösa sakfrågor, med vänner och/eller med alla som har hittat till dem, eller på olika tidningars debattsidor). Liksom Flashback FUNGERAR som en community för många, som har hittat en gemenskap här.
Citera
2019-10-21, 02:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag håller med dig, men tyvärr tycks de bestämts sig att inte återföra ignore-funktionen. I en annan tråd föreslog jag en annan lösning, vad tycker du om den?

(FB) Hårdare tag mot off-topic/trams
Citera
2020-01-15, 18:14
Medlem
Analfababetens avatar
Vad synd att den inte är mer potent ignore funktionen.
Det är en som jag absolut inte vill se ett dyft från mer för annars får jag svårt att bete mig som man ska på forumet.
Jaja, det är väl bara en tidfråga då. Det är personen i fråga eller mig nu, tål inte vederbörande.
Vissa saker säger man bara inte till andra anonyma på ett offentligt forum.
Vissa saker är att gå för LÅNGT.
Citera
2020-04-07, 17:02
Bannlyst
Nu när det finns en sån känsloladdad tråd som corona-tråden skulle man verkligen vilja slippa att ens se inlägg från användare som man vet bara sprider desinformation. Men vad jag förstår finns inte denna funktion idag. Ignore listan antar jag bara ser till att användaren som man ignorerar inte kan skicka pm. Men det är inte det som jag är ute efter. Vill bara slippa se de användarnamn på personer som sprider fake news alternativt är så pass jobbiga att man inte ens vill se deras namn bland inläggen.
Citera
2020-04-07, 19:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Nu när det finns en sån känsloladdad tråd som corona-tråden skulle man verkligen vilja slippa att ens se inlägg från användare som man vet bara sprider desinformation. Men vad jag förstår finns inte denna funktion idag. Ignore listan antar jag bara ser till att användaren som man ignorerar inte kan skicka pm. Men det är inte det som jag är ute efter. Vill bara slippa se de användarnamn på personer som sprider fake news alternativt är så pass jobbiga att man inte ens vill se deras namn bland inläggen.

Du vill alltså censurera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in