2016-06-27, 19:20
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, jag har anmält. Naturligtvis utan åtgärd men det beror säkert alltid på mig.

Själv anser jag att det är typiskt svenskt att försöka uppfostra folk till hur de ska göra och tycka. "Läs nu alla inlägg så blir diskussionen genast bättre". Trams.
Agendasättande pekpinnar har vi nog av på MSM.
Tja, inlägg som inte anses bryta mot reglerna ska vi inte ta bort, oavsett hur mycket de anmäls.

Jag tvivlar på att Flashback avser att uppfostra dig, jag gör det inte. Hur tänker du dig att det ska bli någon vettig diskussion om du inte vet vad som diskuteras? Kommer väl bli som när man sitter och snackar på puben och något fyllo lägger sig i och ska förklara allt bara för att hen hört en halv mening.
Citera
2016-06-27, 19:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tja, inlägg som inte anses bryta mot reglerna ska vi inte ta bort, oavsett hur mycket de anmäls.

Jag tvivlar på att Flashback avser att uppfostra dig, jag gör det inte. Hur tänker du dig att det ska bli någon vettig diskussion om du inte vet vad som diskuteras? Kommer väl bli som när man sitter och snackar på puben och något fyllo lägger sig i och ska förklara allt bara för att hen hört en halv mening.
Jag tänker mig att det blir en vettigare diskussion när man slipper se trollen. De har nämligen inte minsta intresse av att diskutera. Jag förstår faktiskt inte ens hur man kan argumentera för att tvingas genomlida sånt man inte har något intresse av att vare sig läsa eller bemöta.
Om du vill diskutera saker på puben, lyssnar du på alla eller väljer du vilka du vill diskutera med? Lyssnar du andäktigt på vad den som alltid vrålar "Bärs. Bärs. Bärs", "AIK AIK AIK", "visa pattarna för fan" och andra förutsägbara idiotier säger eller pratar du med andra? Jag vet hur jag gör, och du; man kan ju råka missa något riktigt genialt men chansen är negligerbar.
Tror du jag läser vad motsvarigheterna skriver eller tror du jag bläddrar förbi? Rätt, jag bläddrar förbi så varför förneka mig möjligheten att slippa bläddrandet och irritationen över det ögat ändå råkar se?

Ska jag citera ett antal skribenter med typiska inlägg så kan ju du eller nån annan ansvarig försöka förklara på vilket vis de främjar diskussionen? Nej, det skulle nog bara leda till ännu mer diskussioner ala "The argument clinic"...
Citera
2016-06-27, 19:48
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tänker mig att det blir en vettigare diskussion när man slipper se trollen. De har nämligen inte minsta intresse av att diskutera. Jag förstår faktiskt inte ens hur man kan argumentera för att tvingas genomlida sånt man inte har något intresse av att vare sig läsa eller bemöta.
Om du vill diskutera saker på puben, lyssnar du på alla eller väljer du vilka du vill diskutera med? Lyssnar du andäktigt på vad den som alltid vrålar "Bärs. Bärs. Bärs", "AIK AIK AIK", "visa pattarna för fan" och andra förutsägbara idiotier säger eller pratar du med andra? Jag vet hur jag gör, och du; man kan ju råka missa något riktigt genialt men chansen är negligerbar.
Tror du jag läser vad motsvarigheterna skriver eller tror du jag bläddrar förbi? Rätt, jag bläddrar förbi så varför förneka mig möjligheten att slippa bläddrandet och irritationen över det ögat ändå råkar se?

Ska jag citera ett antal skribenter med typiska inlägg så kan ju du eller nån annan ansvarig försöka förklara på vilket vis de främjar diskussionen? Nej, det skulle nog bara leda till ännu mer diskussioner ala "The argument clinic"...
Jag lyssnar givetvis inte på allt som sägs i min omgivning, men jag påverkas av det, vilket gör att jag, trots mitt fotbollsointresse, vet att islänningar kan sparka boll. Hade jag filtrerat bort allt som inte passar så hade jag antagligen trott att islänningar bara badar i vulkaner och knullar sälungar i brist på getter.
Citera
2016-06-27, 19:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag lyssnar givetvis inte på allt som sägs i min omgivning, men jag påverkas av det, vilket gör att jag, trots mitt fotbollsointresse, vet att islänningar kan sparka boll. Hade jag filtrerat bort allt som inte passar så hade jag antagligen trott att islänningar bara badar i vulkaner och knullar sälungar i brist på getter.
Som sagt, det landar i "yes I did, no you didn't. Yes I did... "
Lyssna på Aussie då och berätta vad du lär dig för nytt? På Island finns det btw mycket får, de kanske duger som substitut för getter?
Citera
2016-06-27, 20:06
Bannlyst
Citat:
Har du rapporterat inläggen?

Du får givetvis filtrera de webbsidor du läser efter behag. Men jag anser det idiotiskt att som diskussionsplattform erbjuda de diskuterande amputerade diskussioner.

det är ju bara löjligt att hålla på och rapportera.

förstår inte varför diskussionerna skulle bli amputerade om ignore-funktionen fick tillbaka sin värdighet? dock utför man amputationer för att rädda den större organismen om jag inte fattat fel.
Citera
2016-06-27, 20:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
det är ju bara löjligt att hålla på och rapportera.

Oerhört märklig oinsiktsfull åsikt.

Om inga inläggsraderingar gjordes efter RP skulle din älskade ignore inte räcka någonstans. Då skulle du ha varenda user på ignore.
Citera
2016-06-27, 20:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Oerhört märklig oinsiktsfull åsikt.

Om inga inläggsraderingar gjordes efter RP skulle din älskade ignore inte räcka någonstans. Då skulle du ha varenda user på ignore.
Inte alls, inte ens jag skulle ha nämnvärt många på ignore.
Jag gillar tvärtemot liknelsen med amputation, ibland händer faktiskt autoamputation där kroppen själv gör sig av med ett ohjälpligt sjukt organ. Mycket riktigt för att rädda resten av systemet. Dessvärre inte på flashback
Senast redigerad av DreamTwister 2016-06-27 kl. 20:26.
Citera
2016-08-12, 13:20
Medlem
Citat:
Kommer väl bli som när man sitter och snackar på puben och något fyllo lägger sig i och ska förklara allt bara för att hen hört en halv mening.

Hur agerar du om detta fyllo kommer och vill snacka med dig hela tiden och du tröttnar på honom?

Anmäler du det som OT och inget händer, eller går du därifrån och vill inte lyssna på honom mer?
Citera
2016-08-12, 13:24
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Hur agerar du om detta fyllo kommer och vill snacka med dig hela tiden och du tröttnar på honom?

Anmäler du det som OT och inget händer, eller går du därifrån och vill inte lyssna på honom mer?
Jag anmäler det som 0.03 och eftersom det är korrekt så slängs fyllot ut.
Citera
2016-08-12, 13:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Att jämföra ett forum med the real life är inte relevant eftersom förutsättningarna är helt annorlunda.
Citera
2016-08-12, 13:57
Medlem
Citat:
Jag anmäler det som 0.03 och eftersom det är korrekt så slängs fyllot ut.

Tror du verkligen att säkerhetsvakter och polis slänger ut fyllot för "trams och off-topic"? Krävs det inte mer tror du?

Är det inte istället så att du själv måste avlägsna dig från platsen för att slippa fyllot? Och vore det inte skönt med ett filter som tar bor dessa fyllon som bara svamlar?
Citera
2016-08-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Att jämföra ett forum med the real life är inte relevant eftersom förutsättningarna är helt annorlunda.

Det var Neksnor som tog upp detta exempel från verkliga livet med ett fyllo, menar du att Neksnor kommer med en falsk analogi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in