Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag förstår inte vad meningen är med att ta bort en funktion som tydligen fungerat prima i flera år. Tror du att man blir mer benägen att läsa sånt man inte vill läsa för att det blir svårare att undvika? Tror du jag blir mer benägen att se reklam på TV för att de höjer ljudet?
Vårt lands främsta (ja ja) diskussionsforum är Riksdagen, testa att göra ett studiebesök en normal dag och se om alla de väl betalda men ovilliga ivrigt hänger sig åt varandras inlägg.
Jag vet att du inte förstår men det jag inte förstår är varför du tror att borttagandet av en funktion som tidigare funnits är någon form av förbättring. Jag förstår inte ens varför du bryr dig. Funktionen fanns, den fungerade, låt den vara. Att du inte vill ha den är naturligtvis ditt val, låt mig göra mitt.
Man kan vara intresserad av att följa ämnen utan att vilja diskutera dom. Som ren inhämtning av information. Är det verkligen så svårt att förstå att man då vill slippa se en del skribenter som erfarenheten visat inte tillför något? Och skulle det verkligen störa dig så mycket om jag fick fortsätta göra det jag gjorde tidigare?
Precis som allt annat så utvecklas naturligtvis även Flashback och eftersom admin kom fram till att det här med en ignorerafunktion kanske inte var det smartaste på ett diskussionsforum så tog han bort denna. Precis som chatten, heta ämnen, och allt vad det nu är som kommit och gått genom åren så är det någonting man får vänja sig vid.
Att någonting funnits sedan urminnes tider betyder inte att det bör vara kvar.
Det stör mig inte ett dugg att du kan ignorera inlägg, det jag störde mig på var att forumet erbjöd möjligheten, nu får du installera ett userscript i din browser eller göra som exempelvis jag och skumma dig igenom de inlägg du misstänker att du inte kommer att ha speciellt stort utbyte av att läsa.
Vad jag inte förstår är hur man kan komma fram till att
allt som en användare skriver är skit, jag kan förstå att man undviker vissa skribenter i vissa trådar efter att de visat vad de går för där, men bara för att någon är en idiot i exempelvis den här tråden behöver inte användaren vara det i en tråd om filmen Appocalypse Now. Men eftersom detta är just ett forum där olika åsikter ska få komma fram och förhoppningsvis även nå fram så anser jag inte att det är forumets skyldighet att stå för en ignorera funktion. Vill man ha en sådan får man installera det själv.
Jag antar för övrigt att du tittar på tv för att se på programmen och inte reklamen, precis som du är på forumet för att diskutera, således förstår jag inte jämförelsen med reklam på tv. De inlägg du vill slippa se hör till debatten oavsett vad du tycker om dessa.