Citat:

Ursprungligen postat av 
tempeZZt

Nej, skälet är, precis som Neksnor säger, att det är diskussionshämmande om någon ignoreras. Diskussionerna kan få slagsida då.
Ponera att tio användare diskuterar i en tråd och några har ignorerat några andra kors och tvärs. Det skulle bara bli rörigt.
Det skulle dessutom strida mot devisen om yttrandefrihet som forumet står för. Dén handlar ju mest om att låta andra få komma till tals utan att bli störda. Vill man inte läsa ett inlägg så får man scrolla förbi istället för att ignorera. Det visar på att man har större ansvar än att ignorera med teknik.
Vet inte hur du får det till att det skulla handla om någon toppstyrning genom att mod ska bestämma vad som ska läsas, men så är självklart inte fallet.

Första delen är ju ett ickeproblem. Bara visa att minimera så man bara ser användarnamnet för den man blockerat, så vet man att något är blockerat. Det handlar om att kunna självsanera folk man vet inte har något vettigt att komma med och inte är någon poäng att diskutera med. Vilket jag personligen vet bättre än någon moderator. 
Devisen om yttrandefrihet är ju bullshit så länge mods har rätt att döda inlägg vilket görs väl och ofta, ofta på otroligt tveksamma grunder. 
Ingen störs av att jag inte läser X inlägg som jag märkt är bullshit oneliners men modsen inte märkt än, inte ens X själv störst av detta, eller någon jag vet är reklam men klarar sig hålla undan reklam-regeln då den är ganska lätt att gå runt juridisk men ganska enkel för en människa att se att det är reklam. 
Det enda som sker är att jag kan läsa en tråd utan att behöva läsa inlägg jag redan vet är skräp.