2020-04-09, 10:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För övrigt tror jag inte att funktionen skulle användas (särskilt mycket) för att stänga ute meningsmotståndare.

Jo, det var ju precis det som skedde när funktionen fanns och kommer att vara det som sker nu också om den skulle återinföras om man ser till varför vissa vill ha den tillbaka.
Citera
2020-04-09, 10:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, det var ju precis det som skedde när funktionen fanns och kommer att vara det som sker nu också om den skulle återinföras om man ser till varför vissa vill ha den tillbaka.

OK, men då kanske man ska kunna ansöka om att få ignorera en person, och motivera sina skäl? "Jag är sosse och hon är moderat" är då inte ett godtagbart skäl, däremot "hon följer efter mig dag efter dag, och kommenterar allt jag skriver i negativa ordalag". Det här går ju att kontrollera av moderatorerna, eller vilka som nu ska ha den makten.
Citera
2020-04-09, 17:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
"hon följer efter mig dag efter dag, och kommenterar allt jag skriver i negativa ordalag".

Så länge som användaren håller sig inom reglerna så får denne kommentera dig hur mycket som helst och vilka negativa ordalag som helst. Det kan varken du eller någon moderator göra något åt.

I ett diskussionsforum får man tåla och ska man tåla mothugg, det är själva incitamentet.
Citera
2020-04-09, 17:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så länge som användaren håller sig inom reglerna så får denne kommentera dig hur mycket som helst och vilka negativa ordalag som helst. Det kan varken du eller någon moderator göra något åt.

I ett diskussionsforum får man tåla och ska man tåla mothugg, det är själva incitamentet.

Jo, men nu syftade jag inte på diskussion och debatt i sakfrågor - som bara är uppiggande, det tycker jag också - utan personangrepp, personlig förföljelse, personfixering. Det är just i DE lägena, som en ignoreringsfunktion skulle vara guld.
Citera
2020-04-09, 17:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jo, men nu syftade jag inte på diskussion och debatt i sakfrågor - som bara är uppiggande, det tycker jag också - utan personangrepp, personlig förföljelse, personfixering. Det är just i DE lägena, som en ignoreringsfunktion skulle vara guld.

Personangrepp och liknande är helt inom reglerna så länge som ett inlägg inte bara handlar om det. Då är det rapport som gäller.

I övrigt ska du bara ignorera ändå och inte gå i polemik med idioterna.
Citera
2020-04-13, 20:39
Medlem
Det här är ju helt idiotiskt...man väljer för i helvete att ignorera folk för att slippa få notifikationer från när de har skrivit på ens inlägg...vem i helvete snackar med folk i PM på Flashback, totalt värdelöst
Citera
2020-04-14, 04:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Det här är ju helt idiotiskt...man väljer för i helvete att ignorera folk för att slippa få notifikationer från när de har skrivit på ens inlägg...vem i helvete snackar med folk i PM på Flashback, totalt värdelöst

Välj bort notifikationer då.

Idiotiskt är det definitivt inte. Du ska inte kunna välja bort inlägg på ett forum som står för yttrandefrihet. Tycker du det, så har du valt fel forum.
Citera
2020-08-16, 01:22
Bannlyst
Hur döljer/ignorerar/blockar jag inlägg från användare/konton som spammar trådar?
Citera
2020-08-16, 06:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Hur döljer/ignorerar/blockar jag inlägg från användare/konton som spammar trådar?

Det kan du inte göra.

Det är precis det som den här tråden handlar om. Förr kunde användare ignoreras men det går inte längre aav skäl som framgår i tråden.

PM kan dock fortfarande ignoreras.

Anser du att någon spammar med regelbrott ska du rapportera inläggen.
Citera
2020-08-16, 06:06
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Det kan du inte göra.

Det är precis det som den här tråden handlar om. Förr kunde användare ignoreras men det går inte längre aav skäl som framgår i tråden.

Är skälet att mods ska bestämma vad som ska läsas och inte läsas i större grad än vad som behövs, istället för var individ kan ta eget ansvar över vad denne vill läsa?

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tanken är att off topic inlägg ska raderas.
I övrigt anser jag att det är väldigt diskussionshämmande att kunna stänga av valda delar av diskussionen.
Citera
2020-08-16, 06:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Är skälet att mods ska bestämma vad som ska läsas och inte läsas i större grad än vad som behövs, istället för var individ kan ta eget ansvar över vad denne vill läsa?

Nej, skälet är, precis som Neksnor säger, att det är diskussionshämmande om någon ignoreras. Diskussionerna kan få slagsida då.

Ponera att tio användare diskuterar i en tråd och några har ignorerat några andra kors och tvärs. Det skulle bara bli rörigt.

Det skulle dessutom strida mot devisen om yttrandefrihet som forumet står för. Dén handlar ju mest om att låta andra få komma till tals utan att bli störda. Vill man inte läsa ett inlägg så får man scrolla förbi istället för att ignorera. Det visar på att man har större ansvar än att ignorera med teknik.

Vet inte hur du får det till att det skulla handla om någon toppstyrning genom att mod ska bestämma vad som ska läsas, men så är självklart inte fallet.
Citera
2020-08-16, 06:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Nej, skälet är, precis som Neksnor säger, att det är diskussionshämmande om någon ignoreras. Diskussionerna kan få slagsida då.

Ponera att tio användare diskuterar i en tråd och några har ignorerat några andra kors och tvärs. Det skulle bara bli rörigt.

Det skulle dessutom strida mot devisen om yttrandefrihet som forumet står för. Dén handlar ju mest om att låta andra få komma till tals utan att bli störda. Vill man inte läsa ett inlägg så får man scrolla förbi istället för att ignorera. Det visar på att man har större ansvar än att ignorera med teknik.

Vet inte hur du får det till att det skulla handla om någon toppstyrning genom att mod ska bestämma vad som ska läsas, men så är självklart inte fallet.
Första delen är ju ett ickeproblem. Bara visa att minimera så man bara ser användarnamnet för den man blockerat, så vet man att något är blockerat. Det handlar om att kunna självsanera folk man vet inte har något vettigt att komma med och inte är någon poäng att diskutera med. Vilket jag personligen vet bättre än någon moderator.

Devisen om yttrandefrihet är ju bullshit så länge mods har rätt att döda inlägg vilket görs väl och ofta, ofta på otroligt tveksamma grunder.
Ingen störs av att jag inte läser X inlägg som jag märkt är bullshit oneliners men modsen inte märkt än, inte ens X själv störst av detta, eller någon jag vet är reklam men klarar sig hålla undan reklam-regeln då den är ganska lätt att gå runt juridisk men ganska enkel för en människa att se att det är reklam.
Det enda som sker är att jag kan läsa en tråd utan att behöva läsa inlägg jag redan vet är skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in